• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • fru Elle

Har inte känt av bebisen i magen på hela helgen, men nu kände jag precis en spark, lycka! Hade precis börjat känna mig lite orolig så det var väldigt skönt!

Det tog verkligen på krafterna att anordna barnkalas, med våra två barn var det totalt 14 barn på kalaset i lördags.

Här i Göteborg var det soligt och härligt väder imorse så vi gick iväg ganska tidigt till Plikta (stor lekplats). Solen värmde och det var inte så mycket folk när vi var där. Men promenaden dit och hem igen känns ordentligt i fogarna. Jag som hade att jag skulle slippa jobbiga besvär av foglossningen denna gången.

14 mars: hur känns det? Foglossningen fram brukar kännas vid blygbenen, vid tv punkter fram på var sin sida. När jag känner av fogarna fram så är det en ilande smärta som kan hugga till.

• mammsen
    anneh skrev 2012-03-11 18:25:06 följande:
    En fråga, jag har bf 2 aug, och den 1 juni så ska vi flytta. Nån annan som flyttat såpass sent (?) i en graviditet, och hur har det gått? Ska nämna att vi inte ska ha flyttfirma..
    FÖRLÅT!! Jag läste fel!! jag trodde du skulle flytta dagen innan BF! Så dum jag känner mig :P
    Men då har du ju gott om tid!! Det behöver du nog inte oroa dig över =)
    Jag flyttade sent men jag gjorde iordning barnhörnan med samma ifall ifall =) 
  • Ellenbmt

Anneh! Din sambo och vänner får ta det tyngsta. Du kommer klaradet. Vi flyttade med sent i min förra grav. Gick bra, var dock jäkligt trött stundvis och gick sitta och packa upp småplock i nya köket lite då och då :)

• Ellenbmt

Ar- ja det var så tokigt gott va! Sen åt vi grillas banan med glass och chokladsås... Jag ligger fet och mätt i soffan nu. Gravid.nu hääääärligt... :)

• mammsen

Nu ska jag skämmas lite för jag skrev så tokigt nyss och så ska jag värma lite oboy som jag ska avnjuta med lite kärleksmumms och ostbågar i soffan medans jag tittar på en ny film med mr right!

• Aprilia1977
    jguz skrev 2012-03-11 19:01:52 följande:
    Vi skulle flytta 1 maj, jag var gravid med tvillingar och hade bf den 16 maj.

Mina kom den 17 april så vi fick flytta med två bebisar och en grinig 3 åring :/
    Vi hade inte heller nån flyttfirma men många hjälpsamma vänner och jag måste säga att det gick rätt så smärtfritt :)

Det jobbigaste var att packa och det gjorde jag som gravid... Pust, stånk och stön... Hehe...
    Men det går nog bra Anneh ;)

Kram kram

17 april är en sååååå bra dag!!!!Kyss
  • LiJon
    Tina lind skrev 2012-03-10 16:27:04 följande:
    Ja men visst är det så! Så mysigt med små pälsbollar till våren. Jag har dvärgvädurer med rex, satin och satinrex päls. Och det blev i alla fall två lyckade parningar, så förhoppningsvis blir det smått om några veckor.

Det är säkert ingen fara alls! Så är jag med emellanåt och då nojjar jag så otroligt och blir så negativ. Men bebisen har säkert bara ändrat ställning så den sparkar inåt istället som du skriver. Veckan som kommer lär du känna bebisen igen tror jag! Vilken dag har du RUL?

Åh, hoppas på att det tog sig Flyttar vi till hus framöver blir det definitivt kaniner igen.

Faktiskt, så igårkväll kom kickandet igång igen  Gud vilken lättnad! Men det var tre dagar som det var i princip helt stilla. Och blivande pappa fick ikväll känna två sparkar för första gången, så nu vågar jag andas ut lite  Vi har RUL på fredag nu i veckan, ska bli spännande att se om det går att se kön den här gången 
  • jguz

Är det din födelsedag?? :)

April e en kanon månad att få barn i.
    Då kan man vara hemma två somrar med barnet :)

• 14mars

fru Elle: Det är en konstant smärta, lika stark hela tiden, i mitten av nedre delen av magen. Men nu har det gått över, så det måste nog ha varit växtvärk :)

• Tina lind

Julies- Så Niferex är de järntabletter som man brukar bli minst förstoppad av? Attans då, det var ju just den sorten jag fick efter förlossningen som redan dagen efter gjorde att jag inte kunde göra nummer 2. Aja får hoppas på att jag inte blöder så mycket denna gång.

Ellenbmt- Åh gud så gott det låter! Jag som också är så sugen på grillad fläskfilé med tsatsiki och klyftpotatis...mm.

Fru Elle- Skönt att bebben sparkar :) Vilken vecka är du i?
    Att passa andras barn (speciellt så många) tar verkligen på krafterna! Men kul för dina barn :)

Svar på tråden Augustibebis 2012