• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • pixel3
    NiniMe skrev 2012-03-12 10:34:41 följande:
    Svettas du jättemycket?
    Jag kan säga att som gravid och nyförlöst så svettades jag enormt mycket dom första månaderna.. Jag kunde gå ut ur duschen, torka mig och när jag skulle börja sminka mig kunde jag både känna och se hur det rann i armhålan hahaha, men detta försvann...
    Precis så var det för mig jämt innan jag fick botoxen. Det rann jäms med armarna och det fick igenom alla kläder vilket bara är o fräscht. Så därför velar jag ju fram ock tillbaka. Min bm sa att det är upp till mig och mitt barn blir inte sämre om jag använder flaska istället. Men samtidigt vill jag ju amma men också så vill jag kunna vara människa. Det finns inget säkert att det går över i mjölken men skulle aldrig ta risken att mitt barn fick i sig det. Så jag måste välja något av dem. Är man en dålig mamma om man väljer att inte amma av denna anledning? 
  • jguz

Jag vill amma..
    Ammade min första son i 8 månader.
    Tvillingarna kunde jag amma i tre månader sen sinade mjölken pga. All stress.

Nu vill jag amma och jag hoppas att det ska gå. Jag gjorde en bröstförstoring för ca 5 år sedan.
    Enligt kirurgen så ska det inte vara något problem då implantaten ligger bakom bröstmuskeln och inte påverkar mjölkkörtlarna. Men vi får se.
    Jag saknar att amma... Och var ledsen länge efter att jag inte längre kunde amma mina tvillingar :(

• jguz

Pixel3:
    Inte är du en sämre mamma!!!
    Struntprat ;)

Men om jag var du skulle jag vänta med sprutorna 1-2 månader och försöka amma i början. Blir svettningarna för jobbiga så är det ju bara att gå över till flaska och ta sprutorna.

att amma är såååå mysigt.. I början gör det rätt ont i bröstvårtorna men när de vant sig så är det det bästa som finns. En speciell närhet.

• anneh

Jag har planerat att amma, och förhoppningsvis kommer det funka. Har även jag gjort en bröstförstoring, och hoppas på att det inte påverkar :)

• pixel3
    jguz skrev 2012-03-12 10:50:57 följande:
    Pixel3:
    Inte är du en sämre mamma!!!
    Struntprat ;)

Men om jag var du skulle jag vänta med sprutorna 1-2 månader och försöka amma i början. Blir svettningarna för jobbiga så är det ju bara att gå över till flaska och ta sprutorna.

att amma är såååå mysigt.. I början gör det rätt ont i bröstvårtorna men när de vant sig så är det det bästa som finns. En speciell närhet.
    Ja jag funderade på att göra något sånt. Pröva och se hur det går med allt och sen ifall det blir för jobbigt så får jag gå över till flaska men då har jag fortfarande gjort det och då min sambo har två barn sen innan så blir nog detta första och sista och då vill man ju hinna med och göra allt som man ska =) Älskar redan min prins och vill inte att han drabbas av något pga av ens egna egoism. =)
  • NiniMe

Jag anser inte att man är en sämre mamma för att man väljer att inte amma... Det är upp till var och en, och det är inte skadligt att ge ersättning.. Följ ditt hjärta och gör det som känns bäst...
    Mammavärlden är en hård värld och man kan tyvärr få en del dömmande och jobbiga åsikter om hur man ska och inte ska göra.. Men jag har lärt mig efter två barn och mina barn mår bra om jag mår bra av mina beslut.... Och jag tar inte åt mig av påhoppande åsikter.. Jag kan lyssna och diskutera, få råd och tips  men är dom dömmande så slår jag bort dom direkt.. Ingen annan ska få en till att må dåligt...

• pixel3

NiniMe: Håller med dig till punkt och pricka. Vi får se vad jag bestämmer med tiden =) men tack för dina ord de gjorde mig lite säkrare att vad jag än väljer så är det bra. Hoppas du har en bra dag Skrattande

• fru Elle

Finns så många som tycker till om allt som har med graviditet, amning mm. Jag har själv haft problem med amning och aldrig fått igång det. Har alltid behövt släpa med mig flaskor, pulver och termos med vatten. Om amningen hade funkat så hade jag varit jätteglad. Men amning är inte det bästa alternativet för alla. Du kanske kan göra en kompromiss, låta bli att använda medlet ett tag om det funkar så barnet får i sig råmjölken. Men vet inte alls hur länge det ligger kvar i kroppen för det känns inte som man vill att barnet får i sig det.

• DetGodaLivet
    pixel3 skrev 2012-03-12 10:40:57 följande:
    Precis så var det för mig jämt innan jag fick botoxen. Det rann jäms med armarna och det fick igenom alla kläder vilket bara är o fräscht. Så därför velar jag ju fram ock tillbaka. Min bm sa att det är upp till mig och mitt barn blir inte sämre om jag använder flaska istället. Men samtidigt vill jag ju amma men också så vill jag kunna vara människa. Det finns inget säkert att det går över i mjölken men skulle aldrig ta risken att mitt barn fick i sig det. Så jag måste välja något av dem. Är man en dålig mamma om man väljer att inte amma av denna anledning? 

Med de förutsättningarna skulle jag nog välja att inte amma (kanske de första dagarna/veckorna pga råmjök o antikroppar).
Svar på tråden Augustibebis 2012