• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Grizabella
    fru Elle skrev 2012-02-15 21:01:49 följande:
    Grizabella; jag har en dotter som blir 4 nu i mars, sen har jag en son som snart är 20 månader. Han fyller 2 den 2 juli.

Går hos Lena, har haft samma BM de tidigare graviditetens med.
    Då har vi rätt jämngammal barn, hade första graviditeten Elisabeth som BM, tror de kallar henne för Lisa men hon har slutat
  • fru Elle

När jag gjorde KUB så lyssnade hon på hjärtljudet under UL, ingick som en del av riskanalysen. Ett väldigt högt hjärtljud hade varit en indikator på en av de svårare kromosomavvikelserna man analyserar på KUB.

RUL kommer jag göra i vecka 20+1 och samma vecka ska jag till BM. Tror vi kommer lyssna på hjärtljudet och borde nog få moderskapsintyget då. Har för mig att jag har fått det efter RUL tidigare. Gör ju RUL ganska sent, valde själv att boka in det sent för jag vill att allt ska vara så tydligt som möjligt och vi vill veta om det gömmer sig en pojke eller flicka i magen. Vi har kollat de andra två graviditetens med och sist fick vi veta på RUL.

Efter en dag på jobbet hämtade jag sen barnen på förskolan och sen hem och göra middag. Efter middagen så var det dags för föreläsning (har föreläsning varje onsdag), sen hem och natta och läsa för ett av barnen. Brukar vara väldigt trött vanligtvis efter föreläsningen på onsdagar men idag var jag ovanligt pigg, har till och med fått läst lite inför tentan nästa vecka. Under tiden jag var på föreläsning och nu ikväll har jag känt lite sparkar från bebisen. Mysigt ! Nu så unnade jag mig en liten paus för att läsa vad ni hade skrivit. Nu tillbaka till böckerna. Trevlig kväll!

• Aprilia1977

Hej tjejer!

Vad ni är aktiva! Önskar att jag hade lika mkt energi som er. När jag kommer hem från jobbet (har ett ganska aktivt jobb=skönt) så blir jag en soffpotatis. Kan knappt öppna ögonen. Illamåendet har lugnat ner sig, istället för det och mina små måltider som jag har varje kväll lyckades jag trycka i mig:
    - 1/2 sats med chokladbollar
    - nästan en hel påse majschips
    - en påse popcorn

Och nu är illamåendet tillbaka, undrar varför????Guld i mun Nä tillbaka till rutinerna i morgon, varför börja svulla nu, när jag inte gjort det tidigare.

Jag hoppas att ni alla klappar era magar varje dag, innan ni går och lägger er...samtidigt som ni lyckligt tackar att ni varit gravida ännu en dag.... fick det tipset idag istället för att oroa mig. Ska testa det strax innan jag hoppar i säng.

Puss och hej, leverpastej!  

• DetGodaLivet

Min dag har varit ...skit! Bokstavligt talat!

Jag har stannat hemma från jobbet sedan i måndags eftersom jag började må hemskt illa i söndags, var rädd att det var magsjuka men kräktes bara en gång och har sedan inte haft några direkta symtom utom illamående. 

Idag ringde jag till jobbet och sa att jag kommer tillbaka imorgon....sen han det fanimej inte gå en timma ens innan de ringde från dagis och sa att 5-åringen har diarré. Så jag fick ringa till jobbet och säga att jag inte kommer i alla fall...

Det är visst något rätt svagt magsjukevirus som går på hans förskola och antagligen det jag haft också. Plutten är rätt pigg men behövde springa på toa hela tiden och det funkade ju bra så länge vi var hemma...men sedan var vi tvugna att hämta brorsorna på friidrotten på andra sidan stan (sambon på kurs). Och DET var lite för långt för att hålla sig visst. Så nu har jag både duschat och nattat barn och sen akuttvättat kläder på det.

Jättekul att vara förälder ibland alltså. Kräks

• Aprilia1977
    DetGodaLivet skrev 2012-02-15 21:26:12 följande:
    Min dag har varit ...skit! Bokstavligt talat!

Jag har stannat hemma från jobbet sedan i måndags eftersom jag började må hemskt illa i söndags, var rädd att det var magsjuka men kräktes bara en gång och har sedan inte haft några direkta symtom utom illamående. 

Idag ringde jag till jobbet och sa att jag kommer tillbaka imorgon....sen han det fanimej inte gå en timma ens innan de ringde från dagis och sa att 5-åringen har diarré. Så jag fick ringa till jobbet och säga att jag inte kommer i alla fall...

Det är visst något rätt svagt magsjukevirus som går på hans förskola och antagligen det jag haft också. Plutten är rätt pigg men behövde springa på toa hela tiden och det funkade ju bra så länge vi var hemma...men sedan var vi tvugna att hämta brorsorna på friidrotten på andra sidan stan (sambon på kurs). Och DET var lite för långt för att hålla sig visst. Så nu har jag både duschat och nattat barn och sen akuttvättat kläder på det.

Jättekul att vara förälder ibland alltså. Kräks
    Skickar över ett leende + en kram
  • tesked83

Är det någon annan som också har fått sjuk klåda som blir värre framåt kvällen? Jag har små knottor på både armar och ben och det kliar överallt på hela kroppen men värst i armhåla, arm- och knäveck. Har aldrig varit med dom något liknande! 
    Vet ju inte om det är kopplat till graviditeten på något sätt men något lurt är det allt. Några tips på vad man kan göra för att dämpa klådan? 

• Saaajmon

Jag är så sugen på jordnötter, men jag är så satans allergisk mot nötter :( 

7 Augusti 2012 ♥
  • Sommaren12

Saaajmon: jobbig sits! :D

Detgodalivet: Fyyy, jag är inte avis... Har bara varit kräksjuk en gång i mitt liv å då var jag 14 år så det var ett tag sen. Ser feam emot de kommande åren med bebis å alla kräkfenomen som kommer på köpet ;)

Blomsterfröna: tack då vet jag! :)

Svar på tråden Augustibebis 2012