• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Tina lind
    banana81 skrev 2012-02-15 08:46:59 följande:
    Tack!
    Detta blir min lilla 3a! Har en tjej som är 10 och en kille som blir 2 i april!
    Det är nog så att de satt upp det som en riktlinje, tycker bara det är så trist..
    Jag har inte fått tid till RUL än. Det kunde dröja sa hon!
    Det är ju bara lite mer än en månad till ditt! Såå spännande!
    Åh vad roligt med en trea :) Har du berättar för dina barn att de ska få ett syskon till?

Ja det håller jag med om! För i vecka 24 har man ju gjort RUL och känner ju oftast bebisen dagligen, då är man ju inte i lika stort "behov" av att höra hjärtljuden som nu.

Vart i Sverige bor du? Jag fick mitt per post dagen efter inskrivningen, det tyckte jag var väldigt fort! Ja det börjar i alla fall närma sig nu :)
  • banana81

Jag bor i Skåne, kommer göra RUL i Helsingborg!
    Stora tjejen vet och tycker att det ska bli kul men lillkillen får vänta tills typ en vecka innan bf eller nåt, haha! Han förstår ju ändå inte! Flört

• Randiga Rut

Jag går in i v. 15 idag och börjar äntligen komma på benen igen! Kräkandet gick överstyr så tillslut hamnade jag på prenatal med dropp. Blev inlagd på min dotters 3-årsdag så det kändes riktigt drygt! Fick det sämsta svältvärdet på proverna å det envisades med att ligga kvar där i 4 dygn, efter 11 liter dropp så började tillståndet tillslut att vända. Jag är fortfarande supertrött och hoppas på att kunna sluta med tabletterna snart!
    Trots att min mage har börjat synas så har jag fortfarande väldigt svårt att förstå att jag är gravid! Kände av liten i magen i slutet av v. 12 sen flyttade livmodern upp å nu känner jag inget alls! :( Hur känner ni? Har det blivit verklighet än?

• Stövelkatten
    Saaajmon skrev 2012-02-14 16:16:17 följande:
    Jag har fått en sådan olustig känsla att någon kommer ta ifrån mig mitt barn när den är född och att jag ska förlora vårdnaden då jag är ung och har ingen superekonomi direkt. Det är min största rädsla att socialen ska ta ifrån mig mitt barn  Rynkar på näsan
    Klart de inte gör! Socialens mål är att hjälpa barnet att kunna vara hos sina föräldrar, och de bryr sig inte om din ekonomi.

Men när vi är på ämnet och du själv tar upp det, hur kommer ditt läge se ut? Är du ensamstående eller kommer pappan och du flytta ihop när det är dags, vad kommer du ha för inkomst osv?

Förresten! Hur blev det med din inskrivning, du var ju så nervös för att ringa. Har du varit till barnmorskan igen?
  • anneh

Randiga rut: nej men stackars dig! Hur mår du nu? Förstår att du är trött! Är det kräkandet som gjorde dig uttorkad?

Ang din fråga, så nej, här har det inte blivit verklighet än, trots 2 vul och att jag lyssnat på hjärtat :D haha det kommer nog vid rulet hoppas jag!

• Naimis

Välkommen banana!

Randiga- Usch va hemskt, hoppas att du blir okej snart.

Min underbara 22-månaders son är så söt. När vi frågar var bebisen i magen är drar han upp min tröja och klappar mig på magen.

• Grizabella

Hej, kikar in här dagligen och har följt er länge, väntar en trea, bf 21/8, vågar ännu fortfarande inte tro att jag är gravid då jag hade mf i oktober och haft några blödningar denna graviditet med, men allt är bara bra, ingen vet om att vi väntar en trea ännu, vågar liksom inte ta ut något i förskott. Är i vecka 13+0 idag. Äntligen har illamående släppt, har varit värst kvällstid. Har ännu inte vågat ta bild på magen pga av min oro. Men snart hoppas jag få njuta och känna glädje över att vara gravid.

Var på KUB igår, allt är bara bra och knodden var inte stilla för en sekund, sparkade med armar och ben precis hela tiden, inte lätt att mäta då , lägger in bilder i bildtråden.

Går på barnmorskegruppen i Göteborg

Längtar tills man kan känna ordentliga sparkar.

• Sandrina
    banana81 skrev 2012-02-15 08:24:04 följande:
    Godmorgon!
    Nu har jag smygläst er tråd sen den startade nästan! Först NU inser jag att jag faktiskt ÄR gravid! Så jag skulle gärna vilja vara med här!

Jag är i v 12+1 idag!
    Var på inskrivning igår, fick en supertrevlig bm men blev lite besviken då hon sa att nya regler säger att man inte får lyssna på hjärtat förrän i v 24. Jag vet att nån annan skrev det här med, men visst har några av er fått lyssna?
    Skumt det där..
    Jag har en angelsound hemma så jag har redan fått höra hjärtat men det hade varit "verkligare" på nåt sätt att lyssna där!

Jag kommer inte att göra något KUB så får inte se lille plutt förrän om läääänge..!
    Det kanske beror på vilken län man bor i då.

Jag bor i Sthlm och vi fick lyssna på hjärtat i v. 12 när vi var på inskrivning!
  • Sandrina
    Albasmamma skrev 2012-02-15 08:21:41 följande:
    sandrina: ja, nu hoppas vi att dessa 3 veckor går fort :) Vi ska kolla kön (om den lill* vill visa vill säga). Hur ska ni göra?
    Får hålla tummarna att h*n vill visa upp sig! :D
    Hoppas ni på något speciellt? :)

Vi ska inte kolla vilken kön det blir. Tycker det känns spännande att vänta till förlossningen och bli överraskad då! :)
    Kan tänka mig att det kanske är annorlunda när man väntar barn nr. 2. Det här är ju vårt första!
  • Sandrina
    jannonym skrev 2012-02-14 18:48:55 följande:
    Sandrina:
    Var bor du?
    Jag går oxå på mamamia i kista :)
    När har du bf?
    Åh, va roligt! :) Trivs du också där? Vilken BM har du?

Jag bor i Sollentuna, men jobbar i Kista och tyckte det var smidigt att ha nära eftersom det oftast blir på arbetstid, så slipper man ta så mycket ledigt.

Jag har BF 1/8, än så länge! Har inte vart på RUL än.

Själv då?
Svar på tråden Augustibebis 2012