Inlägg från: Sommaren12 |Visa alla inlägg
  • Sommaren12

Augustibebis 2012

Tack för era tips på tyger! Godisbit, det finns nu en bild i bildtråden på skötbädden, men den är helt platt. 
    Kanske ska man ha nåt i frotté ändå. Tänker att man vanligtvis ju vill lägga en handduk under men i detta fallet är det ju ett väggskötbord så handduken kommer inte ligga på plats när man fäller upp bädden, då kanske det är smart att sy några fodral i frotté som man lätt kan ta av och tvätta. Vad tror ni? Och nån som har tips på någon sida med fina tyger där man kan köpa i metervara? Tycker utbudet i min stad är ganska dåligt...

• Sommaren12

Åh glömde fråga nåt annat. Hur tusan känns förvärkar egentligen? Jag blir inte klok på det! För jag trodde att det var typ mensliknande smärta samtidigt som sammandragningar, men så är det kanske inte? Jag har haft lite molande mensliknande värk emellanåt senaste tiden, men den är inte alls jobbig än.

• Sommaren12

Never mind. Tror jag fick svaret själv nu. Ligger i sängen och pustar. Onda sammandragningar och så känns det lite i ryggen med. Är detta förvärkar?! Isf typiskt att de ska dyka upp bara för att jag undrade... Är det inte tidigt att få i v 34? Är fortfarande inte säker på att det är det jag känner men det gör ont i hela magen och jag får sammandragningar samtidigt. Mår nästan illa.

• Sommaren12

Miijja: tolerera inte en sån idiot!! Jag hade med blivit otroligt ledsen om nån sagt så till mig. Om du inte vågar ta upp det face to face så kanske det går att maila någon på stället. Låt det inte gå förbi. Är rätt säker på att om de andra på stället har nåt innanför pannbenen så kommer de inte acceptera hennes beteende heller!

• Sommaren12
    Ellenbmt skrev 2012-06-27 19:43:58 följande:
    Sommaren- jag ser inte att någon svarat dig, jag tror, som omföderska, att alla känner förvärkar olika, för mina nu känns inte alls lika något jag hade sist?
    På mig känns det lite som att det blir tokigt trångt i magen och så blir jag nästan lite yr och matt och vill automatiskt spänna mig lite... Molar lite och så vipps så klingar det av ett tag...

Man kan ha förvärkar hur tidigt som hellst tror jag, men det är ju såklart vanligast mot slutet. Tycker v 34 är slutet :) se det som positiv övning...
    Tack för svaret! Önskar att det fanns ett mer "såhär är det"! Lär väl märka om det kommer igen. Men bra att höra era erfarenheter. :)
    Jloow skrev 2012-06-27 19:43:42 följande:
    Hej tjejer!

Idag har vi skrivit på papper för vår första bostadsrätt!! Det är med skräckblandad förtjusning och jag vet knappt vart jag ska ta vägen! Haha. Den är helt perfekt och behöver "bara" tapetseras om. Men den är jätte välskött så det blir allt eftersom vi har råd.
    Vi kommer flytta från en 3:a på mitten våningen utan hiss med jätte trångt badrum till en 5:a i etage med både balkong och uteplats och ingång från markplan. Känns helt underbart men som sagt skrämmande också. För oss är det mycket pengar och man oroar sig så klart för hur det ska bli med allt eftersom vi tänkt vara hemma och vara föräldralediga i 2 år. Men vi kommer fixa det!! :) jag var bara tvungen och skriva av mig..
    Stort grattis! Det är tokspännande att flytta till nytt! :) Man oroar väl sig alltid när man ska prova på en ny budget och kanske blir det lite omprioriteringar när ni ska vara hemma så pass länge men tror inte ni kommer ångra er. Ni har antagligen redan räknat på det (väl?) och då ska det nog gå. Njut av nya lyan! Blir med sugen på att flytta till större! :)

• Sommaren12

Jag är helt opepp på att fortsätta va gravid nu! Tycker tiden står både stilla och försvinner snabbt (om det nu är möjligt). Känner knappt någon i den staden där jag bor, flyttade hit för ett år sen när jag började plugga och nu har alla åkt hem på sommarlov. Har svårt att sova, fötter och händer är svullna, har ont i ryggen, brösten läcker för att inte tala om hur tjock och oattraktiv jag känner mig. Är bara urless på detta nu och vill att bebisen ska komma. Eller nja, jag vill spola fram tiden tills hon ska komma för än är ju lite tidigt...
    Har den senaste månaden även känt en del, vad ska man säga... obehagskänslor? Som sköljer över mig. Har inte riktigt fått kläm på vad det handlar om men kanske att jag är rädd för vad som komma skall. Rädd för hur livet kommer förändras och hur relationen med min man kommer förändras. Tror det är det.

Usch, vilket gnäll det blev då. Men det var min tur nu. Känner mej totalt urdeppig idag! Rynkar på näsan 

• Sommaren12

Maaya: Vi har bäddat spjälsängen. Först skruvade jag bara ihop den men den såg så tom och tråkig ut så till slut bäddade jag den också, hade inte tänkt göra det av samma anledning som du säger att den antagligen kommer bli dammig. Men sen kom jag på att jag ändå vill tvätta sängkläderna innan bebisen kommer hem så då spelar det ingen roll om det står å dammar lite. 

• Sommaren12

Jag läcker mjölk och det känns hemskt eftersom jag inte ska amma. Känns som en ond påminnelse om att jag är en sämre morsa. Rynkar på näsan

Har köpt näsfrida och rumptermometer. Blev även pålurad nån mjuk borste till att borsta av skorv med (kanske totalt onödigt?! Nåväl...) Ska köpa babyolja, Inotyol, vaselin, våtservetter och tvättlappar. I blöjväg tänker jag nog satsa fullt ut på Libero i början, har hört så många säga att Pampers läcker?!

• Sommaren12
    anneh skrev 2012-06-28 20:23:38 följande:
    Sommaren: Du är INTE en sämre mamma bara för att du inte ska amma!!!
    Nä jag vet men det är nog bara jag själv som känner så. Eller så är det besvikelsen över att inte kunna få prova det.
Svar på tråden Augustibebis 2012