• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • mammsen
    hektorsmamma skrev 2012-03-14 00:17:15 följande:
    Sitter vaken och är lite nojig. Har haft sammandragningar sedan vecka 6 men nu (vecka 19) har de kommit mycket tätare. Idag har de kommit med 10 minuters mellanrum, det hugger även till då och då i magen... Åh, hatar att behöva vara nervös - vill bara kunna glädjas åt graviditeten!

Ultraljud (4e) samt vaginalt ultraljud för att kolla tappen på fredag (går på specmödra), så antar att jag får reda på då om allt står rätt till, men kommer ju ha ångest till dess...

Nåja, ska väl försöka sova nu, behövde bara skriva av mig. Kram till er alla!   
    Oj så, men blir du orolig när du får sammandragningar så tätt så ring direkt till din förlossning, då får du komma in och kolla lite ctg som mäter värkarna och de kollar licmodertappen direkt på plats =)
    Skulle jag få värkliknande sammandragningar med 10min mellanrum hadde jag nog skitit i om jag hadde 3 dagar eller 3 timmar till en kontroll, jag hade nog ringt förlossningen endå, och iallafall frågat om jag skulle komma in eller om jag skulle vänta till undersökningen :P 
  • Aprilia1977
    astro skrev 2012-03-14 00:08:16 följande:
    Tar du något mineraltillskott? Brist på kalium och/eller magnesium kan ge likartade symptom.

Jag tar b-calm, det är en väldigt bra tablett. Tar den inte varje dag utan bara om jag får krampkänning eller ryggen känns "trött", och det fungerar hur bra som helst. Önskar att jag hade vetat det under mina första fyra graviditer när jag vred mig i smärta om nätterna och BM sa att det var naturligt och bara att stå ut med. 
    Det enda jag tar är ACO:s Gravid.... men det är svårt att komma ihåg att ta tabletten två gånger om dagen...
  • Aprilia1977
    14mars skrev 2012-03-14 08:12:13 följande:
    2 timmar och 20 minuter kvar till RUL!!
    Åh, så roligt! Det kommer att gå super!!!! Lycka till!
  • NiniMe
    Aprilia1977 skrev 2012-03-14 08:13:29 följande:
    Det enda jag tar är ACO:s Gravid.... men det är svårt att komma ihåg att ta tabletten två gånger om dagen...
    Jag har samma problem, kommer oftast ihåg att ta dom på morgonen men sen glömmer jag...
    Måste bara fråga har du barn sen innan? en juni/juli 08 eller augusti/september 09? Tycker jag känner igen ditt namn från en annan gravidtråd

E det någon här som har druckit eller dricker blutsaft? Jag åt niferex när jag var gravid med pojkarna men fan jag blev helt stopp i magen.. Är blutsaft bättre?
  • FruMii

Hej!

Va ett tag sedan jag var inne och skrev..
    Tänker på er som fått dåliga besked i samband med ul.. Jag hoppas verkligen allt kommer gå bra för er Hjärta   

Idag är det dags för rul för min del och jag känner mig orolig.. Mest orolig är jag för att det ska vara fel på hjärtat, visar det sig allt är bra idag kommer jag ändå gå och oroa mig i 7 veckor innan största risken är över.. Jag har en riskgraviditet, pga min sjukdom så bär jag på några speciella antikroppar som kan ge bebisen hjärtblock... 

Hoppas ni kan hålla en liten tumme för mig idag =) 

• mammsen
    NiniMe skrev 2012-03-14 08:18:48 följande:
    Jag har samma problem, kommer oftast ihåg att ta dom på morgonen men sen glömmer jag...
    Måste bara fråga har du barn sen innan? en juni/juli 08 eller augusti/september 09? Tycker jag känner igen ditt namn från en annan gravidtråd

E det någon här som har druckit eller dricker blutsaft? Jag åt niferex när jag var gravid med pojkarna men fan jag blev helt stopp i magen.. Är blutsaft bättre?
    Ja i förra grav, jag åt niferex först och började i v 15 och i vecka 22 var mina järnvärden i bott och jag fick börja med dubbel dos, vecka 28 hade inget ändrat sig och jag slutade tvärt med niferexen och började med blutsaft endast rekomenderad mängd och järnvärdena ökade sakta men säkert resten av graviditeten =)  
    Mycket mildare för magen dessutom!
    Blutsaft is the shit! Rekomenderas!
    Det är inte värt att få hela magen förstörd! tro mig! 
  • mammsen
    NiniMe skrev 2012-03-14 08:18:48 följande:
    Ja i förra grav, jag åt niferex först och började i v 15 och i vecka 22 var mina järnvärden i bott och jag fick börja med dubbel dos, vecka 28 hade inget ändrat sig och jag slutade tvärt med niferexen och började med blutsaft endast rekomenderad mängd och järnvärdena ökade sakta men säkert resten av graviditeten =)  
    FruMii skrev 2012-03-14 08:19:15 följande:
    Hej!

Va ett tag sedan jag var inne och skrev..
    Tänker på er som fått dåliga besked i samband med ul.. Jag hoppas verkligen allt kommer gå bra för er Hjärta   

Idag är det dags för rul för min del och jag känner mig orolig.. Mest orolig är jag för att det ska vara fel på hjärtat, visar det sig allt är bra idag kommer jag ändå gå och oroa mig i 7 veckor innan största risken är över.. Jag har en riskgraviditet, pga min sjukdom så bär jag på några speciella antikroppar som kan ge bebisen hjärtblock... 

Hoppas ni kan hålla en liten tumme för mig idag =) 
    Tummen upp!! det kommer nog gå finfint!! =)
  • NiniMe
    mammsen skrev 2012-03-14 08:41:56 följande:

Tummen upp!! det kommer nog gå finfint!! =)
    Ok, då kommer jag köpa blutsaft istället.. Nä det var verkligen ingen höjdare  att inte kunna skita.. På förlossningen var jag skiträdd att jag skulle skita ner mig totalt eftersom man inte kunde sköta magen som man skulle innan (dock sket jag inte ner mig )... Denna gången ska man vara helt färdigskiten när det är dax hahaha
  • Xericax

Styrkekramar till alla som har det kämpigt på ett eller annat vis! {#emotions_dlg.flower}

Jag har två veckor nu med inget "extra" inplanerat, känns som att tiden kommer att gå så långsamt. Men efter det kommer det att bli mera, ska på jobbresa, på kontroll till BM, min man fyller 30, sedan blir det påsk och då ska vi på dop och bli faddrar. sedan följande vecka är det RUL (hoppas allt är bra även om jag ska dit fredagen den 13:e). Och efter det blir det möjligtvis dags för familjeförberedande kurs.

Jag tycker min BM är trevlig, tror inte det är alla som får medhåll av sin BM om att man kunde köpa chips till helgen Glad Jag har lågt blodtryck, sist hade jag 96/65 så hon tyckte jag skulle äta lite mera salt, och jag är fortfarande under min normalvikt.

Svar på tråden Augustibebis 2012