• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • natlup

Det var så mysigt å se den lille. Sparkade å boxades mot kameran. Sög lite på tummen. Vart fram flyttat en dag. Så den e beräknad den 8/8 ( min å sambons årsdag ). Vi fick även veta att vi väntar en liten prinsessa. Jag e så lycklig. Fick även veta att fosterkakan ligger bakom bebis så de måste ha varit sparkar jag känt.

Lycka till ni som har RUL idag!

• Aprilia1977
    jguz skrev 2012-03-11 20:50:28 följande:
    Är det din födelsedag?? :)

April e en kanon månad att få barn i.
    Då kan man vara hemma två somrar med barnet :)
    Ja, det är min födelsedag! Så ovanligt att se den 17 april så där.. haha... låter kanske lite knasigt!
  • Aprilia1977
    natlup skrev 2012-03-11 23:08:07 följande:
    Tack så mycket för informationen. Gjort mig lugnare då man vet vad som väntas. Imorrn kl 8 e de min tur. Lägger upp bild å info så fort ja kan. Någon mer som ska på UL imorn ( 12 )
    Jag hoppas att allt gått som en dröm idag!
  • Aprilia1977

Och jag har RUL i morgon kl 16.... känns som en evighet.

Har en fråga (som alltid). När ni känner era bebisar sparka, så har de flesta sagt att det känns som bubblor/fjärilar etc. Jag vet inte om det är bebisen jag har känt, men känner liksom små kickar.... någon som pickar inifrån magen...

Men det kanske kan vara något annat.....tarmar/muskler etc.

Igår var det första gången sedan i nov/dec som jag tränat ett riktigt bra pass utan vikter. Fick så otroligt bra övningar av en tjej i receptionen. Tänk att vanliga benböjare utan några som helst vikter kan kännas idag. Å andra sidan så förstår jag att det blir så, då jag inte tränat på tre månader.

Ut i solen!

Solig        

• Albasmamma

Försökt läsa ikapp helgens skriverier :)

Härligt Natlup att ditt RUL gick bra! Grattis!

Och lycka till ni andra som har tid för RUL idag. Håller tummarna för dig Naimis att ni får igenom lånelöftet. Nybyggt och bra tid för inflyttning låter ju perfekt!

• pixel3

oj så mycket man missat under helgen =) så trevligt att sitta och läsa allas upplevelser av det vi alla går igenom! Jag ska på UL i morgon då min lilla prins inte låg rätt sist så de kunde mäta hjärtat. Så i morgon UL nummer 3.Dock har jag börjat lära mig när han sparkar. Men min sambo har ännu missat dom längtar tills han kan känna vårt barn med. Sen hade jag en fråga till alla. Hur kommer ni göra med amning? någon som inte ska amma?

http://saknadenattblimamma.blogg.se

• NiniMe
    pixel3 skrev 2012-03-12 10:19:53 följande:
    oj så mycket man missat under helgen =) så trevligt att sitta och läsa allas upplevelser av det vi alla går igenom! Jag ska på UL i morgon då min lilla prins inte låg rätt sist så de kunde mäta hjärtat. Så i morgon UL nummer 3.Dock har jag börjat lära mig när han sparkar. Men min sambo har ännu missat dom längtar tills han kan känna vårt barn med. Sen hade jag en fråga till alla. Hur kommer ni göra med amning? någon som inte ska amma?

saknadenattblimamma.blogg.se
    Jag kommer amma.. Ammade både ettan och tvåan men eftersom det tog ganska hårt på mig andra gången med två små busar så gav jag upp, glömde själv att äta och dricka osv.. Men jag kommer absolut försöka denna gången, sen får vi se hur det går...
  • pixel3

Jag har ju fått botox i armhålorna för svettningar förut och detta kan jag inte få om jag ammar. Låtar kanske egoistiskt att avstå amningen för att kunna va normal själv. Eller? Jag har inte bestämt mig ännu men funderar fram och tillbaka......

• DetGodaLivet

Jag har självklart som mål att amma. Dels för det skydd antikropparna ger barnet genom amningen, dels för den trygghet det ger barnet, dels för den särskilda känsla av närhet och kontakt det ger mig som mamma.

Tycker det är väldigt praktiskt också (utom de första jävliga veckorna då), tutten funkar alltid som tröst vadän de skriker för:: hungrig -amma, trött -amma, ont i magen -amma, överstimulerad -amma, otrygg i ny situation -amma. Det är liksom mirakelkuren mot allt och den finns alltid med.

• NiniMe
    pixel3 skrev 2012-03-12 10:31:51 följande:
    Jag har ju fått botox i armhålorna för svettningar förut och detta kan jag inte få om jag ammar. Låtar kanske egoistiskt att avstå amningen för att kunna va normal själv. Eller? Jag har inte bestämt mig ännu men funderar fram och tillbaka......
    Svettas du jättemycket?
    Jag kan säga att som gravid och nyförlöst så svettades jag enormt mycket dom första månaderna.. Jag kunde gå ut ur duschen, torka mig och när jag skulle börja sminka mig kunde jag både känna och se hur det rann i armhålan hahaha, men detta försvann...
Svar på tråden Augustibebis 2012