• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • mammsen

NiniMe: Ja, angående avnavlingen kommer jag skriva i journalen med, och att jag vill ha hjälp och stöd med vad jag ska göra för att spricka så lite som möjligt, ang bedövningar så skriver jag nog inget det kommer jag ta allt eftersom, jag vill bara ha lustgas, bad, akupungtur osv och jag kan säga nej om de erbjuder där och då,, 

Eftersom min förra förlossning gick ganska snabbt (förlängd latensfas eller vad det heter) altså 1-4cm tog ca 2 dygn men sedan tog själva förlossningen knapt 4 timmar så hoppas jag att jag får en snabb och smidig förlossning nu med utan att den blir för snabb!

Men min sambo (pappan) kommer vara den enda som får vara med, det är hans första barn och jag kommer inte lägga så stort ansvar på han, jag vill att han är där och tar emot bebisen om jag fortfarande är yr av lustgasen, sen vill jag nog ha han i närheten såklart fast mest som sällskap, spela lite kort, prata och skojja osv Jag vet inte om min sambo kommer gå in i en jättebeskyddande roll och vara delaktig i allt och "jättehjälpsam" eller  om han kommer att vara nervös och rädd och ett skitdåligt stöd som bara stressar upp mig, det kan ju vara så att han är skitutråkad med haha
    Han vet nog inte  själv hur kan kommer att reagera under situationen och jag känner mig så trygg med mig själv och barnmorskorna att det räcker för mig med sällskap =)
    Min förra förlossning (med en annan man) hadde vi skitkul fram tills det var sags att krysta, då gick han ut, och kom in efter han hört vår dotter skrika, jag brydde mig inte så mycket om det, jag hade annat för mig med full focus på barnmorskorna, 

oj vad långt det blev, jag hamnade i 2 samtal under tiden så jag hoppas jag gjort mig förstålig! 

• mammsen
    Xericax skrev 2012-02-20 11:23:59 följande:

Var känner ni av bebisen då ni känner av den i magen? Jag är 13+3 idag (första barnet) och har de senaste dagarna känt av små minimala "muskelkramper" lite så att det kittlar till några cm på båda sidorna av naveln vid olika tillfällen, men jag tycker det borde vara för högt upp för att vara pyret, kanske det bara är något annat?
    Ska till läkaren nästa vecka på undersökning så jag ska fråga henne då hur högt livmodern sträcker sig nu, men hon kommer ju antagligen att säga att det är för tidigt att känna något eftersom det är mitt första, men jag vet ju att det inte kan vara pyret om det visar sig vara för högt upp.

I v 20 når livmodern ungefär upp till magen =)
    Någon som vet när de börjar mäta livmodern hela tiden? jag minns inte 
  • A R
    Xericax skrev 2012-02-20 11:23:59 följande:

Var känner ni av bebisen då ni känner av den i magen? Jag är 13+3 idag (första barnet) och har de senaste dagarna känt av små minimala "muskelkramper" lite så att det kittlar till några cm på båda sidorna av naveln vid olika tillfällen, men jag tycker det borde vara för högt upp för att vara pyret, kanske det bara är något annat?
    Ska till läkaren nästa vecka på undersökning så jag ska fråga henne då hur högt livmodern sträcker sig nu, men hon kommer ju antagligen att säga att det är för tidigt att känna något eftersom det är mitt första, men jag vet ju att det inte kan vara pyret om det visar sig vara för högt upp.

Jag kände det ovanför blygdbenet, om jag lägger handen precis ovanför blygdbenet så är det i det område som handen täcker. Mitt var mer som fisksprattel än muskelkramper, men det kan ju vara olika.
  • mammsen

Shit vad skrev jag! Jag menade ju såklart att livmodern når upp till naveln i v 20 haha inte magen,, pinsamt!

• Xericax

Tack för svaren! Det är nog för högt upp då. Jag gissade det men då det har kommit fler gånger och på olika sidor av naveln så började jag undra. Hade varit skönt att börja känna av det redan med tanke på de blödningar jag har haft så är alla livstecken uppskattade, även illamåendet, huvudvärken, tröttheten och att jag inte klarar av min mans andedräkt Tungan ute

• novaunique

Jag är ju i vecka 17+0 idag och jag känner fortfarande inga större fosterrörelser (kände mer för ett par veckor sen). Har RUL om en vecka, får se om det är en liten latis som bor därinne.

• Saaajmon

Det är så roligt när folk pratar om en :) Det är därför jag inte säger något längre heller om någonting. Jue mer folk snackar desto mindre pratar jag om min graviditet. Själv har jag känt fiskrörelser i 2 veckor och inatt kände jag de första sparkarna. Om ni vill tro mig eller inte så det upp till er. Men jag skulle i alla fall inte ljuga :) 

7 Augusti 2012 ♥
  • Sommaren12

Novaunique: Har du redan haft telefontid? Det var jag som sa Citodon! Var nån annan som sa det till mig att det går bra när man är gravid.

Mammsen: Jag funderar med på tråden... Vet inte om det är samma fortfarande men har inte alla trådar ett "bäst-före-datum"? Efter ett par månader går det väl inte att göra fler inlägg så kanske ska någon ta tag i att skapa en del 2 innan vi plötsligt inte vet var vi ska ta vägen? ;)

Nu känns det som om jag har växtvärk i magen igen? Har ni med det så sent som v 16? Trodde man slutade känna det efter ett tag.

Kanske ska jag köpa den där boken att föda ändå. När jag läste så mycket negativt om den så vågade jag inte. En bok på just det ämnet vill man ju ska va bra och slippa upptäcka att man har ännu mer skräck efteråt! Flört 

• eleanoresmamma

Har äntligen fått se pyret i magen! Känns så otroligt... Blev dock tillbakaflyttad en vecka så nu är jag i v.14 +2.

Ha en underbar dag alla ni andra blivande mammaor!

Kram

• Ellenbmt

Jag tror dig sajmon- men är du inskriven? Det är ju ganska skönt att ha en barnmorska att dela funderingar med, och ganska snart borde du ju ha rul med?
    Gör en ny blogg och visa här, jag älskar att läsa bloggar.

Övrigt så önskar jag mig en vän med lika mkt tid som mig, jag är så jävla ensam jämt!! Någon av er som vill bo i lilla Vingåker? ;)

Svar på tråden Augustibebis 2012