• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Albasmamma

Sandrina: jag är i v.15+1 idag och jag trodde mitt illamående hade försvunnit men imorse mådde jag uruselt direkt jag vaknade, blev lite bättre när jag fick i mig lite frukost. Men har mått lite illa under hela dagen idag. Jag ska till BM imorgon och hoppas hoppas att hon lyssnar på hjärtat då. Har också RUL 8 mars, spännande!

• Saaajmon

Jag har fått en sådan olustig känsla att någon kommer ta ifrån mig mitt barn när den är född och att jag ska förlora vårdnaden då jag är ung och har ingen superekonomi direkt. Det är min största rädsla att socialen ska ta ifrån mig mitt barn  Rynkar på näsan

7 Augusti 2012 ♥
  • Sandrina
    Saaajmon skrev 2012-02-14 16:16:17 följande:
    Jag har fått en sådan olustig känsla att någon kommer ta ifrån mig mitt barn när den är född och att jag ska förlora vårdnaden då jag är ung och har ingen superekonomi direkt. Det är min största rädsla att socialen ska ta ifrån mig mitt barn  Rynkar på näsan
    Varför skulle dom göra det??

Jag tror inte socialen grundar sina beslut på sådana saker. Det viktigaste är väl att man tar hand om barnet! Kärlek kostar inget! :)
    Så länge barnet har det bra hos dig så är det ingen som kommer ta det ifrån dig, och jag tvivlar inte på att barnet kommer ha det bra hos dig, oavsett ekonomi.
  • Sandrina
    Albasmamma skrev 2012-02-14 16:15:26 följande:
    Sandrina: jag är i v.15+1 idag och jag trodde mitt illamående hade försvunnit men imorse mådde jag uruselt direkt jag vaknade, blev lite bättre när jag fick i mig lite frukost. Men har mått lite illa under hela dagen idag. Jag ska till BM imorgon och hoppas hoppas att hon lyssnar på hjärtat då. Har också RUL 8 mars, spännande!
    Skönt att inte vara ensam. Jag mår också bättre när jag ätit, men ibland kräks jag av det också! Så jag har svårt att hitta något bra mönster för att jag ska må helt bra!
    Hoppas det inte håller i sig för någon av oss!
    Det ska verkligen bli spännande med RUL, snart bara 3 veckor kvar, det kommer få fort! :) Ska ni ta reda på kön då?
  • Sommaren12

Saaajmon: låter som helt vanliga och normala paranoidtankar! Jag tror fortfarande ibland att det inte är på riktigt och att ultraljuden bara varit iscensatta! Ja jag vet hur det låter...
    De kommer inte att ta ditt barn! De gör inte sånt för att man är ung eller har dålig ekonomi. Oroa dig inte för det! Kram

• fru Elle

Stod CRL på pappret jag fick från Kub, (Crown-rump-lenght) var 68,1 mm i medelvärde och står att jag är i vecka 13+0 enligt CRL.

• babyhummingbird

Går in i vecka 17 imorgon och här kräks det fortfarande varje morgon.. Och ibland på kvällen.. Kämpar på med åksjukearmband och ska idag prova postafen.. Håller tummarna för att det funkar.. Suga på isbitar är favoriten annars :)

• Hejåhå

Novalina: de måste fastställa fostrets ålder på dagen för att göra analysen. Hormonhalter osv varierar ju med barnets ålder och det är därför avgörande för resultatet.

Sitthöjden är från övre delen på hjässan till rumpspetsen.

Svar på tråden Augustibebis 2012