• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Sandrina

Själv börjar jag precis på tillbaka sexlusten, kanske inte precis som innan man blev gravid men ändå mer än dom senaste månaderna.
    Tack och lov har jag en man som inte tjatar utan snällt väntar tills jag vill och känner mig redo. Vilket jag tycker känns jätteskönt. Skulle vara så jobbigt med pressen att man "måste" eller att man gör något bara för att vara snäll, vilket nog skulle leda till ännu mindre lust hos mig.

Hur känner ni och hur känner era män?

• babyhummingbird

Vi har pratar om det och är mycket glad vid att han har förståelse och har aldrig tjatat. Har en väninna som också är gravid och hennes sambo tjatar på henne om det hela tiden vilket får henne att må jättedåligt.. Så är väldigt glad att slippa känna press. Vi försöker att komma ihåg att pussas

• Sommaren12

Sex finns typ inte i mitt huvud. När jag läser om sex här tänker jag ungegär "ja just det ja, sex!"... Min man säger ibland att han saknar mig men han sätter ingen press på mig, tror han fattar. Dock har jag inget att skylla på, har inte mått illa och tröttheten är hanterbar. Är ändå inte så sugen nu. Men det kommer väl!

• oxle bo
    Karo77 skrev 2012-02-16 19:21:38 följande:
    Vecka 15 idag och RUL om en vecka !!!! Langtar sa, och vill sa garna veta konet sa jag kan shoppa loss annars sa har jag fatt tillbaka nastan all min energi, kanner nastan varje kvall kittel i magen men inga riktiga puffar an!!!!!
    oj tidigt eller? vilken veka är du i då

jag har Rul första mars v20 ( 19+1) enligt tigigare VUL
  • Karo77

God morgon allihopa! Nu har jag ocksa slangt upp en bild pa mage i bildtraden borjar verkligen synas nu

• Grizabella

Sexlust ja, finns ingen här med, tyvärr.

När jag gjorde KUB i tisdags så tog det 45 minuter och jag fick 3 bilder, gratis, behövde inte ens fråga, toppebra sköterska, hoppas jag får henne på RUL

Undrar just om jag kände det första sprattlet idag, mina tarmar bråkar mycket men det här var något helt annat, likadant igår och när jag lyssnade på hjärtljudet med angelsounds nyss så hörde jag hjärtat precis på samma ställe som sprattlet

• Päron1986
    Sandrina skrev 2012-02-17 10:55:46 följande:
    Själv börjar jag precis på tillbaka sexlusten, kanske inte precis som innan man blev gravid men ändå mer än dom senaste månaderna.
    Tack och lov har jag en man som inte tjatar utan snällt väntar tills jag vill och känner mig redo. Vilket jag tycker känns jätteskönt. Skulle vara så jobbigt med pressen att man "måste" eller att man gör något bara för att vara snäll, vilket nog skulle leda till ännu mindre lust hos mig.

Hur känner ni och hur känner era män?
    Det är ungefär så för mig också. och en sån sambo har jag också, himla skönt!
  • Gadget

Jag tror nästan jag har mer sexlust än normalt, så vi har nog sex som vanligt även om det för oss inte brukar vara superofta. Däremot är vi alltid väldigt kramiga och keliga av oss båda två och så även nu under graviditeten förstås.
    Men skönt i alla fall att ni verkar ha förstående män.

• Tina lind
    Saaajmon skrev 2012-02-16 23:05:29 följande:
    Jag måste nog snart börja prata med skolan och så hur jag ska göra med praktik och projektarbete i 3:an. Men då måste jag gå ut med att jag är gravid och det ser jag mindre fram emot då jag vet hur allas reaktioner kommer bli. Men det behöver man inte ta nu. Kan jag ta senare i maj månad då det är lugnare :) Jag kommer jag gå in i vecka 29 när jag fyller 18 år i maj, vilken present... ;) 
    Ja gör det, prata med någon lärare du känner förtroende för så hjälper de dig :)

Strunta i vad alla andra tycker, var stolt över dig själv istället :) Har du berättat det för dina närmaste vänner? Eller vet ingen om det?
Svar på tråden Augustibebis 2012