• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Ellenbmt

Jag har rul på onsdag! Men eftersom jag blev flyttad en vecka på förra ul så tycker jag det känns tidigt för rul nu, enligt mig är det v.17+1 idag, och enligt det ul v.16+1...

• Svipp

Jag har inte tid förän 4:e april! Då är jag i v 20 (19+2). Väldigt sent tycker jag men hon jag pratade med sa att det var enligt deras rutiner. Jaja, då kanske man kan lyckas se om det är en kille eller tjej där inne.

• Kampis

Jag kollade nu och jag är också i 19+2 då, men och brukar ju göras mellan v18-21 det senare om man gjort tidigt ul kring v 12) så det är ju normalt :)

• astro
    Ellenbmt skrev 2012-02-27 06:57:04 följande:
    Astro- jag med! Sist blev jag jätte deprimerad v 19... Nu är jag glad åt våren, hoppas det håller i sig, jag fokuserar på solen!
    Här är ingen som helst vår än. Jag blir säkert mer uppåt när den kommer
  • O Hanna O

Hej! En vecka kvar tills bebben kommer bli ofentlig...nu vet ju bara närmsta familjen om den...ska bli skönt...om en vecka har vi förhoppningsvis sett en perfekt liten knoppi och vet vad det blir!

Är det någon mer än jag som ska ta reda på vad det är?  

• hektorsmamma
    O Hanna O skrev 2012-02-27 10:43:48 följande:
    Hej! En vecka kvar tills bebben kommer bli ofentlig...nu vet ju bara närmsta familjen om den...ska bli skönt...om en vecka har vi förhoppningsvis sett en perfekt liten knoppi och vet vad det blir!

Är det någon mer än jag som ska ta reda på vad det är?  

Jag är jättenyfiken på kön, men det spelar absolut ingen roll. Dock berättar dom inte kön där jag bor och min sambo vill inte göra 3DUL som vi gjorde på pojken... HUR ska jag kunna hålla mig?! Haha! :)

RUL idag kl 13, jag kommer inte att göra något annat än att sitta och stirra mellan benen på stackarn! ;) 
  • tesked83

På tal att ta reda på könet..

Jag vet att det inte behöver betyda att det är så men det hade ju varit roligt att se vad ni säger. 
    En kompis skickade en länk till mig där de visar bilder på könet redan i vecka 13 http://se.babycenter.com/pregnancy/antenatalhealth/scans/sexbyultrasoundexpert/ 

Pojkbilden ser ut så här:

Självklart var jag tvungen att titta igenom våra bilder för att se om vi hade något som var liknande. Har ju trott att man ändå inte kunde se något förrän vecka 18 så det är inget jag tänkt på att leta efter. Iallafall, vår bild från 12+0 ser ut såhär:

Tycker att det finns en viss likhet men det kan ju vara precis hur som helst Flört Blir ju självklart glad oavsett kön men jag ser verkligen fram emot RUL om tre veckor SkrattandeJag ville först inte ta reda på det men killen vill och han har nu de senaste veckorna omvandlat mig
Svar på tråden Augustibebis 2012