• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Sommaren12

Vet inte vad jag ska tro men tycker det är väldigt lustigt beteende att va i v 17 och inte kontaktat mvc eller gjort nytt test.
    Jag som ändå VET att jag är gravid har på sista tiden varit paranoid och undrat om det verkligen finns nåt där inne, undrar bara hur man känner då när man inte ens fått det svart på vitt...
    Kan inte låta bli att bli lite engagerad, känner för henne eftersom hon är så ung och då känner man sig ju smått bedragen om det nu inte är sant. Tror varken det ena eller det andra men märkligt är det onekligen.

• Naimis

Sommaren12- Jag förstår vad du menar. Tycker mest synd om tjejen som måste låtsas vara gravid för att få uppmärksamhet. Om hon nu låtsas

• Sommaren12

Har börjat läsa a till bebis nu. Haha va roligt dom skriver. Precis min humor! :D

Tre veckor till rul nu, en eviiiighet!! Tror jag ändrat riktning, vill nog kolla könet ändå. :) fast är sur på mig själv för att jag inte står fast vid min princip jag hade från början att inte kolla.

• Naimis

Jag har bara 11 dagar kvar till RUL! Sen blir de att berätta på jobbet

• Sommaren12

Hmm ja det är lustigt alltsammans... Fast den andra tjejen verkar inte heller ha alla hästar hemma. Hon skriver otroligt omoget om saken. Hade nån snott mina magbilder hade jag med blivit sjukt upprörd men jag hade hanterat det helt annorlunda.

• DetGodaLivet
    mammsen skrev 2012-02-20 20:44:41 följande:
    Kodein är det verksamma ämnet i citodon, samma som i panocod, barnet påvärkas ungefär som mamman men läkemedlet har testats på över 10 000 kvinnor och har inte uppvisat någon ökad risk för bivärkningar, dock om man äter detta ofta kan barnet få abstinensbesvär.. Har en tokskadad rygg efter flera misshandlar i tidigare förhållande för längesedan så jag har ätit en hel del smärtstillande, nu försöker jag hålla mig till bara alvedon men efter min läkare visat svart på vitt att citodon inte är farligt vågar jag ta det ibland om det värkligen behövs =)
    Alvedon däremot har man ju börjat ifrågasätta om det kan skada vissa organ som levern om man äter det i tidigt skede, jag åt alvedon med min nr 1 så jag vågar göra det nu med eftersom det inte finns något bevis eller liknande på att det kan vara skadligt.

Nja...är inte paracetamol det verksamma ämnet i citodon (dvs samma som i alvedon) men man har förstärkt det med kodein för att få starkare effekt. Dvs de tveksamheter kring alvedon som uppmärksammats på senare tid gäller även för citodon. Samtidigt finns det ju inget annat alternativ som är mer OK vad jag förstått.
  • Tvåönskarblifler

Vem vet, Saaajmon kanske snart dyker upp här i trådarna igen, men då i v 23 och väntandes tvillingar ;) Nej, nu var jag dum. Jobbar natt och är trött så jag borde inte kommentera här alls nu :) Hoppas ni sover gott allihopa!

Svar på tråden Augustibebis 2012