• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Kampis

<fast nu såg jag att du skrev 2 jan att du fått positivt test hemma, så om du redan har skrivit det e gång hade det väl varit bättre satt göra det nu med hade väl jag tyckt.

• fru Elle
    lovisen01 skrev 2012-02-20 15:18:56 följande:
    fru Elle - var bor du någonstans? Jag bor i Varberg och kommer också föda här :)

Min bästa kompis fick bebis i lördags och jag bara längtar tills det är vår tur! Imorgon är det iaf dags för RUL, hoppas hoppas att allt ser bra ut. Är redan nervös..
    Jag bor i Göteborg men kommer från Varberg. Mitt första barn födde jag på förlossningen i Varberg och mitt andra på Östra i Göteborg. Kommer att välja Varberg denna gången, gillar att man får välja själv när man vill åka hem. Mina föräldrar bor i Varberg och barnen och min man kommer bo där när är dax för förlossning. Men har ingen lust att bo hos mina föräldrar i  flera veckor innan det är dax för förlossning. Så det känns väldigt skönt att jag kan komma in för bedömning från vecka 38 + 0 och välja att göra en igångsättning när kroppen är mogen. 

Härligt att få se bebisen på RUL, hoppas att allt ser fint ut med bebisen. 
    Molly 2008, Harry 2010 och BF 8/8 2012
  • Sommaren12

Blir även jag lite misstänksam eftersom du sa för länge sen att du varit hos bm när jag frågade, men nu har du ringt dit för första gången. Men godtrogen som jag är så har jag också svårt att tro att man hittar på nåt sånt så gravid eller ej, lär väl visa sig med tiden. 

• Saaajmon

Men jag förstår inte varför folk ska vara så nyfikna hela tiden. Är det någon slags sport att få veta allt om en person eller? Jag väljer själv hur jag vill berätta och till vem jag vill berätta! Sedan om man inte accepterar det så får det stå för den personen själv. Att jag inte är så öppen av mig är väl mitt eget fel att jag är det. :) 

7 Augusti 2012 ♥
  • Sommaren12
    lovisen01 skrev 2012-02-20 15:18:56 följande:
    fru Elle - var bor du någonstans? Jag bor i Varberg och kommer också föda här :)

Min bästa kompis fick bebis i lördags och jag bara längtar tills det är vår tur! Imorgon är det iaf dags för RUL, hoppas hoppas att allt ser bra ut. Är redan nervös..
    Wow! RUL?! Vad tiden går snabbt... Herregud, snart är våra älsklingar ute. Hinner man ens blinka innan det är dags? Lycka till imorgon och ha det så mysigt när ni kikar in på plutt! :)
  • Saaajmon
    Sommaren12 skrev 2012-02-20 16:21:39 följande:
    Blir även jag lite misstänksam eftersom du sa för länge sen att du varit hos bm när jag frågade, men nu har du ringt dit för första gången. Men godtrogen som jag är så har jag också svårt att tro att man hittar på nåt sånt så gravid eller ej, lär väl visa sig med tiden. 
    Jag har varit till ungdomsmottagningen och  träffat en barnmorska där. Det är rätt ja! 
    7 Augusti 2012 ♥
  • Tvåönskarblifler

Saaajmon: Det är ju du själv som tagit upp det här med att folk misstror dig, det är inget som någon av ren nyfikenhet frågar. Lägger man ut något så får man ju räkna med att det blir frågor. Att du sen testat ett neg. test i v 9 (enl någon annans inlägg här på FL) + att du nu säger att du inte varit på inskrivning än, men som du tidigare sagt att du gjort, är ju förstås något som folk börjar undra över. Vill du inte att folk ska fråga så är kanske inte FL rätta forumet. Ah, jag vet inte, men här får vi ju skriva hur vi tycker och tänker så jag gör det :)

• jguz

Sajmoon:
    Mina syskon heter Petter, Fredrik de är typ 29 år, Hanna som är 27, Adrian som är typ 24, Rasmus som är 20 och Linus som är runt 18.
    Mina kusiner heter Erika, Jonna och Linn.

Fast de alla är kanske för gamla för att du ska känna igen dem. ;)

• Ellenbmt

Jag tycker det syns tydligt på sajmons mage att där finns en bebis.

Jag mår illa nu igen. Trodde det var över... Suck

• Tvåönskarblifler

Jag har inte sagt nu att jag inte tror att Saaajmon är gravid, klart att man inte ljuger om en sån sak :) Men jag menar bara att det är konstigt att man blir så upprörd över att folk undrar, för här på FL är vi ju många som undrar över hur det går för alla, för egen del är jag här inne både för att dela med mig av mina upplevelser och ta del av andras och för att få veta hur andra har det så måste man ju fråga :)

Svar på tråden Augustibebis 2012