• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Ellenbmt

Usch! Jag la mig på dotterns golv för hon var ledsen, nu kommer jag lixom inte upp... Aj aj aj....

• Saaajmon
    Ellenbmt skrev 2012-02-11 22:03:08 följande:
    Usch! Jag la mig på dotterns golv för hon var ledsen, nu kommer jag lixom inte upp... Aj aj aj....
    Det låter som foglossning...
    7 Augusti 2012 ♥
  • Hejåhå

Jag frågade min BM om det var normalt att inte ha känt en enda sammandragning vid v 38. Jag tänkte att min livmoder skulle vara otränad inför förlossningen på något vis. Men hon sa att det är mer normalt att inte ha sammandragningar och att det bara är att vara tacksam. Det känns lite konstigt att ha en dotter och inte veta hur en sammandragning känns. Hon förlöstes nämligen en vecka innan BF med planerat snitt pga sätesbjudning.
    Jag hoppas att jag även denna gång klarar mig, att bli beordrad sängläge med en 11-månaders skulle ju aldrig gå. Skulle få ta in på hotell eller något ;)

• novaunique

Tack för era peppande svar angående lugnet i magen! Har idag försökt "väcka" korven därinne med bl a kaffe och kallt vatten men jag känner inget. Ska beställa ett AngelSound tror jag. Fast det nu kostar sina dyra 600 spänn (höll på å ramla omkull när jag såg det)..
    Avvaktar i nån dag till, om jag sen fortfarande inte känner nåt får jag väl be BM lyssna in lite... (om jag inte hinner få mitt eget AngelSound och faktiskt lyckas hitta hjärtslag innan dess)

• jannonym

Mitt angelsound kostade bara 350 kr på teknikmagasinet.
    Men du kanske ska köpa en mer avancerad variant?

• novaunique

Men shit, visste inte att det fanns på teknikmagasinet! Sökte bara på webben och det billigaste jag hittade var för 600,-! Ska kolla på teknikmagasinet imorrn! Tack för tipset!

• oxle bo
    novaunique skrev 2012-02-11 23:00:34 följande:
    Men shit, visste inte att det fanns på teknikmagasinet! Sökte bara på webben och det billigaste jag hittade var för 600,-! Ska kolla på teknikmagasinet imorrn! Tack för tipset!
    köpte min på tradera för under 100( kommer inte ihåg exakt 4år sen)
  • Novalina
    Naimis skrev 2012-02-11 11:01:56 följande:
    Novalina- Hejåhå undrade varför jag va insatt i forskning till GBS, och om de va för jag vill ha de själv.
    OK.
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    anneh skrev 2012-02-11 12:19:55 följande:
    Novalina: du kan citera och svara på inlägg i ett och samma inlägg, så slipper det bli 6 olika inläggssvar på raken från dig.. Drömmer
    OK, tack för tipset!

Hur gör man då?... Skrattande
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Tina lind skrev 2012-02-11 12:43:10 följande:
    Ja fast det var ju inte min barnmorska som sade det utan någons barnmorska här i tråden. Min förklarade att det inte alls är vanligt.

Nej det kan inte skada bebisen, det är forskning gjort på det som visar att det är ofarligt. Man trodde dock i början att det kanske var farligt men det har visat att det inte är det. Har själv läst den forskningen, är etnolog och journalist, gillar att läsa forskningsstudier :)

Hon kanske sade så för att det kan vara svårt att hitta hjärtat innan vecka 20? Man vill ju ogjärna oroa föräldrar i onödan om man inte hittar hjärtljuden...
    OK, men det va ju tur att det inte va din bm iaf då.

Och tack för infon om hjärtljuden, ska kanske hälsa det till min bm... Drömmer Fast jag ska väl inte träffa henne förrän v.25 unjefär nästa gång iofs...
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
Svar på tråden Augustibebis 2012