• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Sommaren12

Lycka till idag natlup och ha en mysig stund med din bebis!

Idag trillar jag in i v 19 och imorgon är det äntligen min tur att gå på rul! :)

• Blomsterfröna

Jag ska inte på rul förens den 22:e, är då i vecka 19+0.... Men veckorna går så fort...

Inatt drömde jag att jag födde tvilling krokodiler.. Konstig dröm de där...

• Hejåhå

Morning!

Jag dricker Ferronol (från hälsokosten) och den blir jag lös i magen av.

BM sa att jag inte kommer behöva ta järn för att depåerna var så pass bra. Däremot var hb-värdet 110 så jag tar lite järn ändå.

Sedan någon vecka är jag helt otroligt trött. Trots att jag inte behöver kissa på natten och dottern sover hela nätterna. Jag måste sova en stund på dagen och gå lägga mig vid åtta på kvällen. Kan sova hur mycket som helst känns det som. V 16+

• Ellenbmt

Jag är med sovnarkoman. Bäst att passa på, snart är fyra timmar i sträck en lyxvara!

Idag ska vi ha picknick ute, det är så vackert väder här!!!

• Naimis

Lycka till alla på RUL idag!

Idag ska vi till banken och förhoppningsvis får vi igenom de lånelöftet vi vill ha så vi kan köpa 4an jag drömmer om.
    Nyproduktion, med inflyttning i maj. Perfekt innan bebis kommer

• RockTheRebell
    Mamma070912 skrev 2012-03-10 22:43:52 följande:
    Rock the rebell: Vi ligger ju väldigt lika, har bf 30de. Vem har du som bm, Eva el Alexandra? Jag har Eva. Hade ju inte inskrivning fören i tisdags så jag vet inte hur många som har bf i augusti här alls.
    Jag går hemma på vårdnadsbidrag med lilla tjejen och jobbar som florist. Nu jobbar jag bara 1-2 dagar i veckan för att dryga ut kassan lite och inte komma bort helt från jobbet. Känns väldigt lyxigt

Ja det gör vi =) Jag ringde Aleksandras nummer för jag ville ha henne. Bara haft henne förut och hon är så söt i sättet men ändå inte mjäkig utan tycker jag kan träna och hålla på hur jag vill så länge det känns bra med mera. Din har jag bara mött här o var och hon verkar mer brysk ^^ hehe. Hört fler som är nöjda med A än E också men det är inte många jag hört från. Det var på A's lista det var 6 st så E kanske har ännu fler så det är rätt många =)

Nice =) Vi är ju några av de få som är förunnade vårdnadsbidrag. Tror inte jag kommer klara av det tyvär, kanske när man ändå är hemma innan och under 2:an att man kan ha det för 1:an =) möjligheten är ju guld värd. Jobbar du på Jimmy's eller utanför kommunen? Jag skulle behöva många råd! Hahahha, jag är blommördare nr 1! Fast det rä nog för att vi är hemma så lite än. Antingen torkar de eller drunknar ^^
  • babyhummingbird

Hoppas du fått en bra stund där inne natlup! Så mysigt är det.. Jag hade mitt första RUL den 2e mars.. Bästa stunden på länge!

Svar på tråden Augustibebis 2012