• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Hejåhå

Jag var på fest i helgen och alkoholfritt till trots så dansade jag BH-inlägget av mig. Upptäckte det ganska snabbt, satte foten på det och hasade raskt iväg till utkanten av dansgolvet. Haha!

• Naimis

Hejhå- Tiden går snabbt ska du se. Vi ska på RUL på fredag, kändes som en evighet när jag fick tiden.
    Haha man kan ha kul utan alkohol!

• banana81

Godmorgon tjejer!
    Nu var det längesen jag var här! Tror jag har läst i kapp nu! Flört
    Vi ska gifta oss på lördag och jag hade räknat kallt med att kunna gömma magen i klänningen, men nu börjar jag bli nojjig att den kommer synas!! Vill så gärna att det ska bli en överraskning som berättas vid tårtan!

Annars mår jag fortf illa som bara den, blir nästan värre och värre tycker jag! Går in i v 15 imorgon. Men jag har för mig att jag mådde dåligt med sonen genom hela graviditeten så..

• Sommaren12

Banana81: åh va fint med bröllop!! Ha en fantastisk dag!

Naimis: jag vet vilken hallonröd tröja du menar, har köpt en likadan :) fast än så länge gör den sig inte riktigt så jag inväntar lite större mage innan jag börjar använda den.

V. 17 idag! :)

• fru Elle

Nu när jag såg att några av er ska göra RUL, så ångrar jag mig lite att jag bokade en ganska sen tid. Ska göra RUL om tre veckor, känns som en evighet.

Är i vecka 17 + 0 nu enligt BF jag fick på KUB. Min foglossning har verkligen lugnat ner sig, vissa dagar känner jag inte ens av den. Hoppas det förblir så, vill verkligen inte så sånna besvär jag hade förra gången.

banana81: Vilken härlig överraskning så kommer att leverera med tårtan och hoppas du kan dölja magen som du vill. Oavsett så kommer det bli en trevlig överraskning tror jag. Har svårt att dölja min mage nu, men det är mitt tredje barn. Magen kom senare med mitt första barn.

Molly 2008, Harry 2010 och BF 8/8 2012
  • mammsen
    Kampis skrev 2012-02-25 15:34:39 följande:
    Vi var helt inne på crescent vid första barnet. Men vi bor på landet och då är det ju bäst med luftdäck, men classicen som hade det är så liten tycker vi, och låg, medans den större vagnen (comforten) som de själva sa i butiken skulle vara bäst på landet hade massiva däck och det gick inte skifta. Sen tycker jag de är så gungiga redan som nya.

Min kompis köpte en nyclassic  i somras men hon är inte nöjd, gungig som sjutton och hennes son låg så trångt i liften, men emmaljunga edge är lika stabil som ny fortfarande efter 2 år. 
    Jag tycker vagnen var riktigt stabil, kanske har bättrat på den nu, jag har haft flera av emmaljungar varianter, en brio, herkules och några till så jag tyckte vagnen hade allt jag ville ha, dock ville jag igentligen inte ha luftdäck men det finns många som föredrar det så jag ger det en changs =)
    Mina vagnar blir oftast inte långvariga endå jag gillar att byta regelbundet =)

Sedan gör det inte så mycket om hårdliften inte är så rymlig, bebis kommer ju bara ligga där på sommaren och hösten, sedan är det ju lagom med en varm och go åkpåse istället, hade barnet varit planerat till nov/dec hade jag nog tänkt annorlunda,, Jag hade emmaljungar mjuklift första månaderna till min dotter som är född i sept det fungerade utmärkt och jag tror emmaljungans mjuklift -07 modellen var 1 eller 1,5 cm bredare bara än vad cresents hårdlift är, så det blir nog toppen =)
  • mammsen
    anneh skrev 2012-02-25 15:43:05 följande:
    Var och tittade på vagn igår, och har nu bestämt mig efter mycket velande! Det blir en emmaljunga city cross med citykorg. Stod mellan den och edgen.. Tyvärr var edgen såå stor och klumpig, och sp tyckte jag det var tråkigt att man inte kan fälla ihop den utan att ta isär den, vilket man kan med citycrossen. Ska beställa den efter rul!

Nån här dom har den?
    Jag tycker alla emmaljungas vagnar har blivit mycket större och klumpigare än vad de varit innan jag har haft en modell från -07 och två från -08, tråkigt tycker jag!! För jag älskar emmaljunga om nu de nya modellerna är smidigare igen kommer jag garanterat skaffa mig en emmaljunga innom snar framtid =)
  • mammsen
    Aprilia1977 skrev 2012-02-25 19:18:03 följande:
    Förvirrad som alltid, någon som kan hjälpa mig?!

BF den 9 augusti, vilken vecka är jag i... nu har hjärnan verkligen lagt av..... är jag i v. 16 el. 17?? Här på FL är jag i v. 17,.....
    Idag (den 27:e) 16+3 (alltså 17:e veckan) om jag inte räknat fel, du byter väll vecka på torsdagar va? =)
    När man räknar det tidigare alternativet som man gör i vården ex så räknar man i dagar och då är ju första veckan v 0 +1dag sedan v0 +2dagar osv, då är ju vecka ett först andra veckan ..
    Men det andra alternativet då räknar man ju veckor, som man oftast gör i tidningar och på nätet osv, och då räknar man ju första veckan som v 1..

Jag tror jag förklarat det bra, jag försökte iallafall,, :P
    Aprilia1977 skrev 2012-02-25 19:25:44 följande:
    En fråga till...

Har fortfarande inte gått upp ett gram (har ju gått  ner en del i vilket sedan början av gradiviteten). Kommer detta innebära (om jag nu har en liten knodd i mig) att det kommer att ske en explosion och att jag därefter kommer att få fullt med bebistatueringar (bristningar) runt midjan i och med att magen växer?
    Jag gick ned 8 kilo i min andra grav pga illamående, min dotter är född i v 40 och var en flicka på 52cm och 3630g (lite över medel) Jag fick bristningar först efter graviditeten, jag hade världens vackraste gravidmage änta tills jag hadde fött :P Så jag tror inte det påvärkar..
    Mamma070912 skrev 2012-02-25 19:34:39 följande:
    mammsen: Vi har en cresent classic och är jättenöjda Köpte ny till dottern 07 och hade kvar den som sittvagn och sen till dottern 09 och nu står den här och väntar fortfarande Kan vara lite krånglig att fälla ihop om man inte "vet" hur man gör (typ svärfar;-D). Annars kan jag inte säga något negativt. Inte alls gungig eller svajig, kanske de senare modellerna har blivit det...
    Köpte även en cresent city, tror jag den heter att ha i affärer och i stan. Liten och lättstyrd. Negativt är att den är ganska liten i sittdynan när de blir större och att inte ryggstödet går att fälla upp så mycket som man vill. för mycket bakåtlut ibland.
    Nej, jag har haft så många vagnar vså jag vet precis vad jag stör mig på efter ett tag, och jag tycker inte den är svajjig, snarare en av de stabilare och rejälare vagnarna som trots allt är  såpas lagom smidig och stor. Många däremot brukar tror att det är plastiga rangliga vagnar, antagligen för att de inte är så dyra, men jag tycker att det är en av de vettigare vagnarna jag haft, men jag hittar nog säkert något jag blir missnöjd med förr eller senare :P

• mammsen
    Sommaren12 skrev 2012-02-26 22:32:05 följande:
    Nu har jag inventerat garderoben och rensat ut allt som jag inte kan ha eller inte kommer kunna ha inom en snar framtid. Tror ungefär halva garderoben rök. Det som är kvar är mestadels vinterkläder så till våren får det nog bli lite shopping så man har nåt att ta på sig när värmen kommer. Har i princip inga vår/sommarkläder alls.

Vilka fler fysiska butiker än H&M har mammakläder? Skulle behöva fler byxor med mudd, har bara ett par jag kan ha. Tyvärr hittar jag inte fler bra på H&M som sitter bra. Är rätt lång och deras byxor har en tendens att vara för korta. Behöver prova så vill inte köpa på nätet. Tips?
    Behöver också tips på träningskläder och var man kan få tag på en bra baddräkt till sommaren. 
    Jag köpte ett par beiga byxor på H&M häromdagen med muddar eller vad det heter vid benslutet det går att dra upp dem så de slutar under knät, inte för kalla nu och inte för varma på sommaren, men men

Både H&M, Kappahl och Åhlens har väll mammakläder har jag för mig, sedan på nätet så har du ju ellos.se och nelly.se (Där rear de ut rätt snygga mammakläder just nu) Linnen och linnebyxor osv..
Svar på tråden Augustibebis 2012