• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Albasmamma

Jag hinner aldrig läsa ikapp riktigt :)

fruelle: Vad skönt att de var så förstående. Ang. att åka iväg själv så är det väldigt välbehövligt ibland, speciellt när man vet att barnen har lika skoj med barnvakt, mor- eller farföräldrar. Hoppas ni får en mysig SPA-helg!

Sommaren och Ellenbmt: Trist att ni känner er ensamma, finns det någon föräldragrupp som ni kan delta i nu när ni är gravida? Då brukar man ju alltid träffa någon i samma sits som en själv. Jag gick på babamassage med yngsta dottern och även om jag bor på ett litet ställe var det kul att träffa andra med småbarn. Vi träffades flera gånger efter att massagen slutade.

Godisbit: Vad härligt att få se den lill*!

Någon som känner av halsbränna redan? Jag har börjat få det på kvällarna, har för mig att jag fick det mycket senare i graviditeten sist.

• Stövelkatten
    Tina lind skrev 2012-02-20 14:38:09 följande:
    Hoppas ni alla haft en lugn och fin helg!

Här är vi äntligen på gång att bli friskare. Lille plutten hostar inte lika mycket och snorar inte lika mycket och så äter han bra igen. Jag hade så hemsk huvudvärk att jag grät i lördagskväll men nu är den på väg bort och bihållorna verkar bli bättre, så skönt! :)

Är det någon som haft syskonvagnen brio double wave? Min lilla plutt kommer ju vara 1½ när bebben kommer och då måste jag ha en syskonvagn. Men jag gillar inte när man inte kan ha barnen emot sig eller vagnar där de sitter för "utsatt", jag vill att de ska sitta skyddat för blåst och snöfall och ändå få plats med åkpåse och overall. Så dumt att det finns så få på blocket bara, men än har jag ju tid att hålla utkik iof :P

Jag har en del enkelvagnar också ifall man är fler ute och går eller så.
    Har en ny brio race i kartong som jag tänkte börja använda till sonen i sommar.
    Har en brio happy med ligg och sittdel, använder sittdelen åt lillen nu men han ska få sluta med den i sommar tänkte jag för då åker liggen på till bebisen.
    Sedan har jag en brio sing, sittdelen är inte bra till den vagnen men liggdelen är jättefin och ombonad och ett jättestort plus att jag kan ha mitt babyskydd på chassit, den kommer användas när vi ska hem ifrån bb och första tiden här hemma. Den är så lättkörd.

Jag har också en blogg förresten som jag haft sedan 05, vill någon läsa är det bara att skicka ett meddelande till mig så får man användarnamn och lösen.

Jag läser gärna andras, så roligt att följa andras funderingar och vardagsliv :)
    Välkommen att läsa min blogg, den ligger i sidfoten. :) Och maila gärna användarnamn och lösen! :)
  • anneh

Saaajmon: såg att nån skrev att du fått neg gravtest i vecka 9, fått positivt än?

• babyhummingbird

Saajmon: Förstår känslan av att bli mindre trovärdig på grund utav att du är betydligt mycket yngre än många andra i tråden.. Men tror folk hade undrat lika mycket varför man inte kontaktat en BM oavsett ålder.. Oavsett om man är 20, 30 eller 40 :)

• Saaajmon

Jag vill inte prata om sådant här offentligt i en tråd som alla kan läsa :) 

7 Augusti 2012 ♥
  • Sommaren12

När brukar föräldragrupper starta?

Min bm sa att det finns föräldragrupper (eller sa hon kanske kurser? hmm.. samma sak?) och då hajade jag till och sa att jag är intresserad av det. Dock sa hon inte när de startar å då var det så mycket annat i min skalle. 

• Tesdy
    Albasmamma skrev 2012-02-20 14:43:45 följande:
    Jag hinner aldrig läsa ikapp riktigt :)

fruelle: Vad skönt att de var så förstående. Ang. att åka iväg själv så är det väldigt välbehövligt ibland, speciellt när man vet att barnen har lika skoj med barnvakt, mor- eller farföräldrar. Hoppas ni får en mysig SPA-helg!

Sommaren och Ellenbmt: Trist att ni känner er ensamma, finns det någon föräldragrupp som ni kan delta i nu när ni är gravida? Då brukar man ju alltid träffa någon i samma sits som en själv. Jag gick på babamassage med yngsta dottern och även om jag bor på ett litet ställe var det kul att träffa andra med småbarn. Vi träffades flera gånger efter att massagen slutade.

Godisbit: Vad härligt att få se den lill*!

Någon som känner av halsbränna redan? Jag har börjat få det på kvällarna, har för mig att jag fick det mycket senare i graviditeten sist.
    Här är en till som har haft en fruktansvärd halsbränna, just nu är det lite bättre, men det kommer och går. Gaviscon (stavning??) har varit min räddning!
  • Albasmamma

tesdy: då är jag inte ensam. Gaviscon hjälpte mig förra gången, måste inhandla det nu.

Sommaren: jag minns inte riktigt, från mitten av grav. tror jag.

• Sommaren12
    Stövelkatten skrev 2012-02-20 14:44:17 följande:
    Välkommen att läsa min blogg, den ligger i sidfoten. :) Och maila gärna användarnamn och lösen! :)
    Min bloggadress kan man med få om man pm:ar mig! :)
Svar på tråden Augustibebis 2012