• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • finski

Hej allihopa!

Har skrivit här innan men det var ett tag sen, däremot har jag följt er lite då och då och kollat in alla fina Ultraljudsbilder och växande magar. Så spännande!

Ska på KUB-test på måndag, någon som varit och kan säga ifall man får höra hjärtljuden då. Undrar oxå om ni fått det vanliga UL i v. 18  då eller ni får vänta tills i slutet?

Går på Cura och tror eventuellt att man inte får det  i v.18.

Har funderat på att ta reda på könet men nu börjar jag tveka, måste vara ganska häftigt att inte veta!

• A R

Tjiihoo,12+0 idag! Det känns stort Skrattande.

Jag mår så mycket bättre, sover bättre på nätterna, ingen foglossning, inga fler blödningar men lite sammandragningar när jag sitter för länge. Om en och en halv vecka åker vi till NY och jag undrar hur det ska gå att sitta så länge på flyget, får nog röra på mig en hel del. Har ni tips om bra stödstrumpor? Jag har aldrig använt det förut och har lite dålig koll på hur de ska vara för att vara bra.

I morgon är det dags för kub och jag börjar bli lite orolig för resultatet. Maken kan inte vara med och det känns lite jobbigt det med. 

Jag har RUL 17+5, lite tidigt eller? Vill gärna veta kön och hoppas det inte är för tidigt för det.

Apropå det här med att lyssna på hjärtljuden hos BM så sa min BM att om jag var orolig inför resan så kunde jag ringa henne några dagar innan vi åker och komma förbi för att få höra hjärtljuden, samma sak när jag kommer hem: "kom förbi om du känner dig orolig så lyssnar vi på hjärtljuden, sa hon. Bara de orden får mig att känna mig lugnare.

För övrigt är jag väldigt glad över att ni finns här allihopa, det är så roligt att få dela med sig och läsa om er andra som är gravida. Tror jag blivit lite beroende av er Flört

Ha en bra dag!

• Hejåhå

Finski: du kan nog fråga om BM får fram någon frekvens på hjärtslagen. Gissar att du vill spekulera kring könet?
    Annars så ser du ett pulserande litet hjärta och det är det bästa av allt!

• finski
    Hejåhå skrev 2012-02-15 09:57:38 följande:
    Finski: du kan nog fråga om BM får fram någon frekvens på hjärtslagen. Gissar att du vill spekulera kring könet?
    Annars så ser du ett pulserande litet hjärta och det är det bästa av allt!
    Jag känner bara att jag kanske skulle ångra mig ifall jag tar reda på det. Det är lite som att tjuvkika på sin julklapp och förstöra överraskningen liksom ObestämdGlad
  • anneh

Finski: så känner jag också, så vi ska inte ta reda på det ;) nästa barn kanske, men inte första :)

• Tesdy

Vi har inte pratat om vi skall kolla könet eller ej. Ena sidan vill veta men inte den andra sidan av mig.

• Sommaren12

Jag kommer nog färga håret men kommer antingen välja toning eller nån färg utan amoniak. Kommer försöka hålla mig till att bara färga en gång till innan bf.
    Jag försöker faktiskt rensa lite bland alla pekpinnar under graviditeten. Snart kan man ju inte gå ut pga avgaserna i stan som säkert också kan påverka. Jag tänker rätt mycket på generationerna innan oss när det knappt fanns några restriktioner alls och de fick friska barn ändå. Mamma häpnar när hon hör allt jag inte kan äta och inte får göra. Visst finns det anledning till att vara försiktig med vissa saker men jag tror man måste sålla lite också annars blir man säkert paranoid tillslut. Generellt går jag efter måttot att det som det finns välkänd fakta och hållbar bevisningsgrad på lyssnar jag på och resten sållar jag mer eller mindre.

• Sandra1983
    Sommaren12 skrev 2012-02-15 10:32:50 följande:
    Jag kommer nog färga håret men kommer antingen välja toning eller nån färg utan amoniak. Kommer försöka hålla mig till att bara färga en gång till innan bf.
    Jag försöker faktiskt rensa lite bland alla pekpinnar under graviditeten. Snart kan man ju inte gå ut pga avgaserna i stan som säkert också kan påverka. Jag tänker rätt mycket på generationerna innan oss när det knappt fanns några restriktioner alls och de fick friska barn ändå. Mamma häpnar när hon hör allt jag inte kan äta och inte får göra. Visst finns det anledning till att vara försiktig med vissa saker men jag tror man måste sålla lite också annars blir man säkert paranoid tillslut. Generellt går jag efter måttot att det som det finns välkänd fakta och hållbar bevisningsgrad på lyssnar jag på och resten sållar jag mer eller mindre.
    Jag håller helt med dig!
  • godisbit
    A R skrev 2012-02-15 09:52:40 följande:
    Om en och en halv vecka åker vi till NY och jag undrar hur det ska gå att sitta så länge på flyget, får nog röra på mig en hel del. Har ni tips om bra stödstrumpor? Jag har aldrig använt det förut och har lite dålig koll på hur de ska vara för att vara bra.

jag köpte på apoteket. Sa att jag är gravid och ska flyga och fick hjälp att hitta rätt sort. Mina ser ut som vanliga resårstickade knästrumpor och sitter ordentligt tight. Det ska vara tight och du ska helst ta på dem på morgonen då benen är som minst svullna för att de ska göra mest nytta. Viktigt att se till att du inte har ngt veck på strumpan för då kan det bli problem för att det trycket för mkt på ett litet område på benet.

På flyget ner till thailand var jag uppe och gick/ trampade på stället ovh stretchade och gjorde tåhävningar och lite knäböjningar. Dels för att motverka risk för proppar men också för att jag fick väldigt mkt restless legs av att bara sitta.

Tänk även på att dricka extra vatten. Det brukar vara torr luft på flyget och det är egentligen bra för alla som flyger, men extra bra för gravidpinglor! Själv brukar jag känna av mildare jetlag när jag druckit mkt vatten på långflygningar så det kan ju vara en bonus också.

Olika flygbolag kan vara olika generösa med fika (beror också på vilken klass man flyger så klart), så om du vet med dig att du blir plötsligt hungrig kan det vara smidigt med lite nödproviant i handbagaget också! Jag var väldigt glad att ha en frukt att ta till halvvägs mellan middag och frukost

Imorgon flyger vi hem från thailand så kommer jag på ngt mer tips då så får du uppdatering när vi är hemma igen!
Svar på tråden Augustibebis 2012