• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Tina lind

Jag är dunderförskyld idag, känner mig helt borta! Och lilla plutten mår inte bra han heller, han vill helst sitta i knäet om dagarna och äter dåligt :( Jag hoppas så att vi blir friska fort!

Nu har jag berättat för min chef att jag inte kommer tillbaka i höst, han blev väl lite överraskad och funderade länge :P På måndag ska jag berätta för min arbetskamrater. Skönt när man är gravid "officiellt". Det blir nog en hel del blandade reaktioner, både positiva, chockade och svartsjuka. Men sånt är kul :P

Nej nu ska jag vila lite medan lilleman ligger och sover.

• Karo77

Oxle bo: jag bor i frankrike(gransen till schweiz). Sa min bm ar i geneve. Har har man Check up med ul i gang i manaden!!

• Gadget

Känns urinvägsinfektion som gravid annorlunda mot vanlig?
    När jag haft förut vet jag att det gjort fruktansvärt ont att kissa och att jag haft känslan att behöva kissa varannan minut.

Nu har jag kissat tre gånger på 15 min och känner mig nödig igen. Det kommer förvisso ut mer än ett par droppar men ändå.
    Har besök hos BM på torsdag och jag tror att de alltid letar UVI i urinen varje gång jag är där och lämnar prov. Men det vore ju typiskt att få nu till helgen och behöva åka till akuten...

• Tina lind
    Gadget skrev 2012-02-17 13:10:48 följande:
    Känns urinvägsinfektion som gravid annorlunda mot vanlig?
    När jag haft förut vet jag att det gjort fruktansvärt ont att kissa och att jag haft känslan att behöva kissa varannan minut.

Nu har jag kissat tre gånger på 15 min och känner mig nödig igen. Det kommer förvisso ut mer än ett par droppar men ändå.
    Har besök hos BM på torsdag och jag tror att de alltid letar UVI i urinen varje gång jag är där och lämnar prov. Men det vore ju typiskt att få nu till helgen och behöva åka till akuten...
    Det är nog olika från person till person, endel gravida kan ju ha det utan att de känner något.

men jag tror det är din livmoder som trycker på blåsan för jag kan gå och kissa och tre minuter senare vara jättekissnödig igen och jag har inte uvi. Men om du är orolig så kan du väl ringa din bm nu så hinner du kanske dit och testa innan helgen? om du inte bor för långt bort.
  • Xericax

Hej, jag har följt denhär tråden ett tag nu men aldrig skrivit tidigare. Är idag 13+0 BF 23.8, det är vårt första barn men min andra graviditet, fick ett missfall i somras i v.7. Vi har inte berättat för släkten ännu vi gör kanske det i slutet av februari eller början av mars. Men jag berättade åt min chef i tisdags och min närmaste kollega vet också. Jag är 27 år och min man fyller 30 i vår och vi bor i Finland.

Saftmedbulle skrev 2012-02-17 13:47:22 följande:
    Blöder lite... mest brunt. Någon som vet om det är farligt?

Jag fick brun flytning i söndags, sedan på måndag förmiddag började det rinna klarrött blod. Jag trodde förståss det värsta såg själv ingen annan förklarning och jag fick en akuttid till UL. Det visade sig att allt var ok pyret lever än. För mig var det moderkakan som ligger lågt ner och hon sa att om det börjar blöda på nytt så kan jag försöka vänta och se om det slutar men om jag får smärta i magen samtidigt så ska jag genast ta kontakt.

• Tina lind
    Xericax skrev 2012-02-17 14:16:58 följande:
    Hej, jag har följt denhär tråden ett tag nu men aldrig skrivit tidigare. Är idag 13+0 BF 23.8, det är vårt första barn men min andra graviditet, fick ett missfall i somras i v.7. Vi har inte berättat för släkten ännu vi gör kanske det i slutet av februari eller början av mars. Men jag berättade åt min chef i tisdags och min närmaste kollega vet också. Jag är 27 år och min man fyller 30 i vår och vi bor i Finland.

Jag fick brun flytning i söndags, sedan på måndag förmiddag började det rinna klarrött blod. Jag trodde förståss det värsta såg själv ingen annan förklarning och jag fick en akuttid till UL. Det visade sig att allt var ok pyret lever än. För mig var det moderkakan som ligger lågt ner och hon sa att om det börjar blöda på nytt så kan jag försöka vänta och se om det slutar men om jag får smärta i magen samtidigt så ska jag genast ta kontakt.

Välkommen och grattis! :)
    Jag har inte heller berättat för släkten ännu förutom mamma,pappa och mina syskon. Berättar nog för alla i mars någon gång. Är i vecka 14+5.
    Vart i Finland bor du? Min farmor kommer från finsk-svenska sidan Nagu, vi har sommarställe där :)
  • DetGodaLivet
    Saftmedbulle skrev 2012-02-17 13:47:22 följande:
    Blöder lite... mest brunt. Någon som vet om det är farligt?

I de flesta fall ofarligt. Har blödigt i alla mina graviditeter. Dock även när jag fick mf så det kan ju vara åt båda håll. Men oftast är det ingen fara.
  • Stövelkatten
    Sandrina skrev 2012-02-17 10:55:46 följande:
    Själv börjar jag precis på tillbaka sexlusten, kanske inte precis som innan man blev gravid men ändå mer än dom senaste månaderna.
    Tack och lov har jag en man som inte tjatar utan snällt väntar tills jag vill och känner mig redo. Vilket jag tycker känns jätteskönt. Skulle vara så jobbigt med pressen att man "måste" eller att man gör något bara för att vara snäll, vilket nog skulle leda till ännu mindre lust hos mig.

Hur känner ni och hur känner era män?
    Om min man tjatade skulle han åka på däng. Tycker det skulle vara jättekonstigt om han tjatade om sex? Om man tycker att ens kvinna är allt för sval kan man väl börja med att se till att hon INTE är skittrött osv.

Vi har sex kanske lite mer sällan än innan, men mest är det nog för att det är en sån period för oss båda. Mycket trötthet, vi är båda extra griniga (nu har även han slutat röka) osv. Fast vi pussas, kelas, tar på varandra osv lika mycket som innan. Sen orkar vi kanske inte gå hela vägen alltid.
Svar på tråden Augustibebis 2012