• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Challelotten

Tack alla :0)

Mammsen: med dotter hade jag bf 10/9 men hon kom ut 11/9. Och bm beräknade mig nu till den 10/8, men sen på kub:et sa de 11/8. Och de skulle inte ändra datumet på rul:et. Att kroppen kan ställa sig till rätta efter man har fått barn och allt.

Jag behövde inte ta några extra järn tabletter denna gång och det är tur för jag blir så hård i magen av de. Men jag kör på aco gravid vitaminer och omega 3. Då jag har allergier och astma, så ska omega 3 vara extra bra för den lill*. Dotter har inte vissat sig ha fått nått även iaf.

• mammsen
    Challelotten skrev 2012-03-14 09:37:28 följande:
    Tack alla :0)

Mammsen: med dotter hade jag bf 10/9 men hon kom ut 11/9. Och bm beräknade mig nu till den 10/8, men sen på kub:et sa de 11/8. Och de skulle inte ändra datumet på rul:et. Att kroppen kan ställa sig till rätta efter man har fått barn och allt.

Jag behövde inte ta några extra järn tabletter denna gång och det är tur för jag blir så hård i magen av de. Men jag kör på aco gravid vitaminer och omega 3. Då jag har allergier och astma, så ska omega 3 vara extra bra för den lill*. Dotter har inte vissat sig ha fått nått även iaf.
    Min dotter var beräknad 11sept efter senaste mens, och 17:e enligt RUL sedan kom hon den 19:e.
  • 7eHimlen

Hej alla! Jag har inte varit aktiv här innan utan mest följt bildtråden, men nu när jag kommit ända till v 17 så vågar jag mig hit :)

Åh vad jag lider med er som fått dåliga besked på RUL eller KUB!! Hoppas verkligen det "fixar" sig för er alla och det kommer massa friska bebsiar i augusti! Massa styrkekramar till er!!

Jag som beklagat mig över att jag fått en blodpropp o måste ta sprutor, det är ju ingenting!! Jag vet iaf att min bebis mår bra hittills! Väntar oxå på RUL 27/3, men eftersom jag redan varit på UL två gånger då allt sett bra ut (senast v14), så jag hoppas att allt fortsätter så.    

• mammsen

Jag satt häromdagen och läste i en tidning och jag tror ju att det är en pojke jag bär på,, Harry! Jag tror jag gillar Harry! Som namn alltså! Först när jag och sambon pratat lite om namn så är det så att han och alla hans bröder och farbröder osv har Harry som mellannamn, vi var gemensamt bestämda att vi inte gillade Harry någon av oss och kommer att utesluta det och istället ta andranamnen efter våra pappor.

Dock så börjar jag nu fundera på om inte jag är lite förälskad i namnet Harry, och om han föds hur ska jag då kunna övertala min älskling att döpa sin son till namnet han har hatat att växa upp med?? Hans andranamn är Lennart och Harry och tro mig det har inte passat hans personlighet!! Haha

Men tänk nu om bebis föds och ser ut som en Harry!!!??? Vad gör jag då???

Min sambo tänker bara på gammla gubbar, dynamitharry och harry potter!! Gaaah!!

Jag hatade själv namnet häromveckan!

Ärs, det blir säkert en tjej!! Haha 

• pixel3

Detta har varit en natt i plågor gråtit tills jag fick svårt att andas och smärtan i mitt hjärta går inte att beskriva. Tårarna kan jag bara inte hejda utan ser ut som jag inte vet vad idag. Hoppas de ringer under dagen men kan dröja tills i morgon och fredag också..Jag tackar för alla värmande ord. Och jag gläds med er alla som har lyckade RUL!!

• NiniMe
    pixel3 skrev 2012-03-14 09:57:04 följande:
    Detta har varit en natt i plågor gråtit tills jag fick svårt att andas och smärtan i mitt hjärta går inte att beskriva. Tårarna kan jag bara inte hejda utan ser ut som jag inte vet vad idag. Hoppas de ringer under dagen men kan dröja tills i morgon och fredag också..Jag tackar för alla värmande ord. Och jag gläds med er alla som har lyckade RUL!!
    Läste din blogg och mitt hjärta gråter för er.. Ingen ska behöva gå igenom smärtan av att förlora sitt lilla barn och jag hoppas att det finns något man kan göra eller att det dom hittat växer bort.. Skickar en massa styrkekramar till er Hjärta
  • fransyskan

Har tagit ledigt resten av veckan; har så mycket att göra.

Måste ordna sjukhus och dagisplats (!!!) redan nu. Sedan skicka in papper till franska motsvarigheten till försäkringskassan där vi redovisar hur mycket vi tjänat 2010 -- inte 2011, som kanske hade varit mer logiskt för mig i alla fall -- samt en massa annat jobbigt.

Hade ordnat att köpa en 2nd hand BabyBjörn Original Organic bärsele för 150kr (nypris här kring 1000kr) men känns inte alls kul längre. Hormonerna spökar och jag tänker bara på sorgligheter och allt som kan gå fel. Känns så hemskt att vi inte alla bara kan få vara trygga och glada.

Usch, vad jag hoppas det går bra för alla.

• O Hanna O

Vi var helt säkra på en samuel...nu lutar det åt en Elias...nu är det ju en bra bit kvar men Elias känns bättre och bättre..min mian gillar äóch så betydelsen av det vilket känns viktigt!

Min man heter också Lennart!

Nu sitter jag och planerar hur vi ska göra om sovrummet! Vill göra det snart då jag inte tror att jag är specielt rörlig om några veckor!

• mammsen

Hej tjejjer igen!

Kan inte ni hjälpa mig att få lite fart på min omröstningstråd jag startat just precis??
    Jag bara undrar hur lång tid det tagit för er som planerat barn att plussa =)
    Tar bara några sekunder! och ajg hoppas att den kan vara lite pepp för sånna som jag som det tog lång tid för att få ett pluss =)

Svar på tråden Augustibebis 2012