Inlägg från: Sommaren12 |Visa alla inlägg
  • Sommaren12

Augustibebis 2012

Jag har verkligen inte en aning om mössa. Instämmer att det känns ologiskt i värmen. Det är bara vad jag hört å läst är viktigt men det kanske inte gäller i sommartid. Men från sjukhuset kommer vår ligga i babyskyddet och där är ju inget skydd för vind och min erfarenhet av den svenska sommaren säger att det likaväl kan blåsa å va 15 grader ute. Man får väl konsultera lite med de på bb innan man beger sig.
    Inte mening att skicka nån pekpinne, jag har ingen koll!

• Sommaren12

Åh har suttit och jobbat med en hemsida bara några timmar och har redan ont överallt. Hur orkar ni jobba ni som fortfarande gör det?! Jag blir både trött i huvudet och i kroppen. Måste fortsätta ändå, deadline i början av september och kommer bebis snart så lär jag väl inte få så mycket gjort från då, så jag satsar på att bli klar så snabbt som möjligt.

Har bekräftat faderskapet idag. Skönt att ha det färdigt!

Nu fruktsallad, det ständiga cravinget... ;) 

• Sommaren12

Såg att jguz har köpt egna kläder att ha under förlossningen. Har inte ens tänkt tanken! Men jag vill också gärna ha egna kläder. Men vad för typ av kläder är smidiga? Och varför har man nättrosor eg? Funkar inte vanliga stora trosor lika bra?

• Sommaren12

Jguz: jag är likadan! Tror jag med ska köpa egna kläder! :) tack för tipset!

Alla säger att man ska ha med inneskor. Kan man ha slippers, alltså typ såna hotellmorgontofflor? Jag har inga inneskor och känns onödigt att köpa bara för två dagar.

• Sommaren12
    cupcakekiller skrev 2012-07-03 22:26:27 följande:
    Hur många blöjor bör man ha med sig till bb? Min bm sa att de vill ha kvar mig 1-2 nätter och i pappret om förlossningen stod det att de bara ger ett begränsat antal blöjor. Bindor till mig stod det inget om alls..
    Har för mig nån skrev för ett tag sedan att de hade med sig ett helt paket blöjor men de gick åt så pass att mannen fick köra och köpa fler. Minns inte vem det var. Det beror väl lite på hur länge man stannar också. Jag tänker 10 st per dag, är det fel? Låter väldigt mycket, men nån rekommenderade mej det...

Jag känner lite som jguz. Med mina sjukdomar har jag spenderat en del tid på sjukhuset och jag förknippar genast deras bylsiga skjortor med sjukdom. Nättrosor har jag fått ha en gång tidigare minns jag nu när jag opererades och tyckte det va döpinsamt att ta på mig dom inför mannen. Kände mej som en kärring. Men sen minns jag inte för jag var så väck efter operationen så då brydde jag väl mig antagligen inte. Vet dock inte hur pass mycket man blöder och så så det kanske är att föredra ändå. Men jag köper nog egna kläder.

Tofflor har jag inga här hemma. Jo ett par fårskinnstofflor, såna med hög kant. Men de är supervarma, har dom bara på vintern. Mamma kommer och hälsar på snart, hos henne har jag ett par typ hotelltofflor (kallt på golven i England!) kan ju be henne ta med dom. Känns bara onödigt att lägga pengar på om jag inte alls använder det sen.

Har iaf bestämt idag vad jag ska ha med för sköna kläder att lulla runt i på bb. Har ett par sköna träningsbyxor med hög mudd som man kavla upp eller ner, har dom nu när jag tränar. Och så långt linne och en skön tunn tröja.

Nu har jag precis varit på gymmet och det börjar bli förbannat trögt. Ska träna en vecka till, det är nog nätt och jämnt vad jag kommer klara av! 
  • Sommaren12
    sally12 skrev 2012-07-03 22:49:27 följande:
    Ang alla tofflor!
    Jag köpte ett par skitfula gråa tofflor i "foppa-toffel" liknande material, som man bara kliver i (slippers?) med blingbling på för 49.- på Ica Maxi.
    Har de redan när jag går till tvättstugan och tillbaka. De är faktisk riktigt sköna :)
    Tack för tipset! Ska kolla nästa gång jag handlar. 49 spänn kan man ju leva med. ;)
  • Sommaren12

Fransyskan: 3500 g tror jag de räknar som supernormalstor bebis (som min läkare kallade det). Tror inte nån höjer ögonbrynen för en bebbe på 4, SÅ stort är det ju inte. Själv vägde jag 4800!!! De kallade mej för klumpen... Men plusset är att jag blev lång och ståtlig! ;)

• Sommaren12
    cupcakekiller skrev 2012-07-04 10:40:49 följande:
    Hemma från mvc nu. V.33 (32+4), +20 kg (samma som för en månad sen), sf var 31 cm och hans hjärta låg på 140. Han ligger fortf stilla med huvudet neråt som han har gjort sen v.24, bm sa att de inte kollar om huvudet är fixerat förrens på nästa kontroll. Sen avnavling behövde jag inte påmina dem på fl om för i Lkpg så gör de avnavlingen ganska sent ändå
    Om du vill ha en sen avnavling tycker jag ändå du ska skriva någon rad om det i fl-brevet. Här i Kalmar är sen avnavling tydligen också rutin, men det visar sig att "sen" för dom betyder ca 3 minuter (annars brukar man ju klippa direkt i princip). Men en sen avnavling enligt mig är när naveln slutat pulsera och har blivit vit vilket kan ta allt mellan 10-25 minuter. Så fundera på vad du vill och var tydlig i ditt fl-brev. Dock är det ju positivt att de vet vad sen avnavling innebär så slipper man slösa energi på att försöka hävda sig i en av livets stora stunder.
    fransyskan skrev 2012-07-04 10:56:49 följande:
    Vad skönt det är att ha er så att man får lite perspektiv!

Doktorn igår pratade på som om det var något allvarligt. Hon nämnde tom att jag nog vore "klar" att föda om fem veckor och att jag borde prata med min ordinarie doktor om det. (Vad ska han göra menar hon?!) Nej, snarare borde jag ta och lära mig att dom alltid gör en höna av en fjäder här!
    Men gud va franska människor verkar hispiga då! Om din son väger 4000 g när han kommer tror jag inte du kommer reagera på att han är gigantisk på nåt sätt. SÅ stort är det inte!
  • Sommaren12
    EmelieOfGbg skrev 2012-07-04 11:49:38 följande:
    Hon kände och klämde och bebisen ligger nu med huvudet ner och är nästan helt fixerad sa hon Glad
    Jag fixar inte att gå på järntabletter så jag undrar om ni har några andra bra förslag för att få i sig järn? Huskurer eller nåt?Glad Jag ska köpa hem blutsaft med tänkte jag.

Bara 2 arbetsdagar kvar nu och det känns otroligt skönt men samtidigt väldigt konstigtFlört 
    Här är en lista med mat som innehåller mest järn! Vraka och välj! ;)

matkalkyl.se/naringsamnen55.php 
  • Sommaren12

Svipp: kan man se hår på ul?! Måste isf fråga nästa gång om de kan se nåt hår på huvudet hihi. :)

Gadget: 4 kg som gräns för snitt låter väldigt lite i mina öron, inte konstigt om tyskarna har många snitt isf! Jag är ju inte jätteinsatt men 4 kg är väl inte så ovanligt eller? Här börjar de väl knappt snacka snitt vid 4,5? Nån som vet?

40 dagar kvar idag... :)

Svar på tråden Augustibebis 2012