• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Tifan

Skriver inte så ofta men följer tråden dagligen! Styrke kramar till er som har fått dåliga nyheter!!!

• astro

Tänker mycket på er som fått dåliga besked precis och hoppas att det ordnar sig så bra det kan. Vilket kurage det kräver att vänta barn ...

jguz skrev 2012-03-13 14:08:00 följande:
    Vad betyder det? ETA?
     estimated time of arrival. Tyckte det passade eftersom man med planerat snitt dels har ett BF-datum och dels ett datum då bebisen faktiskt förväntas dyka upp.
  • astro
    Aprilia1977 skrev 2012-03-13 21:13:55 följande:
    Enligt läkaren på akuten så sa han att det var klassiskt för gravida att ha ont i ryggen/rumpa/lår. Så utan att ha undersökt mig, så sa han att jag kanske hade ryggskott eller nerv som kommit i kläm. Tyvärr så kan man inget göra.

Men fick tid i måndags till en sjukgymnast i morgon. Så då får jag se om hon är bättre än akutläkaren!Obestämd
    Tar du något mineraltillskott? Brist på kalium och/eller magnesium kan ge likartade symptom.

Jag tar b-calm, det är en väldigt bra tablett. Tar den inte varje dag utan bara om jag får krampkänning eller ryggen känns "trött", och det fungerar hur bra som helst. Önskar att jag hade vetat det under mina första fyra graviditer när jag vred mig i smärta om nätterna och BM sa att det var naturligt och bara att stå ut med. 
  • hektorsmamma

Sitter vaken och är lite nojig. Har haft sammandragningar sedan vecka 6 men nu (vecka 19) har de kommit mycket tätare. Idag har de kommit med 10 minuters mellanrum, det hugger även till då och då i magen... Åh, hatar att behöva vara nervös - vill bara kunna glädjas åt graviditeten!

Ultraljud (4e) samt vaginalt ultraljud för att kolla tappen på fredag (går på specmödra), så antar att jag får reda på då om allt står rätt till, men kommer ju ha ångest till dess...

Nåja, ska väl försöka sova nu, behövde bara skriva av mig. Kram till er alla!   

• A R

Strongenough och Pixel3, jag hoppas av hela mitt hjärta att det trots allt kommer att gå bra för er och era bebisar. Skickar även en tacksamhetens tanke för att vi trots allt har så pass bra sjukvård i Sverige som vi har och samarbete med andra länder.

Hektorsmamma, hoppas det går bra för dig med och att det ser bra ut på fredag. Jag förstår verkligen din önskan om att slippa vara nervös och bara få njuta av graviditeten.

Challelotten, välkommen till oss och lycka till på rul i dag!

• godisbit

Strongenough och Pixel3 - även jag tänker på er och håller tummar och tår och hoppas med allt jag har att det ska gå bra för era små!

Kramar!

• Ellenbmt

Tung läsning. Finner inga ord. Styrka och hopp till er.

Själv är jag febrig och hostig. En tjurig sambo som inte vill hjälpa till, och en dotter full med bus. Känner mig helt utmattad.

Bebisen i magen rumlar runt lite då och då, verkar vara en lugn liten. Dottern sparkade dygnet om!!

Hoppas på friskhetstecken idag då tors-sönd. Är fullplannerade.

• mammsen
    Challelotten skrev 2012-03-13 21:38:21 följande:
    Hej! Tänkte jag kunde vara med här har läst men inte vågat hoppa in :0) Är i vecka 18+3 och bf är 11/8. Har en dotter som är född 11/9-09 så det hade varit roligt om det blev nästan samma datum igen. Har vart på kub och fått sett den liil* och vi ska på Rul i morgon. Har nu haft oturen att fått magsjukan 2 veckor i rad så jag är ganska trött. Så det ska bli skönt att få sen den lill*, även om jag känner den varje dag.

Jätte tråkigt att få höra er som har fått dårliga Rul Rynkar på näsan finns inte några ord som kan trösta i sånt läge. Man fick sig en tanke ställare att det kan ju hända.

Hej! Vad roligt!

Jag har en dotter som fyller år 19/9 och nu har jag BF 19/8!
    Fast changsen att bebis kommer på uträknad bf är väll bara 1/5
    Får hålla tummarna, och om några år till så får jag skaffa en den 19:e Juli :P 
Svar på tråden Augustibebis 2012