• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • oprofessionell
    Jag är jätteinne på att kolla upp könet den här gången. Min sambo vill det inte, men så behövde inte han stå ut med otaliga teorier om könet på bebisen som låg i magen förra gången.

Åh. jag vill bara kunna säga hur det ligger till direkt. Jag kunde inte bry mig mindre om vad det är för kön på barnet, så då tycker jag det blir tröttsamt att alla ska spekulera, ha förväntningar på det ena eller andra osv.
  • Stövelkatten
    oprofessionell skrev 2012-02-15 11:04:29 följande:
    Jag är jätteinne på att kolla upp könet den här gången. Min sambo vill det inte, men så behövde inte han stå ut med otaliga teorier om könet på bebisen som låg i magen förra gången.

Åh. jag vill bara kunna säga hur det ligger till direkt. Jag kunde inte bry mig mindre om vad det är för kön på barnet, så då tycker jag det blir tröttsamt att alla ska spekulera, ha förväntningar på det ena eller andra osv.
    Haha, agreed! Dessutom frågar ju alla om vad det blir. Är det inte märkligt, med tanke på hur tabu vissa anser det vara.

"jaha, du vet inte.... nej, men din mustasch är väldigt tydlig, så det är definitivt en tjej!"
  • banana81

När jag väntade min son så kollade vi könet, tyckte det var skönt faktiskt!
    Sen jämförde jag hjärtljud med min vän som väntade en tjej, de låg båda på 150! Så det där stämmer inte riktigt med höga/låga!

Naimis: vi har också en son på 22 mån men har inte berättat än, blev himla sugen på att göra det nu när du berättade om din! Såå sött!

• minstörstalycka

Jag står i valet och kvalet att kolla.. vi kollade inte då vi väntade sonen.. Vi var helt inställda på en "tjej"... Alla sa ju att det var en tjej. hjärtljud, mage, allt, precis allt tydde på en liten tösa bit, men ut kom en snopp..
    Vilket både jag och pappan blev lite snopen.
    Då jag frågade vad det blev svarade ingen och tillslut utbrast pappan , Hon har en snopp.. ;)
    Det var ju fel kön, det skulle vara han.. haha :P

Så denna gång skulle det kännas skönt att veta, samtidigt inte. Gaah.. många funderingar hit och dit.. samtidigt som jag resonerade förra gången,. klart jag inte skall veta, kommer vara toknyfiken på förlossningen och det kommer ge mig den sista energin. Men faktiskt inte. alla hade ju printat in att det var en tjej, så jag fick inte alls mycket energi..
    Sedan har jag ju sagt det att man kollade inte kön förr, varför göra det nu,

Jätte svårt, sambon bestämde sist och det är mitt val denna gång.
    Han vill inte titta, men anser att det är jag som skall bestämma.

• banana81

Jag ville så gärna ha en tjej sist så det var skönt att få veta att det var en kille för då hann jag liksom bearbeta det lite! Låter hemskt och nu förstår jag inte hur jag ens kunde tänka tjej! Klart jag skulle ha en kille ju!!
    Sen är det lite praktiskt att veta med, med tanke på kläder man har sen innan och sånt! Fast fräckt att bli överraskad..! Haha, jag är kluven!

• Tesdy

Jag har ju en tjej och en kille sen innan så det spelar ingen roll för mig så sätt vad det blir för kön, men samtidigt så vill jag veta, men andra stunden vill jag inte veta det.
    Jag är också kluven...

• Albasmamma

sandrina: nej, men jag har en känsla av att det är en liten kille. :)

Randiga Rut: Hoppas att du snart mår bättre. Kram!

banana: även om de är 2 år så tror jag att de förstår och att det kan vara bra att "förbereda" dem på att de ska få ett syskon. Tyckte det lät sent med en vecka innan BF, tänk om bebisen kommer tidigare. Men detta är bara mina tankar, gör det som känns bäst för er.

Sommaren12: Håller med dig i dina funderingar!

• oprofessionell

banana81: Vi pratar dagligen om "bebisen som ska komma", "ditt lillasyskon" med vår 1,5 åring. Hon har lärt sig ordet bebis och pekar på alla som är mindre och säger bebis. Hon förstår ju inte alls konceptet syskon eller vad som komma skall till 100%, men hon förstår mycket mer än man kan tro. 

Man gör ju som man vill, men jag tycker både det är skönt och mysigt att även involvera storasyskonet till fullo, även om hon bara är 18 månader. 

• fru Elle

Välkomna alla nya!

Grizabella, jag väntar också vår trea och går på BMG i Göteborg. Hur gamla är dina barn?

Svar på tråden Augustibebis 2012