• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Sommaren12
    fransyskan skrev 2012-03-02 11:43:10 följande:
    Hah, är 1.53 så vet precis vad du menar. Jag började på lite småfeta 56, gick ner till 52 och låg senast på 54. Blir det mer än 65 får jag garanterat en utskällning av den franska doktorn.

Man "ska" inte gå upp mer än 9 kg totalt enligt de papper hon gett mig... vet att det inte är sant, men när man sitter där ensammen med en kvinna i vit rock och ett diplom på väggen känner man sig bra ensammen.

Lycka till nu alla som har RUL idag! {#emotions_dlg.flower}
    Äh va sjukt! Hur många klarar i ärlighetens namn 9 kg?! 
    Då säger du bara Je ne regrette rien, le kebab smakade bon! Eller nåt... inte så bra på franska haha!

Nu har min hormonella rubbning fått sig ett utspel på kundtjänst. Har beställt möbler för flera månader sedan, ett par jäkla tolixstolar. Hur svåra ska dom vara att trolla fram liksom?! De skulle levererats för två månader sedan. Nu ringde jag och då sa tantan att vi ska ha fått ett brev hemskickat att det är försenat men det har vi inte och det sa jag. Då sa hon typ "Jo det har ni för det står här att vi skickade det 16/2!".
    Jag blev så himla snopen å halvskrek i luren "Tror du att jag hittar på eller? Det KAAAANSKE har kommit bort i posten i så fall?" Sen fick jag dåligt samvete och blev mesig igen, tackade för den nya prel leveranstiden två veckor fram...

Blä för kärringar på kundtjänst. Har beställt där flera gånger och de strular ALLTID och är dessutom otrevliga. Har själv jobbat som receptionist och telefonist och SÅ svårt är det inte att försöka vara lite schysst ibland.  
  • isaochbel

Äntligen hemma från Rul allt såg bra ut och jag blev inte flyttad utan har kvar samma bf. Det visade sig vara en lite Cesar där inne som höll låda, konstigt att jag inte känner ett smack! Storasyster blev glad för att det var en lillebror som hon tjajtat om.

• Angelica1991

hej hallå :D måste bara få dela med mig om en ljuvlig upplevelse. i måndags var jag till barnmorskan och jag fick lyssna på hjärtljud var 15+1 då :) hade inte fått nått livstecken fören då så det var riktigt underbart. glädjetårarna var på plats =D snart dags för RUL också : D hihii 19 mars =)  

• DetGodaLivet
    babyhummingbird skrev 2012-03-02 11:36:18 följande:
    Imorgon blir det Baby & Barnmässan i Göteborg för mig och sambon! Någon mer som ska dit? :)

Japp vi går på söndag. Är nyfiken på vad meandi har för erbjudande/aktivitet i sin monter så om du eller nån annan ser det kan ni väl hojta. Tror det var nån som skulle dit redan idag.
  • pixel3
    Ellenbmt skrev 2012-03-02 09:36:07 följande:
    Pixel- grattis och välkommen
    tack så mycket :)
  • Sandrina

Naimis - Var det du som jobbar i Kista? Och går du i sånt fall till Mama Mia i Kista?

• Gadget

O Hanna O:
    Vad fint du har sytt! Jag tror absolut att en fleeceoverall kan komma till pass en kylig augustikväll.

Själv sitter jag och väntar på bussen och undrar om det var en spark jag nyss kände. Magen liksom "hoppade till". Oj, där kom en till. Tror nog det börjar nu. Precis där mammajeanskanten trycker in lite när jag sitter. Blir väl trångt för lillen.

• Naimis

Sandrina- Yes, fast ja går på mama Mia karlaplan. Visste ju inte att ja fortfarande skulle jobba här när jag var på inskrivning.

Svar på tråden Augustibebis 2012