• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Xericax
    sommar83 skrev 2012-03-07 12:54:32 följande:
    Det är alltid så kul att läsa om när alla berättat för sina familjemedlemmar :) Vad härligt att eran bebis får kusin i samma ålder! Jag och min bror väntar [läs hans sambo] barn med en månads mellanrun, det blir ju jättekul för det kan i princip bli mer el mindre samtidigt om ngn får för tidigt/sent :) Dock bor han i sthlm och jag i Falun, men vi träffas ofta ändå.
    Jag hade en likadan dröm, fast att jag fick en pojke. Den var verkligen så verklig och på rul fick vi se en liten snopp så ska bli kul att se vad som visar sig för er :)
    Jo, det blir kul med kusiner så nära. Mannens systers pojke kommer att vara ca. 9 månader äldre och min systerns pojke ca. 6 månader äldre. Dessutom har jag två nära vänner som fått pojkar ganska nyligen, en i september och en i februari. Så om dethär också är en pojke blir det ju ett riktigt killgäng, fast jag tror ju lite mera på att det är en tjej i magen. Men tyvärr bor vi en bit ifrån alla andra, ca. 9-13 mil.
  • Ellenbmt

Stövelkatten- ja, det var min första tanke! Folk var så sura på mig och min sambo för att vi gick till slottsskogen när coco bara var tre veckor, så tänkte jag, jisses vad folk skulle lagt sig i om vi gått till en skola. Förmodligen är inskolningen kort.

• tjockisbullen

Drömde om det kommande barnet inatt, ingen vidare bra dröm då det handlade om att jag inte hittade min baby så jag sprang och ropade Oscar Oscar hela tiden hahahaha skulle aldrig döpa vårt barn till Oscar (även om det e fint) men tyckte det va kul att det så tydligt var en pojke vi hade fått.
    Får se om det stämmer sedan då:) 

• Xericax

Magen hade tydligen växt under helgen, då jag på måndag morgon skulle till kontoret tog jag mina jeans som vanligt men det började nog spänna åt då jag satt på kontoret, och under lunchen blev jag tvungen att knäppa upp översta knappen, som tur hade jag ganska långt linne så det var nog ingen som märkte det (tror jag). Blir nog att sluta använda de jeansen nu på ett tag. Så nu har jag bara ett par tygbyxor som jag kan använda, sedan blir det att inviga mammabyxorna jag köpte förra veckan.

Viktmässigt är jag ändå fortfarande under min normalvikt. Min normalvikt är 57 kg, men p.g.a. illamåendet och kanske lite mera koll på maten så gick jag ner till 53, men nu har det börjat öka igen så nu är det ca. 55.

• fransyskan

Vilken tur att man inte är ensammen! Smart att variera sitta och stå men mitt dumma bord går inte att höja :(

Prövade att sänka stolen så att jag måste sträcka på mig mer men nej... ska pröva sitta på knä en stund, men ja, så kan man ju inte sitta heller.

Finns det något sätt man inte alls ska sitta på? Med benen i kors eller?

• Tesdy
    fransyskan skrev 2012-03-07 15:21:51 följande:
    Vilken tur att man inte är ensammen! Smart att variera sitta och stå men mitt dumma bord går inte att höja :(

Prövade att sänka stolen så att jag måste sträcka på mig mer men nej... ska pröva sitta på knä en stund, men ja, så kan man ju inte sitta heller.

Har man foglossning så har jag för mig att dom inte rekommenderar att sitta med benen i kors, men jag har inte hört ngt annat om att det inte är bra att sitta så.
  • Tesdy
    Helenaa skrev 2012-03-07 15:25:59 följande:
    Sitter i väntrummet...........
    Mysigt du skall ha det.
  • Sandrina
    fransyskan skrev 2012-03-07 15:21:51 följande:

Kanske funkar att sitta på en pilateboll?!
  • Sommaren12
    LiJon skrev 2012-03-07 14:15:26 följande:
    Vart känner ni andra sparkar någonstans? Jag tycker jag känner så väldigt långt ner, ganska precis ovanför blygdbenet. Ibland även bakåt i magen, mot tarmarna. Tänker att bebisen är ju iallafall ganska stor nu så jag får för mig att den borde ligga lite högre upp nu, haha. Har lyckats känna tre puffar utifrån nu och det är lika häftigt varje gång. Blir frustrerad bara när blivande pappa ska känna och det blir kolugnt i magen...

Vi var och kikade på barnvagnar igår, mest för att vi ska ha ett hum om vad vi är ute efter. Är helt förvirrad av alla nya ord och begrepp som duo, kombi, chassi, citykorg, lift... gah. Jag tänker att det enda som funkar när man bor i lägenhet blir en kombi, så att man bara kan ta med liften upp? Eller kan man ha en mjuklift i en liggdel också så att man kan ha en duo? Kanske helt dumma frågor men jag har ingen aning... :P    
    Det sparkar långt ner på mig med, speciellt känns det nära blygdbenet när jag sitter ner och det sparkar. Men när jag ligger ner så vill h*n gärna sparka lite högre upp, strax under naveln, och ut på sidorna. Så lite här och där helt enkelt. :) Men inget konstigt ifall du känner långt ner.

Ja visst är barnvagnar en djungel! Tyckte det var befriande att åka och titta, känna och klämma så man fattar vad folk menar med mjuklift, hårdlift, duo osv...
    Vi bor i lägenhet på andra våningen utan hiss så jag vill helst ha en duo som verkar va smidigare i modellerna än kombi. Men mjuklift känner jag är ett måste så jag håller på att undersöka om man kan ha det i liggdelen i duovagnar. Vi tittade på en Cameleon i en butik och då sa hon att man kan ha Phil & Ted's (heter det så?) mjuklift i den, men tyvärr var de slut där så hon kunde inte visa. Går det inte med duo så lutar det mot en Brio Happy kombivagnen.  
Svar på tråden Augustibebis 2012