• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • astro
    NiniMe skrev 2012-03-14 08:18:48 följande:
    Jag har samma problem, kommer oftast ihåg att ta dom på morgonen men sen glömmer jag...
    Måste bara fråga har du barn sen innan? en juni/juli 08 eller augusti/september 09? Tycker jag känner igen ditt namn från en annan gravidtråd

E det någon här som har druckit eller dricker blutsaft? Jag åt niferex när jag var gravid med pojkarna men fan jag blev helt stopp i magen.. Är blutsaft bättre?
    Jag tål inte Niferex men blutsaft däremot är inget problem. Utom smaken men man får stå ut.
  • babyhummingbird

Hej! Jag har en fråga som kanske är lite underlig.. Ni som har barn sedan innan, har ni varit med era barn på öppna förskolan? Ni som är gravida, har ni tänkt att vara på öppna förskolan? För jag tillhör en helt nyöppnad familjecentral där min barnmorska, BVC och öppne förskolan är i samma hus. De öppnade bara precis öppna förskolan för en vecka sedan.. var där och kikade och det är jättefint! Massa aktiviteter med babycafé, musikrum, matlagning,babygymnastik, spädbarnmassade.. ja, allt mellan himmel och jord. Öppna förskolan ligger även bara 5min promenad ifrån mig... så jag hade tänkt att kanske vara där kanske en gång i veckan.. särskilt eftersom jag inte känner så många andra som har barn i samma ålder.. många har barn som redan är 2-3år. Men enligt min väninna så är man "bara på öppna förskolan kanske MAX en-två gånger per månad." (Värt att tillägga är hon är skeptisk och negativ gentemot det mesta..) Men min fråga är alltså hur ni använt öppna förskolan och/eller är detta något ni kommer besöka?

• FruFoxy

Strongenough och Pixel3:
    Blir så ledsen för er skull! Hoppas det går bra för er allihopa!

• lillakotten

Babyhummingbird: jag var med dottern på öf några gånger i veckan då hon var runt året. Jag trivdes jätte bra med det! Trevligt att träffa lite andra föräldralediga och roligt för dottern med andra leksaker än sina egna :)

• jguz

Man går väl till öf så mycket som man själv vill!!
    Varje dag om man tycker att det är roligt!!

Gick mycket till öf med min äldsta, med tvillingarna kände jag att jag inte hann.

Nu har vi flyttat så jag vet inte hur öf är här där vi bor men jag ska nog prova att gå dit :)

• A R
    babyhummingbird skrev 2012-03-14 10:39:23 följande:
    Hej! Jag har en fråga som kanske är lite underlig.. Ni som har barn sedan innan, har ni varit med era barn på öppna förskolan? Ni som är gravida, har ni tänkt att vara på öppna förskolan? För jag tillhör en helt nyöppnad familjecentral där min barnmorska, BVC och öppne förskolan är i samma hus. De öppnade bara precis öppna förskolan för en vecka sedan.. var där och kikade och det är jättefint! Massa aktiviteter med babycafé, musikrum, matlagning,babygymnastik, spädbarnmassade.. ja, allt mellan himmel och jord. Öppna förskolan ligger även bara 5min promenad ifrån mig... så jag hade tänkt att kanske vara där kanske en gång i veckan.. särskilt eftersom jag inte känner så många andra som har barn i samma ålder.. många har barn som redan är 2-3år. Men enligt min väninna så är man "bara på öppna förskolan kanske MAX en-två gånger per månad." (Värt att tillägga är hon är skeptisk och negativ gentemot det mesta..) Men min fråga är alltså hur ni använt öppna förskolan och/eller är detta något ni kommer besöka?
    När min son var under året flyttade vi till landet (är nu tillbaka i stan igen), jag kände inte så många där och började på öppna förskolan. Jag gick dit en till två gånger i veckan och tyckte det var toppen! Barnen fick leka och träffa andra och jag fick träffa andra mammor. de dagar det var stängt där kunde vi träffas i parker, göra utflykter eller åka pulka med barnen.  Vi var ett gäng som väntade nr två samtidigt och två av dem är riktigt nära vänner idag (11 år senare), vi åker t.ex. till fjällen tillsammans varje år. 
    Jag tycker öppna förskolan är lika mycket för barnen som för föräldrarna.

Hoppas jag hittar någon bra här i Stockholm när trean kommit : )

• mammsen
    babyhummingbird skrev 2012-03-14 10:39:23 följande:
    Jag bodde i helsingborg en period då min dotter var ca 4-6månader och jag var på öppna förskolan med henne ca 1 ggn i veckan! Jag tyckte det var toppen att träffa andra mammor och barn, särskillt roligt var det med "musikstunderna" alla barn bara älskade det!!

Här som jag bor nu har vi ingen öppen förskola, men jag har många runt mig som ska ha barn i sommar så vi har ju varandra istället =)

men jag har bara bra erfarenheter från öppen förskola, sedan finns det ju altid mammor som är mindre trevliga och gillar att se ner på allt andra mammor gör, sånt får man ju bara ignorera och lägga uppmärksamheten på alla de underbara mammorna man träffar istället =) 
  • Svipp

Strongenough och Pixel3 - Så fruktansvärt för er båda. Känns så himla orättvist. Jag hoppas verkligen att ni får lite mer positiva besked framöver.

• Svipp

Öppna förskolan var inget för mig, men alla är olika. Dels så hade jag fyra kompisar som fick barn nästan samtidigt och vi träffades varje vecka hemma hos varandra, så jag fick ju det sociala och dels så har jag svårt för att bara börja prata med folk jag inte känner om ingenting. Mitt barn var så litet när jag gick dit så det var ju bara jg som skulle få ut något av det och det fick jag inte. Kanske om han varit lite större och jag kände att han borde få träffa andra barn, men nu hade vi ju ändå sällskap.
    Jag tycker ändå hela grejen är en bra idé och man bör ju testa innan man bojkottar det helt. Är man dessutom ensam hemma med en bebis hela dagarna kan det nog vara en höjdare.

Jag håller på att längta ihjäl mig efter ordentliga fosterrörelser, där jag med säkerhet kan säga att det var barnet. Som det är nu känner jag lite, och tror att det är bebisen, men sen blir det inget mer. Man vill ju liksom ha en bekräftelse, en till liten spark på samma ställe igen. Men det verkar dröja. Jag är i v 17 (16+3) och väntar 3:e barnet. Rul om extakt 3 veckor, 4/4 kl 11.

Svar på tråden Augustibebis 2012