• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Saaajmon
    Blomsterfröna skrev 2012-02-19 13:40:19 följande:
    Äääääää vad e de för sjuk tjej??? Vad har hon fått fejk ifrån??
    Det undrar jag också. Men vissa är stolskott. Jag trodde verkligen på att jag kunde lita på denna tjejen. Men hon är precis som alla andra. Om jag hade sökt uppmärksamhet så hade jag skrikit ut det till vem som helst att jag är gravid. Att jag har en blogg och skriver om min graviditet gör inte att jag söker uppmärksamhet. Jag är glad i alla fall jag inte sänker mig till hennes nivå och går till personangrepp. 
    7 Augusti 2012 ♥
  • Sommaren12

A R: Jag håller alla tummar och tår för att bebis mår bra! Kramar på dig!! 

Här är det sol och fyra plusgrader. Vill ut och gå men har så ont i ryggen. :( Tittar ut nu och ser att grannarna sitter på balkongerna och njuter i solen. Synd att vår ligger på skuggsidan. :/ Vill ha vår och värme NU! 

• Blomsterfröna

Att man ens vågar skriva de hon gör,,, att inte ha mage i vecka 16. Alla får inte mage tidigt... Henne skulle jag kunna skälla ut efter noter

• Naimis

Fru Elle- Sist började de inte puta förän i v 18+nånting. Ska väl inte påstå att det är mer än att den putar nu med så dölja kommer jag kunna göra ett tag till med rätt kläder. Men magen är iaf inte platt när jag ligger ner eller drar in den

• Saftmedbulle
    Naimis skrev 2012-02-19 08:38:42 följande:
    Novalina- Det är ju lite märkligt om man inte får prata förberedelser inför den kommande bebisen i en gravidtråd, eller? Tror du kommer få svårt att hitta någon sådan tråd här på familjeliv.
    Det är nog fler som vill diskutera vagnar etc här, så för min del får får alla som vill de göra de så mkt dom känner för.
    Jag håller med. Är inte heller intresserad av barnvagnar, men har inget problem med att andra diskuterar det. Bara att bläddra vidare ju...
  • Saftmedbulle
    A R skrev 2012-02-19 12:09:14 följande:
    Det blev ingen mässa för min del, började blöda igen, ganska mycket. Sitter på gynakuten och väntar. Är så ledsen och orolig.
    O, nej... får kalla kårar när jag läser... Hoppas, hoppas allt är ok för dig och bebisen! Styrkekram!
  • annika81

Har varit en jobbig vecka. Mått mer illa än förut och gråtit mer än någonsin. Men magen har också vuxit mer än tidigare. Kan inte dölja det längre ens i jobbkläderna. Det var som om det det växte massa i magen på bara några dagar??? Men nu börjar jag må bättre, äntligen. 

Har varit och handlat mammabyxor samt vanliga kläder som är vidare i modellen som man kan ha ett tag till och som kan vara skönt att ha efter graviditeten då man kanske vill dölja sin inte helt platta mage.

Gick in i v 16 i dag, eller 15+0 hur man nu räknar =) 

• Saftmedbulle
    annika81 skrev 2012-02-19 14:29:22 följande:
    Har varit en jobbig vecka. Mått mer illa än förut och gråtit mer än någonsin. Men magen har också vuxit mer än tidigare. Kan inte dölja det längre ens i jobbkläderna. Det var som om det det växte massa i magen på bara några dagar??? Men nu börjar jag må bättre, äntligen. 

Har varit och handlat mammabyxor samt vanliga kläder som är vidare i modellen som man kan ha ett tag till och som kan vara skönt att ha efter graviditeten då man kanske vill dölja sin inte helt platta mage.

Gick in i v 16 i dag, eller 15+0 hur man nu räknar =) 
    Har knappt inte heller något att ta på mig... Ska SNART köpa ett par mammabrallor...
  • Naimis

Saaajmon- Verkar vara en väldigt mogen tjej de där. Lägg ingen energi på henne!
    Däremot tycker jag du ska kontakta en BM om du inte gjort de än

Svar på tråden Augustibebis 2012