• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Ellenbmt

Albasmamma- pocket ned Ann Söderlund och Hanna någonting. Från A till bebis och allt där emellan! Gravidhumor!!

• fransyskan

Hej! Får jag vara med? Solig

Har tjuvläst i veckor men inte riktigt vågat säga hej! Jag är i vecka 13 och kan sammanfatta de senaste två månaderna som en ljuv kärleksaffär mellan mig och Mr WC. Har till och med dragit in en mjuk matta på tjotta så att jag inte ska få så ont i knäna!

Trots viktnedgång har jag dock köpt ett par härliga mammabyxor... så otroligt sköna!

Varför har man inte alltid såna byxor för?!

• Gadget

Välkommen fransyskan! Och ang mammabyxor - jag veeeeet! Jag får lätt svullen mage på kvällen efter middag och skulle gärna ha såna byxor med mjuk resårmudd även som ogravid.

Och semlor!!!! Jag brukar inte vara en jättefantast, en eller två per säsong brukar vara lagom. Men nu har jag ett sånt otroligt sug.
    Åker till Sverige nästa vecka, då vet jag vad jag ska köpa.

• babyhummingbird

Tackar för boktipsen! Nu beställde jag från adlibris "A till bebis" och även "Att föda". På pocket och med gratis frakt blev det ynka 84:- Vad bra! Så nu kommer man sitta och vänta vid brevinkastet! På tal om semlor så sitter nog hela vårt kontor nu och bara väntar tills eftermiddagsfikan då företaget bjuder på semlor! Vilken underbar dag :)

• Ellenbmt

Hej fransyskan!

Styrkekram till ninime

• Gadget

Usch NiniMe, jag beklagar. Och jag förstår att det också kommer ge blandade känslor att året innefattar både en stor sorg och stor lycka.
    Min svärmor lider också av denna fruktansvärda sjukdom och kommer troligen inte klara sig så länge att hon får träffa vårt barn.
    Men jag har brottats med tankarna och insett att det är ok att glädjas åt graviditeten och barnet när det kommer även om det finns sorg i familjen. Det ena behöver inte ta bort det andra. Och låter man sorgen ta över glädjen kommer det troligen kännas som man har slarvat bort den.

Skickar en kram

• Stövelkatten
    DetGodaLivet skrev 2012-02-20 22:48:44 följande:
    Nja...är inte paracetamol det verksamma ämnet i citodon (dvs samma som i alvedon) men man har förstärkt det med kodein för att få starkare effekt. Dvs de tveksamheter kring alvedon som uppmärksammats på senare tid gäller även för citodon. Samtidigt finns det ju inget annat alternativ som är mer OK vad jag förstått.
    vad är det för tveksamheter med Alvedon? (och Panodil och Panodol osv, antar jag.) Det är de enda smärstillande jag får äta annars också, vore ju förjäkligt att inte kunna ta till något när huvudet vill sprängas.
Svar på tråden Augustibebis 2012