• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • FruFoxy

stövelkatten:
    Grattis till tjejen, vad roligt! 

Och grattis alla er som varit på rul och fått glada besked om att liten mår bra! Det känns som det är hundra år kvar till vårt rul som är 1,5 vecka bort. 
    I helgen berättade vi för resten av släkten om nr4 och det blev bara glada miner. Det trodde jag inte, haha! Tröjorna som jag beställt hann dock inte komma innan helgen så det fick bli att säga det rakt ut, gick bra det med.

• Stövelkatten

Kul att läsa om mässan, förresten. Blir väldigt avis att inte ha varit där...
    Samtidigt som tiden känns som att den gått jättefort denna första halvan, så känns det som att det är evigheter kvar innan nästa milstolpe, som då är själva födseln. Vad ska man göra nu då för att få tiden att gå? Obestämd

• godisbit

Äntligen känns det som graviditeten går framåt igen =) efter att vi blev inofficiellt flyttade på kub-ul så har jag inte haft några nya "framsteg" att läsa om i diverse gravidkalendrar och appar och ännu har jag inte mkt känningar av bebis heller så det har varit lite trist och rent av jobbigt vissa dagar. Helt gravidhormoniellt och ologiskt kändes det som att bebis krympte flera cm och gick tillbaka i utveckling. Nu äntligen är det vecka 15 (14+1 idag) och det känns toppen! 2 gånger har jag fått för mig att det fladdrat i magen, men precis när jag försöker känna efter har det slutat typiskt nog. Fladdret har varit på "rätt" ställe så det skulle kunna vara Ärtan och så där brukar inte tarmar eller gaser i magen kännas =)

Annars har vi börjat räkna och budgetera på det kommande shoppingkalaset! Vi avvaktar nog ett tag till - dels ska man ju ha plats för alla saker och dessutom kommer det bli enklare med transporten hem när vi får nya bilen längre fram i vår. Men vissa saker börjar vi kunna enas om =)  

En annan sak vi kom in på var det här med religion. Varken jag eller sambon är troende, men till skillnad från sambon så har jag aldrig kommit mig för att begära utträde ur kyrkan.  Igår började vi kolla upp lite mer vad som gäller och insåg att så länge jag är medlem i svenska kyrkan kommer även vårt barn att bli medlem. Det känns så fel att tänka sig att vårt barn ska bli medlem i ett religiöst samfund när ingen av oss är troende, så nu har jag begärt utträde! Får väl lägga kyrkoskatten till bebisbudgeten istället =)

Nu ska jag köra ett pass med gravidpilates. Ha det bra och hoppas vårsolen lyser på er alla!

• Tesdy

3 timmar kvar nu till mitt RUL och jag längtar som en tok nu. Jag skall försöka filma med min telefon så att barnen och mannen kan få se senare. Mannen kunde inte vara med idag, fick inte ledigt så jag tar med mig min bästa vän istället. Skall hämta henne vid ett.
    Jag är nervös och spänd för att få se min bebis. Vi skall inte be om att få veta könet.

• Naimis

Jag var lite orolig att jag till en början skulle känna en liten besvikelse om jag inte skulle få en dotter, få en liten av min egen sort.
    Nu går jag i en lyckobubbla över min lilla son vi ska få.
    Inte en enda gnutta besvikelse kände jag, vilken lättnad!

• Stövelkatten
    Naimis skrev 2012-03-05 11:04:42 följande:
    Jag var lite orolig att jag till en början skulle känna en liten besvikelse om jag inte skulle få en dotter, få en liten av min egen sort.
    Nu går jag i en lyckobubbla över min lilla son vi ska få.
    Inte en enda gnutta besvikelse kände jag, vilken lättnad!
    Va skönt! Nog för att du med all säkerhet snart skulle varit där du är nu ändå, men skönt för din egen skull att inte behöva "skämmas" över den första reaktionen.
  • NiniMe

Hejsan tjejer :) nu har vi varit på rul, allt såg bra ut och det låg en helt underbar liten flicka i magen.. Moderkakan låg i bakvägg och det blev ändrat från den 31 juli till den 26 juli :) svävar på moln nu...

• Bellatrixx

Vad roligt med lyckade rul. Spännande med resan till new york med, skulle också vilja åka dit någon gång, verkar vara en häftig stad.

Jag har mitt rul på onsdag, skulle också vilja kolla kön men tydligen så får man inte i norrköping inte veta könet. Synd! Så får vänta tills vi gör i 3D i slutet av april.

Svar på tråden Augustibebis 2012