• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • fru Elle

DetGodaLivet, du har verkligen koll på det här med vagnar. Tänk om jag hade kunnat fråga dig när vi skulle köpa vår första vagn, tyckte det var svårt att veta vilken som skulle vara bäst för oss. Trodde nog att det skulle räcka med en, men nu med två barn och 5 vagnar senare så vet jag att det inte räckte. Vi använder inte alla vagnar samtidigt men beroende på årstid och vad vi hittar på så använder vi olika vagnar.

När Harry var mindre så använde vi singel och dubbel UJ, använde singel med ståbräda när Molly var på förskola. När hon var ledig från förskolan och fortfarande sov dagtid så hade vi dubbelvagnen. När våren kom så använde vi dubbel UJ med sittdel och bugaboo bee ( går ej att köra i snö). I bee kunde vi ha honom mot oss (för det är vändbar sittdel). Just nu har vi en gammal sittvagn vi har fått och singel UJ med ståbrädan i förrådet vid vår ytterdörr. Sen har vi en reservagn från chicco.

Skötväska ändrar vi med efter behov, en större när bebisen är liten med ombyten, blöjor och flaskor, vällingdoserare och termos. Sen när barnet slutar äta ersättning och välling på dagtid byter vi bort skötväskan till en minikånken. Behöver införskaffa ny väska att ha som skötväskan till bebisen kommer, den vi har haft till två barn har gjort sitt. Någon som kan tipsa om någon bra?

• Roos26

För mig blir det en Bugaboo Donkey! Perfekt eftersom min dotter e hos sin pappa vissa dagar å då kan man dra ihop vagnen å bara ha en del i,. Så de är en dubbel vag och singel i ett! och hjulen fram e större nu å svängbara å med lyft i. I mina ögon perfekt för oss och hur vi bor. Bra förvaring å extra korg för packning när man drar i hop den. Den är den vagnen so klarar mest Max vikt å sne packning på marnaden just nu:D Ska få den av jobbet om jag säljer för en viss siffra som jac med 90% kommer sätta :) så redan vart å fixat å kollat allt för att de ska kunna beställa den till mig:))

• DetGodaLivet
    Roos26 skrev 2012-02-18 12:05:35 följande:
    För mig blir det en Bugaboo Donkey! Perfekt eftersom min dotter e hos sin pappa vissa dagar å då kan man dra ihop vagnen å bara ha en del i,. Så de är en dubbel vag och singel i ett! och hjulen fram e större nu å svängbara å med lyft i. I mina ögon perfekt för oss och hur vi bor. Bra förvaring å extra korg för packning när man drar i hop den. Den är den vagnen so klarar mest Max vikt å sne packning på marnaden just nu:D Ska få den av jobbet om jag säljer för en viss siffra som jac med 90% kommer sätta :) så redan vart å fixat å kollat allt för att de ska kunna beställa den till mig:))
    Har inte sett denna irl men den känns smart tycker jag. Lite rejälare hjul fram. Och det blir ju lite mer shoppingutrymme i också, med sidokorgen.
  • TheMaraja

Sommaren12: kan också rekommendera icandy peach. Hjulen är inte plastiga utan skumgummi vilket är bra för då slipper man pumpa. Jag körde den ju hela förra vintern när det typ var en meter snö och det fungerade bra. Kanske var det lite jobbigt med "stänkskärmarna" på framhjulen när det var tösnö. Har annars varit supernöjd med min peach, den uppfyllde verkligen alla våra önskemål och krav.

• FruMii

Hej hej allihopa! Ser att ni fortfarande är inne på vagnar, perfekt :) Jag tänker skaffa en syskonvagn, har ni någon favorit eller koll på vilken man bör välja? Jag kommer köpa en begagnad då ändra son kommer vara närmare 3 år så den kommer troligen bara bli använd ett kort tag. Har kollat lite på Babytravel Dublin, emmaljunga twin och brio dubbel wave. Någon som tycker något om dessa? :)

• novaunique

Vagnsnacket håller jag mig utanför, vågar knappt läsa för då blir jag sugen på en ny! Jag får nog vackert nöja mig med dotterns vagn (en Hartan, köpt i Tyskland när vi bodde där) som fortfarande är fräsch

Hörrni, hur mår ni nu? Jag blir emellanåt helt sjukt utmattad, orkar knappt uppför trappen till övervåningen! Så knäppt, för senast i torsdags var jag hos BM och alla värden var top notch. Jag vill ju orka GÖRA grejer!

• DetGodaLivet

Jag kan babbla på i vagnträsket då för jag är sedan länge imuniserad mot alla specialeffekter på nya vagnar och allt säljsnack som affärerna försöker dyvla i en. 

Det är de gamla jag har svårt att hålla mig ifrån. Innan jag ens gått halvvägs i graviditeten har jag köpt en liggvagn, en sittvagn och en sulky. Den äldsta från  -69 och den nyaste från -79  

• verro

Ser att ni diskuterar vagnar.. Vet ngn ngt om Tako Jumper?

• Millas

Jag försöker också blunda för vagnsnacket.. Ändå så hamnar jag på Google när det är nått jag känner igen :p men men, får bli vår emmaljunga som vi har, är nöjd med den, har ju aldrig haft nått annat så jag vet inte bättre Mår skit rent ut sagt! Illamåendet är äntligen borta men jag är så sjukligt trött.. Måste vila efter jag ätit, efter jag duschat.. Ja efter ALLT! Äter järn, dock missar jag nog för ofta sonen på 4 år frågar hela tiden varför jag är så trött känner mig som en usel mamma..

Svar på tråden Augustibebis 2012