• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Saaajmon

Ni som vill läsa min nya blogg kan gå in på min inbox och fråga så skickar jag användarnamn och lösen :) 

7 Augusti 2012 ♥
  • Ellenbmt

Åh jag har ju ingen dator, finns ingen inbox på mobilen...

• Saaajmon

Damn it... Jag vill inte skriva ut det här heller :/ Men annars kan du gå in på min mail muppelimuppsan@hotmail.com.. Så kan du skriva till mig där :) 

7 Augusti 2012 ♥
  • Ellenbmt

Skriv ett pm till mig för jag tror jag kan läsa, bara inte skriva.

• Sommaren12
    Ellenbmt skrev 2012-02-20 13:37:23 följande:
    Övrigt så önskar jag mig en vän med lika mkt tid som mig, jag är så jävla ensam jämt!! Någon av er som vill bo i lilla Vingåker? ;)
    Känner mig också ensam! Är ganska nyinflyttad i min stad. Har ju klasskompisarna men skulle vilja känna fler som är på samma ställe i livet som jag och som gärna har barn. Tyvärr bor jag inte i Vingåker... ;)
  • Saaajmon

Känner mig ensam också trots att jag har bott i Karlskrona i hela mitt liv. Jag har mina underbara vänner, men de förstår inte att jag kommer bli mamma i sommar och att jag inte kommer kunna vara lika galen som innan :) 

7 Augusti 2012 ♥
  • godisbit

Kom hem från kub-ul för en liten stund sen och pustar ut på soffan nu. Det var minsann en liten krabat där inne! 62 mm sitthöjd och skallbredd 22mm vilket barnmorskan beräknade till 12+1 (till skillnad från 13+1 enligt sista mens). Men hon sa att de väntar med någon officiell datering tills RUL som jag nu också fick tid för, kommer vara i vecka 20 då (enligt bakdateringen alltså).

KUB-risken var 1:598 vilket ju är en låg risk (nackspalten var 1,6 mm). Hjärtaktiviteten var normal och fostervattensmängden likaså. Har tydligen moderkakan i framvägg dock så det kanske dröjer innan jag själv kan känna bebisen.

Det var en sjusovare som inte alls ville vakna först. Barnmorskan buffade och jag fick hosta i omgångar innan det till slut började sprattla där inne =)  Vi fick en bild med oss, men den är så suddig att man knappt ser ngt ens när man vet vad man ska kika efter... Men får hoppas på bättre bilder på RUL i april! 

Var sjukt nervös innan jag skulle ge mig av hemifrån, men nu känns det bättre =) Nu får vi börja klura på hur och när vi ska berätta! =) 

• Sommaren12
    godisbit skrev 2012-02-20 13:56:40 följande:
    Kom hem från kub-ul för en liten stund sen och pustar ut på soffan nu. Det var minsann en liten krabat där inne! 62 mm sitthöjd och skallbredd 22mm vilket barnmorskan beräknade till 12+1 (till skillnad från 13+1 enligt sista mens). Men hon sa att de väntar med någon officiell datering tills RUL som jag nu också fick tid för, kommer vara i vecka 20 då (enligt bakdateringen alltså).

KUB-risken var 1:598 vilket ju är en låg risk (nackspalten var 1,6 mm). Hjärtaktiviteten var normal och fostervattensmängden likaså. Har tydligen moderkakan i framvägg dock så det kanske dröjer innan jag själv kan känna bebisen.

Det var en sjusovare som inte alls ville vakna först. Barnmorskan buffade och jag fick hosta i omgångar innan det till slut började sprattla där inne =)  Vi fick en bild med oss, men den är så suddig att man knappt ser ngt ens när man vet vad man ska kika efter... Men får hoppas på bättre bilder på RUL i april! 

Var sjukt nervös innan jag skulle ge mig av hemifrån, men nu känns det bättre =) Nu får vi börja klura på hur och när vi ska berätta! =) 
    Härligt!! Å mysigt att berätta! Jag vill nästan köra vår berättar-turné igen! :) Var så nervös för att berätta men det var underbart att se folks reaktion! :)
Svar på tråden Augustibebis 2012