• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • fru Elle

Tina lind går in i vecka 19+0 imorgon enligt Kub där vi fick datumet 6/8. Enligt mina beräkningar är det den 8/8, men tycker det är enklare att räkna ny vecka på
    Måndagar så jag räknar som BM. Ska göra RUL nästa tisdag så får se om det blir några ändringar.

Kalaset blev lyckat så det fick vara värt att man blev lite trött.

• Tina426

Skulle vilja ha länken så jag kan ha fl. på min mobil android HTC. Ngn som vet av den??

• Tina426

hej tjejer!!

Blir lite orolig när jag läser era inlägg om att det kan vara allvarligt att INTE kunna ligga på rygg -
    Jag kan inte ligga på rygg en längre stund, får ont i bröstkorgen/revbenen samt bak i skulderbladen.
    (Som man kan få i slutet av graviditeten)

Väntar mitt 3:e barn och är i v.19. Jag har ringt till min BM om detta och hon säger att det beror inte på grav. ????
    Märkligt tyckter jag, men jag litade på henne, fast jag tycker att det är mkt besvärligt. Jobbigt att sitta en längre stund också.

Hur tänker ni som??

• Tina426

Måste tillägga, att jag nyss gjort Ul, och allt såg bra ut förutom att moderkakan satt för långt ned, ska på en extra koll i v. 28 .  pga, det!

Nån skrev att bebisen kan få för lite syre om man har detta problem som jag skriver om att ligga på rygg, stämmer det och var kan man få reda på mer den infon?

Kram på er och är tacksam för lite råd och svar då man känner sig lite orolig!

• natlup

Ni som vart på RUL. Hur går allt till. Får man höra hjärtat? Frågar de om man vill ha bilder eller ska man själv säga det? Hur lång tid tar allt ? E så nervös, förlåt :P

• Sommaren12

Natlup: hjärtat lyssnar de inte på. Det är lite olika hur lång tid det tar men ca 20-30 min. De går igenom och kollar så alla delar på bebisen ser bra ut och mäter dom, kanske ändrar de ditt bf. Olika med bilder. Här får vi iaf en bild, kanske fler. En del får betala för dom, men oftast tycker jag man brukar få en iaf.

• strongenough

Idag gick jag in i v.19+0 tycker det känns som magen mjuknat! Innan har den varit sten hård. Blir lite orolig Rynkar på näsan Någon som varit med om det?

Känner inte bebisarna heller, men har moderkakan i framvägg så hoppas på det är orsaken! 

• Sommaren12

Jovisst, tycker det känns så från och till. Min mage växte PANG v 11-14 men sen har det stått helt stilla, tycker t.o.m. den känns mindre ibland. Men sen jag började känna sparkar så oroar jag mig inte. Tror våra magar lever lite som de vill nu och att man ska försöka att inte oroa sig för dess konstigheter men visst e det svårt ibland...

• HanBen

Natlup: jag var på mitt första ultraljud någonsin i onsdags. Jag och min man blev invisade till ett rum där jag fick sätta mig på en brits. Hon som utförde ultraljudet på mig la en liten handduk över mitt bäcken och bad mig att dra ned byxorna och trosorna en bit. Sen sa hon att hon har två frågor hon behöver veta svaret på innan hon började undersökningen; 1, ville vi köpa bilder? 2, vill vi veta barnets kön, annars skulle hon inte titta efter det. Sen berättade hon vad hon skulle göra, titta och mäta mycket. Efteråt skulle hon svara på frågor. Hon tog gel på magen och Sen började hon undersökningen. Hon konstaterade att det var ett foster, mätte och berättade för oss vad hon/vi såg. Hon var mycket mjuk i sina rörelser, inget obehag alls! Hon buffade lite på den lille för att den skulle byta ställning. Vi fick se i både 2 och 3D vilket var kul! Vi köpte 5 olika bilder efteråt för 180:-. Det tog ca 30 minuter. Vi fick se hjärtat men ej höra det slå. Kön gick inte att se då navelsträngen låg i ett virrvarr mellan benen :) Lycka till på ditt RUL, det är en mäktig känsla :)

• natlup

Tack så mycket för informationen. Gjort mig lugnare då man vet vad som väntas. Imorrn kl 8 e de min tur. Lägger upp bild å info så fort ja kan. Någon mer som ska på UL imorn ( 12 )

Svar på tråden Augustibebis 2012