• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Tesdy

Idag har jag berättat för mina kollegor vad som väntas till sommaren. Dom blev glada hela högen för min skull.
    Sen så fick en av kollegorna ett mail av en annan tjej på en annan avdelning och då visade det sig att denna tjej är planerad till den 2 augusti vilket innebär dagen innan mig. Vilket slump.

Sen nu när jag satt här och så bilderna på dom urgulliga byxorna som någon av er lagt ut på bildsidan så fick jag en sådan längtan tills jag får ut bebisen och får hålla den i famnen.  Åhh det känns så långt borta Augusti.

• Saaajmon

Jag har fått reda på att det blir stora omställningar här hemma. Min mamma kommer bli ensamstående, men jag hoppas på att kunna hjälpa henne så mycket jag kan innan jag flyttar ut innan pyret kommer! Det var väntat faktiskt.. Men men... Hoppas att jag kommer kunna få stöd från er tjejer :) 

7 Augusti 2012 ♥
  • tesked83
    Hejåhå skrev 2012-02-14 13:29:00 följande:
    Men om 12+1 stämmer med listan och dina beräkningar, hur kan då läkaren säga 13+0? Ser ingen logik i detta annat än att det måste vara fler parametrar än just CRL-måttet som styr beräkningarna i KUB-programmet.
    Fast enligt den listan bör väl 62mm motsvara 12+4?
  • Hejåhå

Novalina: Sköterskan på KUB:en sa att uppgifterna skickas till min BM. Tror det dock är samma uppgifter som jag fick med mig på ett papper, dvs sittmått, skallmått, "normal", sannolikhetssiffran osv.

Jag har god lust att kontakta min BM för att fråga hur det kan diffa 9 dagar. 

• Novalina
    Hejåhå skrev 2012-02-14 13:33:53 följande:
    Novalina: Sköterskan på KUB:en sa att uppgifterna skickas till min BM. Tror det dock är samma uppgifter som jag fick med mig på ett papper, dvs sittmått, skallmått, "normal", sannolikhetssiffran osv.

Jag har god lust att kontakta min BM för att fråga hur det kan diffa 9 dagar. 

Konstigt att min bm inte ville säga måtten då jag ringde efter kub:et och frågade då...? Foten i munnen

Är sittmått = mått från hjässa till rumpan?

I vilken v. börjar man ange hela bebisens längd från hjässa till fötter? Nån som vet?...

Ja, verkligen märkligt att det kan diffa 9 dgr. På mitt kub-UL sa bm bara vilken v. jag va i, och inte exakt dag, och veckan stämde. Hon sa att de inte säger exakt dag förrän på RUL:et, då bf oxå beräknas efter det...
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Stövelkatten
    Saaajmon skrev 2012-02-14 13:32:10 följande:
    Jag har fått reda på att det blir stora omställningar här hemma. Min mamma kommer bli ensamstående, men jag hoppas på att kunna hjälpa henne så mycket jag kan innan jag flyttar ut innan pyret kommer! Det var väntat faktiskt.. Men men... Hoppas att jag kommer kunna få stöd från er tjejer :) 
    Oj, det låter verkligen som en omställning. Du ska alltså flytta ut sen innan bebis kommer? Hoppas din mamma mår okej.
  • Saaajmon
    Stövelkatten skrev 2012-02-14 14:24:48 följande:
    Oj, det låter verkligen som en omställning. Du ska alltså flytta ut sen innan bebis kommer? Hoppas din mamma mår okej.
    Det är hennes val, så jag tror att hon kommer klara detta bra. Hon är en stark person och har tänkt på detta LÄNGE! Jaa, det kommer bli så då vi inte har plats för bebisen här hemma då vi bor i en 3:a. Jag har en lillayster som måste få plats, så det blir att jag flyger ut. Men jag säger inte nej till dig, men hade mer än gärna bott hemma första 6 månaderna. Men nu blir det som det blir! 
    7 Augusti 2012 ♥
  • Sandrina

Länge sen jag var här nu!! Tänker inte ens försöka läsa ikapp, haha!

Hur mår ni tjejer?

Själv är jag fortfarande illamående och trött, trost att jag är i vecka 15+5. Hoppas verkligen det ger med sig snart.

Fler som är i samma vecka som fortfarande mår dåligt eller har det gått över för er?

Var i alla fall hos vår BM för 2.a gången idag och fick lyssna på Hjärta igen, dagen till ära! :) Det är så skönt att veta att det verkligen är någon där inne som mår bra. Lycka!
    Går till Mama Mia i Kista och är så nöjd med dom!

Nu längtar vi till ultraljudet 8 mars. Såg att det var fler som hade det datumet! :)

Svar på tråden Augustibebis 2012