Inlägg från: Sommaren12 |Visa alla inlägg
  • Sommaren12

Augustibebis 2012

Ellenbmt skrev 2012-06-28 23:13:29 följande:
    Alltså herregud. Tung kväll, bebis har borrat ner sig djupare och nyss fick jag "andas mig igenom" en nr2. Ursäkta Infon, men jag blev akut skitnödig och fick värsta värkarna av att gå på toa, och så var jag lös i magen, det har jag inte varit på flera månader? Oh... Nu blev jag nervös, hoppas det bara var maten.... :)
    Haha fattade inte direkt vad du menade med "hoppas det bara var maten". Tänkte "Tror hon att hon har spolat ner bebisen i toan?". :D
    Men ojdå, hoppas du slipper det där igen. Låter jobbigt! 
  • Sommaren12

Eightythree: jag lider med dig! Kan ju inte heller sova om nätterna. :( Men inatt har jag sovit gudomligt!! Har ett vagt minne av att jag var på toa en gång men sen måste jag somnat direkt igen och sov "enda till" 7! Jag brukar annars vakna vid halv fem...

LiJon: jobbigt med svärisarna. :( Min svärfar sa med nåt halvluddigt om att de ville köpa vagn till oss. Han hade sett nån i tidningen. Tror det var en Brio Happy. Men vi tackade nej för vi ville ju ha en icandy som är betydligt dyrare. Tycker nog dina svärisar kunde vatt lite tydligare. Det är mer pinsamt för dom än för er, men jag förstår vad du menar. Min man tänkte fråga dom nu om de ville hjälpa oss med en tvättmaskin ist, men jag har fått honom att lova att inte be om det. Tycker det vore pinsamt! Även om vi skaffar en för att vi ska ha barn så är det väl inte lika kul att köpa en tvättmaskin till nån som barnvagn.

• Sommaren12
    LiJon skrev 2012-06-29 13:46:19 följande:
    Sommaren; Ja det är svårt det där! Vi hade ju redan kikat ut vilken vagn vi ville ha och ville ju inte ändra oss och ta någon som är mycket billigare för att de skulle betala. Så vi tänkte att tycker de att det är för dyrt så kanske de kan ge ett bidrag bara och vi betalar resten, men inte ens det har de sagt nånting om och skulle inte ens vetat att vi beställt en vagn om inte sambon sagt det nu i veckan... Haha så nu blir jag helt anti istället, kommer de om ett par veckor och erbjuder sig att betala så har vi redan gjort det, så slipper det kännas påtvingat liksom. Nu är vi klara med alla dyrare inköp också så vill de bidra med något så är det väl typ babygym som är kvar att köpa och de kan de väl få göra ;) Förstår lite det där med tvättmaskinen, vi har ju också köpt en nyss just för att vi ska ha barn men det är ju inte samma sak som att låta någon köpa vagnen som är specifikt till bebisen liksom.
    Jamen precis så tänker jag med. Tvättmaskin känns ju lite lustigt att önska sig. Men jag har förbjudit honom. Hellre kan de få köpa en babysitter eller en babysele senare isf. Betydligt billigare men direkt för bebis.

Tror min tös har borrat ner sig riktigt ordentligt nu. Det känns typ konstigt mellan benen och jag måste sitta långt bak på rumpan annars känns det som jag sitter på henne och det ilar mellan benen. När jag går går jag bredbent och vet inte hur många gånger jag sprungit och bajat idag. Speciellt skönt är det inte. Får mycket mer flytningar nu också. Märks att det börjar närma sig slutet av graviditeten iaf. 
  • Sommaren12
    Naimis skrev 2012-06-29 15:58:06 följande:
    Sitter nu på tåget mot Borlänge och min lilla familj. Som jag saknat dom! Checkat ut för sista gången på många månader. Fick både tårta och presenter till lillprinsen av kollegorna. Nu ska jag bara vila och ta vara på tiden innan jag är 2 tvåbarnsmamma, men jag kan tycka de räcker med 2 veckor till dess
    Så skönt med sista dagen! Vilken vecka är du i nu?
  • Sommaren12
    7eHimlen skrev 2012-06-29 17:41:08 följande:
    GAAAAAAAAAH!!! Nu är jag ARG!!!! 

Jag och min fru var o kollade på en lägenhet igår, den var verkligen heeeeeeelt perfekt. Jag frågade mäklaren om han redan haft nån visning på den, men han sa nej. Det skulle däremot vara en till visning som ikväll, men då ringer han, runt 15 till min fru, och säger att säljaren har fått ett bud som han har accepterat och väljer att gå vidare med det. Trots att vi säger att "jaha, men vi är villiga att lägga mer". Mäklaren säger att "jo, men säljaren känner sig moraliskt skyldig att sälja till just detta sällskap". Så vi fick inte ens chansen att lägga nåt högre bud! *morr*
    Till saken hör att de här lägenheterna nästan aldrig är till salu, utan det är mest större lägenheter i det området, så nu kan vi ju få vänta hur länge som helst till nästa gång!
    Usch han förstörde liksom hela min fredag, nu är jag på pissdåligt humör! Bäddade sängen, vek tvätt och plockade in saker i skåp av ren ilska och nu har jag inte så trevliga sammandragningar! :/ 

Nu ska jag "bara" plockan in och ut ur diskmaskinen, fixa te och bre mackor, sen blir det slappartid i soffan med en bra bok! Har egentid ikväll då frugan är hos en kompis och inte kommer hem förrän sent. Jag borde njuta men är bara arg just nu. Morr.

Sorry, var bara tvungen att avreagera mig!! :/ 
    Näää fyyyy vad trist!! :( Undrar vad det var för konstiga moraliska skäl... Tyvärr är det ju säljaren som bestämmer så det är väl inte mycket att göra, men trist och lustigt. Hade med varit skitförbannad! Det är inte det lättaste att hitta en lägenhet man tycker är sådär perfekt, men hoppas att det finns nån annan mening på nåt sätt. Blä! Slappa du med din bok! Kram!
    Ellenbmt skrev 2012-06-29 17:31:04 följande:
    Sommaren- det låter som på mig. Kan vara nära nu då :)
    Mjaaa hon får hålla sig ett par veckor till. Är bara v 34 nu. Även om JAG känner mig redo så borde hon växa på sig lite till innan det är dags. Ska bli spännande med nästa ul och besök hos bm för att se hur långt ner hon ligger. 
    Naimis skrev 2012-06-29 16:40:19 följande:
    36+0 idag. Så nu börjar de närma sig.
    Så konstigt det känns. Jag tänker "Oj hon har så lite tid kvar!" och inser samtidigt att jag bara ligger två veckor efter dig. 

Snart tror jag det blir en babyexplosion i tråden!! Glad

• Sommaren12

Jag undersökte mig också lite idag när jag badade och jag kan också känna huvudet tror jag. Fast tyckte det va otäckt så jag slutade pilla direkt!

Tack hejåhå, stoff och stil ska granskas!

Nu åker godispåsen fram! Skön fredagskväll på er!

• Sommaren12

Känns som alla har packat bb-väskan eller?! Jag tänker max skriva en lista snart på vad som ska packas. Själva packningen får vänta minst tre veckor till.

Hejåhå: Fanns bara vitt i frottéväg på stoff och stil... Men de hade ju desto fler söta tyger så tror jag ska köpa lite material till vimplar där. Vimpeln jag har gjort nu är en genväg med papper jag köpte på Tgr. 

7ehimlen: När vi var på ul förra veckan vägde min bebis ganska exakt 2 kg så det tar sig! Men hon får gärna vänta lite innan hon tittar ut. Även om jag är urless på detta och känner mig redo att föda idag! :P

• Sommaren12

Blomsterfröna: hur har du ont? Jag har med ont idag, är svullen mellan benen, svider lite när jag kissar. Vet inte om det beror på att hon är så långt ner. Känner inget oerhört tryck direkt. Vet inte om det är normalt eller om jag borde ringa bm och bli undersökt om det inte ger sig under helgen.

• Sommaren12

Såklart kan man väl inte få sova bra två nätter i sträck. Har kämpat med att få sova i över en timme nu. Får nästan panik så trött jag är så varför kan jag inte bara sova?!

Svar på tråden Augustibebis 2012