• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Tina lind
    Saaajmon skrev 2012-02-14 16:16:17 följande:
    Jag har fått en sådan olustig känsla att någon kommer ta ifrån mig mitt barn när den är född och att jag ska förlora vårdnaden då jag är ung och har ingen superekonomi direkt. Det är min största rädsla att socialen ska ta ifrån mig mitt barn  Rynkar på näsan
    Inte ska du oroa dig över det, ingen kommer ta din bebis för att du har dåligt med pengar!
    Man får sådana där tankar och blir orolig över allt och inget när man är gravid (och ammar), jag oroar mig över helknasiga saker men du ska verkligen inte gå och oroa dig över det där för det kommer inte hända!

En klasskompis till min syster (hon går i andra ring) fick barn tre månader efter mig förra året, hon har det jättedåligt ställt och inget stöd från sina föräldrar (jag har gett henne kläder och barnsaker) men ingen har tagit hennes bebis. Så oroa dig inte, släpp den oron :)
  • Saaajmon
    Tina lind skrev 2012-02-14 16:48:57 följande:
    Inte ska du oroa dig över det, ingen kommer ta din bebis för att du har dåligt med pengar!
    Man får sådana där tankar och blir orolig över allt och inget när man är gravid (och ammar), jag oroar mig över helknasiga saker men du ska verkligen inte gå och oroa dig över det där för det kommer inte hända!

En klasskompis till min syster (hon går i andra ring) fick barn tre månader efter mig förra året, hon har det jättedåligt ställt och inget stöd från sina föräldrar (jag har gett henne kläder och barnsaker) men ingen har tagit hennes bebis. Så oroa dig inte, släpp den oron :)
    haha, man blir lätt orolig och paranoid. Jag vet att de inte kommer ta mitt barn. Men man älskar sitt ofödda barn så mycket att man skulle gå sönder om någon tog mitt älskade barn :) 
    7 Augusti 2012 ♥
  • Tina lind
    Saaajmon skrev 2012-02-14 16:51:23 följande:
    haha, man blir lätt orolig och paranoid. Jag vet att de inte kommer ta mitt barn. Men man älskar sitt ofödda barn så mycket att man skulle gå sönder om någon tog mitt älskade barn :) 
    7 Augusti 2012 ♥

Ja jag vet och det blir bara värre när de väl är födda :P Jag oroar mig hela tiden över min ettåriga son och det lär ju inte bli bättre... Försök njuta istället, även om det är lättare sagt än gjort... Jag ser på unga mödrar som går på femman och efter jag sett på det blir jag också orolig över allt möjligt, speciellt när man sett hur en del får sina barn tvångsomhändertagna. Även om det lär ligga jättemycket bakom det mer än man ser på tv så blir man så ledsen och orolig över sitt eget barn. Fast man är i en helt annan sits.
  • Sandrina
    babyhummingbird skrev 2012-02-14 16:39:02 följande:
    Går in i vecka 17 imorgon och här kräks det fortfarande varje morgon.. Och ibland på kvällen.. Kämpar på med åksjukearmband och ska idag prova postafen.. Håller tummarna för att det funkar.. Suga på isbitar är favoriten annars :)
    Stackare!! Då ska jag inte klaga, jag kräks bara sporadiskt, inte regelbundet, haha!

Håller tummarna för dig att postafen (vad det nu är!?) hjälper!

Det enda som verkar hjälpa mig är att äta regelbundet, men det är inte alltid det hjälper heller!
  • fru Elle
    Hejåhå skrev 2012-02-14 16:43:28 följande:
    Fru elle: stämmer 13+0 enligt sista mens?
    När jag var på KUB så sa BM att jag var i vecka 13 + 0 och BF skulle vara 6/8. Det var det datumet som BM fick fram på snurran vid inskrivningen. Jag har dock oregelbunden mens och datumet från snurran stämmer inte alltid. Vet när ÄL var och enligt äl ska BF vara 8/8. Enligt KUB så går jag in i en ny vecka på måndagar, medans uträkningen på FL menar att jag går in i en ny vecka på tisdagar. Men de beräknar lite olika, sen är det inte så stor skillnad på BF 6 eller 8 augusti. Men tycker det är enklare att byta vecka på måndagar så där räknar jag som BM som gjorde KUB .

Dottern var beräknad enligt RUL 6/3 och kom 2/3, sonen var beräknad samma dag han kom den 2/7. Så har faktiskt siktat in mig på BF 2/8 .
    Molly 2008, Harry 2010 och BF 8/8 2012
  • Saaajmon
    Tina lind skrev 2012-02-14 16:56:53 följande:
    Ja jag vet och det blir bara värre när de väl är födda :P Jag oroar mig hela tiden över min ettåriga son och det lär ju inte bli bättre... Försök njuta istället, även om det är lättare sagt än gjort... Jag ser på unga mödrar som går på femman och efter jag sett på det blir jag också orolig över allt möjligt, speciellt när man sett hur en del får sina barn tvångsomhändertagna. Även om det lär ligga jättemycket bakom det mer än man ser på tv så blir man så ledsen och orolig över sitt eget barn. Fast man är i en helt annan sits.
    Man blir det.. man blir så orolig att man nästan kräks :( Man blir inte mycket klokare av att se dem programmen. Man tror på allt som man ser och sedan blir man orolig... Näe, man måste hålla sig ifrån sådana program ibland! :) 

7 Augusti 2012 ♥
  • Hejåhå
    Saaajmon skrev 2012-02-14 16:16:17 följande:
    Jag har fått en sådan olustig känsla att någon kommer ta ifrån mig mitt barn när den är född och att jag ska förlora vårdnaden då jag är ung och har ingen superekonomi direkt. Det är min största rädsla att socialen ska ta ifrån mig mitt barn  Rynkar på näsan

Kan det vara så att du tittat på för mycket "Unga Mödrar" på femman?

• Saaajmon
    Hejåhå skrev 2012-02-14 17:13:46 följande:
    Känner att jag sett för mycket av det ;) 
    7 Augusti 2012 ♥
  • Hejåhå
    Hejåhå skrev 2012-02-14 17:13:46 följande:

Oj! Sorry, såg att ni redan avverkat det ämnet, haha!
  • Jloow

Idag har vi vart o sett den lilla knodden där inne. H*n hade det bara bra o nu ska jag göra allt för att faktiskt njuta innan man blir för tjock.. ;)

Svar på tråden Augustibebis 2012