• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • banana81

Jag tänker bara att det blir så länge för honom att vänta om vi berättar tidigt! Kan ju berätta när magen syns ordentligt! Han fick en kusin för en månad sen och när dom träffas vill han klappa och hålla hela tiden! Det är så himla kärt! Vi har frågat om han vill ha en sån bebis och då skiner han upp "JA" hihi!

• fru Elle

Har inte färgat håret på över två år, inga grå hår än men är 32 så det kommer säkert snart. Min mormor blev vithårig tidigt. Men än så länge håller de sig borta. Med små barn tycker jag det är svårt att hitta tid till allt man vill göra och färga håret är en sak jag har slutat med. Sista gången jag färgade så bad jag henne färja i samma ton som hårbotten. Sen har jag naturliga slingor i håret så det funkar. Brukar få komplimanger för hårfärg och folk undrar om jag nyligen har färgat/gjort slingor. Så min plan är att strunta i det så länge de grå håren håller sig borta .

• lillakotten

Vi har inte berättat för vår tjej på 2,5 år ännu. Barn har ju inget tidsperspektiv så då blir väntan så lång tycker vi. Vi tänkte berätta då magen syns framåt sommaren då det inte är så långt kvar.

• Päron1986

Vilken söt starwars-body det var i bildtråden, nu minns jag inte vilken det var som köpt den. men jag undrar vart den finns? skulle själv vilja ha en sån till min bebbe!

• A R

Godisbit, tack för tipsen om stödstrumpor och flygresa!

• Blomsterfröna

Vi kollade inte könet på första men med dom andra två så får se denna gången. Sambon vill inte medans jag vill:) har ett tag kvar och tänka med:)

• DetGodaLivet
    Päron1986 skrev 2012-02-15 13:59:32 följande:
    Vilken söt starwars-body det var i bildtråden, nu minns jag inte vilken det var som köpt den. men jag undrar vart den finns? skulle själv vilja ha en sån till min bebbe!

Kul att fler vågat börja handla. Jag köpte de första babykläderna redan i mellandagarna då det var halva-outletpriset på ekologiska babykläder i en butik. Även köpt några få plagg på rean och nu ska det snart shoppas loss på alla bytardagar som kommer i vår.

Och så har jag köpt massor med blöjor.  
  • Päron1986

Jag har köpt en body med armar, inga ben, o ett par byxor till på tradera.
    Sen har jag fått lite kläder, nya o begagnade. Jag är inte rädd för att handla, men jag avvaktar lite ändå.

Den där starwarsbodyn gillade jag absolut!

• Albasmamma

Nu har jag varit till min BM och på läkarbesök, men usch jag som hade förhoppningar på att hon skulle lyssna på hjärtljudet och så blev det inte. Enligt henne har BM (här iaf) fått restriktioner om att de inte får lyssna efter hjärtljuden förrän man har varit på RUL. Så nu är det bara vänta 3 veckor som gäller. Blä! Men läkarbesöket var iaf bra. Jag skulle få migräntabletter (som jag får ta) utskrivna, ska imorgon och lämna prov för att kolla mina järndepåer eftersom de varit väldigt låga för drygt ett år sen och även kolla upp att min uvi är borta efter min pencillinkur. Blodtrycket var bra. Nej, nu ska jag tröstäta en Japp och hoppas att den lill* vill sparkas lite så jag får ett livstecken!

Svar på tråden Augustibebis 2012