• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Millas

Natlup: i vissa landsting får alla gratis medan på andra erbjuds bara dom över en viss ålder.. För mig var det gratis.. Såg dock i din gravkalender att du är för långt gånget.. Kub kan bara göras fram till v. 13+6

• natlup
    Millas skrev 2012-02-17 17:36:39 följande:
    Natlup: i vissa landsting får alla gratis medan på andra erbjuds bara dom över en viss ålder.. För mig var det gratis.. Såg dock i din gravkalender att du är för långt gånget.. Kub kan bara göras fram till v. 13+6
    Okey vad synd. Tror du att man kan se några avvikelser på  RUL? 
  • Millas

Ja, jag tror det är vid RUL de ser de flesta avvikelser som upptäcks innan förlossning.. Finns ju dock ingen nackspalt att mäta som har en stor del om de ska upptäcka just de kromosomavvikekser som riskbedöms vid kub..

• LiJon
    Naimis skrev 2012-02-17 15:43:41 följande:
    Sitter och kollar på alla fina mamma kläder jag vill köpa, och suktar mig själv med alla underbara små bebiskläder som finns.
    De första mammakläderna är ju inte super nödvändigt än men de blir nog 1 par byxor snart.
    Bebiskläder blir efter rul. Älskar Newbie kollektionen men även Zaras bebiskläder är heeelt underbara.
    www.zara.com/webapp/wcs/stores/servlet/catego...+(0-9+månader) product

Åh, sjukt mycket fint på Zara!  Älskar också newbie, eller överhuvudtaget den stilen, med lite neutrala/pastelliga färger och har lite svårt för det som är "plottrigt" i starka färger. Har inte spanat så mycket på mammakläder än, har bara ett par jeans med riktigt låg midja som funkar nu men jag är lite för feg för att shoppa något överhuvudtaget innan RUL.
  • Jloow

Här kommer en fråga till er som har barn sen tidigare.. är det någon som har haft eller kanske till och med har en Bugaboo cameleon och kan uttala sig om den?
    Jag är grymt sugen på att köpa en begagnad men min man är jätte anti just den för att den är så dyr i nypris och jag märker hur jag mer och mer vill ha en! haha.. Någon kanske kan få mig att komma på bättre tankar.. ;)

• LiJon

Åh, jag är nästan säker på att jag hörde hjärtljuden! Sambon är över till en kompis en snabbis och jag råkade börja snegla mot angelsoundet...  har ju inte vågat lyssna senaste veckorna eftersom jag inte hörde något när vi precis köpt det. Är skitnervös inför rulet nästa vecka så jag gav det ett försök i hopp om att kunna bli lite lugnare. Hittade både swoosh-swooshljudet (som btw nog inte är navelsträngen, vi hittade nämligen samma ljud i sambons mage förut  ) och ett mycket snabbare "hårdare" ljud. Grinar nästan härhemma, kanske kan slappna av lite mer kommande veckan.

• Tina lind
    Jloow skrev 2012-02-17 18:57:39 följande:
    Här kommer en fråga till er som har barn sen tidigare.. är det någon som har haft eller kanske till och med har en Bugaboo cameleon och kan uttala sig om den?
    Jag är grymt sugen på att köpa en begagnad men min man är jätte anti just den för att den är så dyr i nypris och jag märker hur jag mer och mer vill ha en! haha.. Någon kanske kan få mig att komma på bättre tankar.. ;)
    Jag har inte haft den själv men en kompis till mig hade den till sin son. Jag fick testköra den och den är hur skön som helst att köra, speciellt om man bor inne i stan och inte rör sig på oplogade vägar eller i skog och gräsmatta. Men liggdelen är oerhört liten och väldigt smal. Min kompis fick sluta använda liggdelen till sin son när han var fyra månader för att han inte fick plats på bredden längre, han fick liksom ligga som i en sillburk för att få plats och med åkpåse så fick hans armar ligga på hans mage liksom så det gick inte längre då.  Sittdelen slutade hon med när han var elva månader då det inte gick att dra ut sufletten längre för att han var för lång för vagnen! Så det var ett dumt köp tyckte dem, även om hon var jättenöjd med den de första två månaderna.

Sedan jobbar jag med ergonomer på jobbet och det är inte ergonomiskt för barn att ligga böjda med benen som de får göra i den vagnen (och andra liknande vagnar, min var en sådan Brio sing så jag köpte en brio happy när jag skulle börja använda sittdelen).  Men ändå kallas ju vagnen för ergonomisk, det var därför jag köpte min sing. Men när jag väl började använda den så var jag inte nöjd, bebisen fick liksom halvsitta och sova precis som i buggan.
  • lills

Fick jätteont i nedre delen av magen igårkväll. Ringde bm som sa: det är säkert inget.., men jag kunde inte släppa det.. Köpte ett angelsound. Hörde hjärtat direkt! Så skönt!

• DetGodaLivet
    Jloow skrev 2012-02-17 18:57:39 följande:
    Jag har haft en Bugaboo frog ett tag (har haft cameleon också men bara för att köpa-sälja inte för eget bruk).

Den är bra inne i affärer och sådär, men funkar ändå inte bra att shoppa med eftersom det inte finns något packutrymme. Så typ om man går på stan mycket på caféer och så eller promenerar i köpcentrum är den bra. Och på bussen mm.

Men inte bra om man är ute och handlar kläder åt sig själv och tre barn, eller om man går på grusväg, landsväg eller oplogad väg.    

Jag hade min bara som extravagn det funkade den bra till. Kostade inte många kronor..1500 inkl frakt tror jag  (från holländska motsvarigheten till Blocket)
  • Sommaren12

Är i en period nu då jag inte känner nånting, magen har inte blivit större på två veckor och jag kan äta en del av det jag inte kunde för ett tag sen. Önskar jag hade ett angelsound nu... :( antar att det bara är spökveckor men jag nojjar mig ändå.

Svar på tråden Augustibebis 2012