• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • babyhummingbird

Jag funderar på baby och barnmässan (ska det stå).. Nu bor jag i Ängelholm (Skåne) men kommer åka upp med en väninna i så fall och stanna över på hotell i samband. Du som varit där innan, är det en bra tillställning? Testbanan låter ju jättebra, några andra saker som man inte ska missa?

• Stövelkatten
    Saaajmon skrev 2012-02-15 22:01:16 följande:
    Jag är så sugen på jordnötter, men jag är så satans allergisk mot nötter :( 
    Jordnötter är bönor, är du alletgisk mot båda? Trist hur som helst att vara sugen på något man inte får äta.
  • Albasmamma

Jag ska försöka släppa det med att jag inte fick lyssna på hjärtljuden och försöka tänka positivt, 3 veckor går ju rätt fort trots allt. Däremot tycker jag att det är konstigt att det skiljer sig så mycket i landet.

Jag har också gravidklåda, med tror att det är en kombination av hormoner och den torra vinterluften. Har har samma mina tidigare graviditeter.

DetGodaLivet: Usch för magsjuka, hoppas att ni snabbt blir friska!

fru Elle: bor tyvärr alldeles för långt bort, men låter som en toppen mässa.

• Grizabella

Jag skall gå på babymässan i Göteborg, hoppas Libero delar ut gravidpåsar som de gjort tidigare, förra året gick jag inte men tidigare år har de delat ut påsar till gravida som varit toppen

• DetGodaLivet
    Grizabella skrev 2012-02-16 10:49:34 följande:
    Jag skall gå på babymässan i Göteborg, hoppas Libero delar ut gravidpåsar som de gjort tidigare, förra året gick jag inte men tidigare år har de delat ut påsar till gravida som varit toppen

Jag ska med dit, hoppas på mycket kul
  • Mamma070912

Tack för infon om mässan! Har funderat på när den är Har varit där i 5 år, tycker det är väldigt trevligt. Den har dock minskat lite under åren. Värt det iaf massa gratisprodukter och man kan fynda mycket billigt. Förra årets bästa köp var två stolar till lekstugan á 60kr. I butik kostar dom ca 260 kr st Har varit där med både ett och två barn, alltid barnvagn för att få plats med alla saker... Ska bli kul (Mycket folk och trångt).

Äntligen kom våra efterlängtade prinsessor!
  • DetGodaLivet
    babyhummingbird skrev 2012-02-16 10:33:21 följande:
    Jag funderar på baby och barnmässan (ska det stå).. Nu bor jag i Ängelholm (Skåne) men kommer åka upp med en väninna i så fall och stanna över på hotell i samband. Du som varit där innan, är det en bra tillställning? Testbanan låter ju jättebra, några andra saker som man inte ska missa?
    Jag tycker den mässan är rätt bra. Barnmässan i Karlstad som vi också varit på hade mer giveaways men det är större utbud i GBG.

Vi handlar alltid NovaStar kläder i deras outlethörna och så brukar det vara fiskdamm hos meandi med bra priser. Man får en del prover av salvor, skedar och andra småsaker.

Banrvagnsbanan minns jag inte om de hade förra gången jag var där, har inte haft så små barn att det varit aktuellt att prova men det låter ju som en smart grej för den som ännu inte har bestämt sig.        

Min syster bor i GBG men de har så trångt så jag åker också upp med en kompis och bor på Scandic opalen som ligger helt nära. Vi går nog på mässan på söndagen för då får man goodiebag om man kommer tidigt.  
  • DetGodaLivet

Kommer nor också ha med mig vagn trots att mitt medföljande barn är på tok för stort (5 år). Har en sulky som står hos syrran som jag ändå måste hämta och det är rätt bra att ha vagn att packa i (eller knö ner sin hysteriska femåring i om det kniper också för den delen).

Så är ni på mässan på söndag så är det jag som har den röda skotskrutiga barnsulkyn från 60-talet med vit insida.   

Svar på tråden Augustibebis 2012