• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • 14mars

Blev kopplad till kvinnokliniken, och dom trodde på växtvärk. Men om det blev värre skulle jag ringa igen. Tur att det snart är onsdag och RUL! :)

• A R

Har varit sängliggandes ett dygn nu, trodde det var migrän då jag fick huvudvärk och kräktes rejält en gång, fick sedan feber och jätteont i kroppen. Vi var bjudna på middag igår men mannen och barnen fick åka utan mig.
    Idag har jag börjat äta igen men har legat i sängen och tyckt lite synd om mig själv. Lilla pyret har gjort sig påmind ett flertal gånger och jag njuter verkligen av de små sparkarnaHjärta 
    Ryggen som bara den och jag undrar hur jag ska hitta en sovställning till natten som fungerar. Hur har ni gjort som blivit sängliggandes längre perioder?

Nu är jag superhungrig och familjen ska äta tacos, något jag absolut inte är sugen på så min kära man håller på och lagar spagetti och köttfärssås åt mig. 

• Ellenbmt

Ar- här blir det premiärgrillning på mina order :) sambon kämpar med fläskfilén och jag hejar på. Så jäkla hungrig nu!!!

• anneh

En fråga, jag har bf 2 aug, och den 1 juni så ska vi flytta. Nån annan som flyttat såpass sent (?) i en graviditet, och hur har det gått? Ska nämna att vi inte ska ha flyttfirma..

• A R
    Ellenbmt skrev 2012-03-11 18:21:44 följande:
    Ar- här blir det premiärgrillning på mina order :) sambon kämpar med fläskfilén och jag hejar på. Så jäkla hungrig nu!!!
    Å, vad gott det lät!
  • jguz

Vi skulle flytta 1 maj, jag var gravid med tvillingar och hade bf den 16 maj.

Mina kom den 17 april så vi fick flytta med två bebisar och en grinig 3 åring :/
    Vi hade inte heller nån flyttfirma men många hjälpsamma vänner och jag måste säga att det gick rätt så smärtfritt :)

Det jobbigaste var att packa och det gjorde jag som gravid... Pust, stånk och stön... Hehe...
    Men det går nog bra Anneh ;)

Kram kram

• anneh

Jguz: oj wow, om du klarade det med 2 bebisar och en 3 åring så lär ju det här gå!

Har faktiskt börjat rensa bland grejerna redan nu, så slipper man det sen, hihi!

Kram

• Julies

Hej!
    Niferex är nog de järntabletter som är mest skonsamma mot magen.
    Och Mammsen: anledningen till att bm inte rek blutsaft är för att naturläkemedel inte genomgått samma stränga kontroller som registrerade läkemedel!

• mammsen
    anneh skrev 2012-03-11 18:25:06 följande:
    En fråga, jag har bf 2 aug, och den 1 juni så ska vi flytta. Nån annan som flyttat såpass sent (?) i en graviditet, och hur har det gått? Ska nämna att vi inte ska ha flyttfirma..
    Altså, om du har bf den 2:aug så vet du väll att man räknar typ +-ca 2 veckor.. allt ifrån v 38är en normal förlossning i "rätt tid" Så changsen/risken att ni redan har barn är ju ganska stor, sammtidigt så brukar ju de flesta vara i v 40 eller 41 när de föder första gången.. 

Och har du inte fött innan flytten lär du ju göra det mitt i den om du tänkt dig bära! Fast iof blir det nog svårt att bära med stor mage ivägen :P

Modigt av dig!

Jag flyttade i v 36 men var inte färdig försen i v 38 men det gick bra =)
    Jag behövde mest sitta och dirigera =)
    Flyttfirma behöver inte vara särskillt dyra, vi har en sekonhandbutik som även hjälper till med flyttningar för 200:-/timmen Helt överkomligt man kan ju ta det lättaste själv som lådor och sånt och låta flyttgubbar ta stora tunga möbler =) 
  • anneh

Mammsen: Nja flyttfirma blir det nog inte, lägger hellre dom pengarna på annat, hihi! Vi flyttar inte långt heller, 700m? Dock är det kanske jobbigare än att flytta långt.. Men men, vi får se hur det går! Soffan o soffbord tex ska vi inte ta med, det ska handlas nytt. Kanske inte blir så jobbigt, vi får se!

Tack snälla för åsikter :)

Svar på tråden Augustibebis 2012