• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • minstörstalycka

Går in i vecka 16 (15+0) idag!! 4 veckor kvar till rul...
    Snacka om att tiden går fort med denna knodd i magen! Gaah! Jag som älskar livet som gravid, men vill känna kraftiga sparkar.. hoppas på att moderkakan inte ligger i framvägg denna gång.
    Längtar så till dom dagliga sparkarna börjar..

Jag lider fortfarande av graviditetsillamående!! Skit graviditet i början denna gång, men kanske slutar bättre än förra!! :)

• Bellatrixx

Hej!

Har läst en del snack om barnvagnar, och nu skulle jag gärna fråga om tips/råd om hemsidor ifrån utlandet osv som var billigare att köpa ifrån. Vi har nämligen fått ärva en Urban Jungle men skulle vilja byta ut liggdelen då den är väldigt sliten och med hål i. Är det någon som vet någon bra sida?

Kollade på en sida men då kostade en liggdel 2000kr vilket är ungefär lika dyrt/billigt som att köpa en begagnad Emmaljunga vagn. Så skulle gärna  vilja hitta något lite billigare om det finns Cool

• Novalina

Snälla, snälla, snälla alla ni som är väldigt intresserade av att diskutera detta tydligt oändligt stora ämne barnvagnar, skulle ni vilja starta en egen tråd där ni bara pratar om det, så slipper man ha så många sidor ang. enbart det här i denna tråden! Foten i munnen

Är så otroligt trött på att läsa om detta ämne nämligen, om ni ursäktar... Zzzzzz.... *snark*

Kanske man skulle kunna länka till en sån diskussionstråd i TS??! Drömmer

¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    jguz skrev 2012-02-18 22:15:04 följande:
    Det finns så många aug -12 trådar att jag inte hittar alla som jag skrev i som anonym...

Tror inte att jag har bokmärkt den här ännu ... :)

Kram kram
    / Fd. Jannonym :)
    Vill du va snäll och länka till de andra? Drömmer

Själv är jag bara med i en till, och de är "Vi som väntar syskon  aug.", men har inte hittat nån annan ang. bf i aug.
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Saaajmon

En tjej påstår på min blogg att jag inte alls ser gravid ut och att jag har blivit smalare. Min mage ser mindre ut vissa dagar och större andra dagar. Kan inte förstår hur folk har mage och säga att jag ljuger om att jag är gravid och att jag har ljugit om att jag har tagit negativa tester förut och att jag inte alls är gravid! 
    7 Augusti 2012 ♥
  • jguz

Sitter med mobilen så jag kan inte kopiera länkar... Eller kanske om jag går in utan att använda fl's egen app...

Brb ;)

• Novalina
    Saaajmon skrev 2012-02-18 23:47:14 följande:

En tjej påstår på min blogg att jag inte alls ser gravid ut och att jag har blivit smalare. Min mage ser mindre ut vissa dagar och större andra dagar. Kan inte förstår hur folk har mage och säga att jag ljuger om att jag är gravid och att jag har ljugit om att jag har tagit negativa tester förut och att jag inte alls är gravid! 
    Du har ju jättesöt liten gravidmage!! Gravid Drömmer

Bry dej inte om såna som säger neg. kommentarer, lägg istället din energi på människor som får dej att må bra. Finns ju folk till allt vettu', och man kan ju inte stå och falla med andras åsikter hela tiden.

((Kram))
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • jguz

Här är en tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62239104.html

Och en till:
    www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62485508.html

Och den jag skriver i nu:
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62228655.html

Bf lista nr 1:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

Bf lista nr 2:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m62587254.html

Bild tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

Sen finns ju syskon i augusti tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62479711.html

Det är de jag lyckats hitta tillbaka till efter att jag inte längre är anonym :)
    Det är några att hålla reda på, vill va med i alla för att inte missa nått roligt.
    Har för mig att Saajmon har en augusti tråd oxå :) men den har jag inte hittat ännu... :)

• Novalina
    jguz skrev 2012-02-19 00:04:31 följande:
    Här är en tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62239104.html

Och en till:
    www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62485508.html

Och den jag skriver i nu:
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62228655.html

Bf lista nr 1:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

Bf lista nr 2:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m62587254.html

Bild tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

Sen finns ju syskon i augusti tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62479711.html

Det är de jag lyckats hitta tillbaka till efter att jag inte längre är anonym :)
    Det är några att hålla reda på, vill va med i alla för att inte missa nått roligt.
    Har för mig att Saajmon har en augusti tråd oxå :) men den har jag inte hittat ännu... :)
    Ååå, wow vad många!!! Skrattande Tack snälla!! Glad
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
Svar på tråden Augustibebis 2012