• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Novalina
    babymarie skrev 2012-02-11 17:54:09 följande:
    Jag har lite dåligt samvete idag. Har mått illa hela förmiddagen. Men när illamåendet väl gick över har jag mest bara ätit en massa onyttigt, för det är det enda jag är sugen på. Rostat bröd, semla, coca cola, delicatoboll och nu ikväll blir det bakpotatis och chips sen. Usch, stackars lilla bebis som bara för en massa skitmat! =/

Är det bara jag som får dåligt samvete för att man äter dålig mat? 
    Jag tolkar det som att din kropp nu behöver extra mkt fett och socker, för det är det ju just i de produkter du nämner.

Testa om du vill att byta ut dem mot nyttigare alternativ, iaf några av dem, så kanske du känner dej bättre och får mer ork med. För med sån mat åker ju blodsockret upp och ner i raketfart hela tiden, vilket får en att bli dåsig och trött och snart hungrig snabbt igen.
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • oxle bo

Jag tror bestämt att jag har moderkakan i framväg. Så mycke ljud o svårt o höra lillen, hör den svagt samt att den sparkar. Så har det inte varit i dom andre graviditeterna. Så ni som inte hört,behöver nog inte oroa er.. V 17

• babymarie
    Novalina skrev 2012-02-12 01:57:31 följande:
    Jag tolkar det som att din kropp nu behöver extra mkt fett och socker, för det är det ju just i de produkter du nämner.

Testa om du vill att byta ut dem mot nyttigare alternativ, iaf några av dem, så kanske du känner dej bättre och får mer ork med. För med sån mat åker ju blodsockret upp och ner i raketfart hela tiden, vilket får en att bli dåsig och trött och snart hungrig snabbt igen.
    tack för tipset ;) får hoppas jag blir sugen på nyttigheter snart igen. brukar aldrig äta såhär mycket skit! 
  • babymarie

Blev så glad igår då jag och min sambo lyssnade på hjärtljuden med vår angelsound. Först hittade vi ingenting mer än min egna puls, så precis när vi tänkte ge upp hittade vi det.

Ett dunkade litet hjärta som kan slå så snabbt. Häftigt! =) Känns härligt att få höra. Och imorgon är det dags för första UL =) ÄNTLIGEN ska jag få se vår bebis!

• Karo77

God morgon allihopa!! Langtar till RUL den 23/02!!! Vill sa garna veta konet pa knodden!! Storebror tror att det ar en lillasyster som han ska kalla prinsessa

• Karo77

Vill att tiden ska ga fortare sa jag kan ga ner t'il 80%. Borjar bli trott pa 12timmars dagar staende och springande i trappor och sparvagnen

• Stövelkatten
    novaunique skrev 2012-02-11 23:00:34 följande:
    Men shit, visste inte att det fanns på teknikmagasinet! Sökte bara på webben och det billigaste jag hittade var för 600,-! Ska kolla på teknikmagasinet imorrn! Tack för tipset!
    Det kan vara för att det inte är AngelSounds de säljer, utan någon som heter Caremaxx. OCH köp då inte extra batteri och salva, för det kommer med. :) (på hemsidan visar de dock AngelSounds, men det verkar som de bytt ut den helt ur sortimentet)
Svar på tråden Augustibebis 2012