• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Litenfyra

Födde i Kalmar och min sambo fick vara kvar, ingen självklarhet alls, men vi fick ett stort rum ( tror det är för 3 mammor) och vi förblev själva där i 2 dygn! Födde i december och är inte lika fullt då:) hade aldrig klarat det själv. Inte sovit på 2 dygn och en bebis som skrek heeeela tiden! Födde mina tvillingar i Kalmar också men med planerat kejsarsnitt så då fick vi eget rum så klart! Denna gången får vi väl se hur det blir med den saken! Är förresten skit nervös för att föda :( kejsarsnitt gick så smidigt....och min vaginala med första sonen var såååå jobbig, men det var 2007 så jag har ju glömt det mesta, fast när jag ligger där lär jag väl få flashbacks! Hoppas på en bättre förlossning denna gång!
    Har inte mitt RUL förrän 26 mars...känns låååångt borta:(

• Albasmamma

Gadget: en sån har jag också hemma, köpte den på Kastrup (egentligen till maken men tror jag har ätit mer än hälften) Glad

• Millas
    Sandrina skrev 2012-03-07 08:45:50 följande:
    Hur är Värnamo BB?? Är Jönköping närmast efter Värnamo?

Jag bor i Sthlm men är bjuden på bröllop i Värnamo dagarna runt BF. Vill så gärna gå och tänker att det går ju bra att föda där med! :) Min man kommer därifrån och vi har även hus i närheten där, så det är inte helt främmande! :)
    När vi var där så var det bra! Men kan ju bero på att vi var ensamma annars kan man få dela rum. Men nu fick sambon sova där och så utan problem. Personalen fanns hela tiden till hands men störde inte på något sätt. Förlossningspersonalen tyckte jag var jättebra! Har bara positivt att säga om min förlossning och BB upplevelse

Jag tror det är Jönköping annars är ju Växjö också men det går snabbare till jkpg, är ju motorväg hela vägen!
  • Fyran2012

Var det här jag läste om att Ikea hade erbjudande på att om man köpte vyssja spjälsängsmadrass, så fick man hensvik spjälsäng på köpet..? Någon som hört nåt om detta erbjudande? Undrar om det fortfarande gäller?

• Millas

På tal om sparkar!

Jag känner bebisen jätte långt ner, precis vid blygdbenet däremot kan jag känna livmoderkanten i höjd med naveln. Många gånger om dagen sparkas det nu och ibland riktigt rejäla kickar.

Tyvärr sparkar ju bara Liten så det känns när jag sitter. Aldrig när jag ligger annars hade jag nog sett de flesta utanpå magen.
    Sparkarna avtar också alltid så fort jag ligger handen på magen. Har bara lyckats känna 1 gång. Irriterande haha

• Belliis

Fyran: erbjudandet på Ikea gällde bara helgen efter att lilla prinsessan kom till världen :( tror det var stor rusning efter sängarna så dom son fick tag på en ska va glada!

• O Hanna O

Min moderkaka har flyttat sig ett kvartsvarv i magen så jag känner inte så mycket längre...så tråkigt....men vet hur det känns sen, man kannske ska njuta lite av att kunna andas och inte få invärtes blåmärken!

• novaunique

Nu har jag insett vilken vagn jag vill ha! Trots att vi redan har en... Emmaljunga city cross vill jag ha. Ska försöka övertala make att vi behööööver en sån

Här har jag lågt blodtryck tydligen, 101/73. Men bättre det än högt har jag förstått. Får se hur järnvärdet ligger till nästa gång jag ska till BM. Känns som evigheter tills dess. Jag skulle gärna ränna där varje vecka

• Mamma070912

rock the rebell: Vi måste bo väldigt nära varandra (2km norr om Munkedal).

Äntligen kom vår efterlängtade lilla Julia
  • Albasmamma

Jag lyckades få tag på en sån spjälsäng, men hade tur för jag köpte nästsista!
    Fyran: Det kommer säkert nåt liknande erbjudande längre fram skulle jag tro.

Svar på tråden Augustibebis 2012