• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • mammsen

Jag längtar med efter rejäla kikkar!
    Min bebis har gjort sig tydlig över att h*n är där inne med sina träningspass och vändningar men har fortfarande inte känt av att bebis sträckt på sig så det känns på motsatta sidor av magen eller rejäla tydliga sparkar ,, men när som hellst nu vet jag =)

Min sambo börjar bli lite lagom besatt av min runda mage, när vi ligger i sängen på kvällen och tittar på film håller han armarna runt mig och har händerna på min mage, tålamodigt väntar han på att med få känna =)
    Mysigt tycker jag <3 

• Challelotten

Jag gick på öppna förskolan med mitt första och jag tyckte det var jätte trevligt att komma iväg hemifrån och träffa andra mammor så kan man ju diskutera och få råd. Där jag bodde innan hade de Bvc och öppna förskolan på samma ställe så om man hade något så kunde man bara gå till någon där inne och fråga. Sen hade vi olika grupper 1-4 mån 4-8 mån 8-12 mån, så hade de olika teman och så tog de ditt folk som kom och pratade och ordnade så man kunde lära sig första hjälpen på små barn. Och självklart lek och sång. Om det är första barnet kan jag rekommendera att gå på sånt jag lärde mig en massa :0) sen fanns det dagar då alla barn i olika åldrar var välkomna. Men där jag bor nu finns detta inte, här är det kyrkan som har hand om det och de har bara öppet så folk kan samlas. Men jag har en granne som ska ha någon vecka innan mig så jag har någon jag kan umgås med :0)

• Challelotten

Jag har moderkakan i framväg denna gång så jag får nog vänta på att känna nått på magen. Men jag känner den sparka och sånt på insidan. Jag kan även känna någon som sparkar mot ryggen, som jag inte kände med dottern då jag hade moderkakan i bakväg då.

• anneh

Igår kände jag för första gången riktiga sparkar, i v 19+4. Dom känns även utanpå magen! Såå mysigt :) har moderkakan i framvägg.

• Tina lind

Har just läst igenom det jag missat sedan igår förmiddag. Jag är helt gråtfärdig och jag längtar inte längre till mitt rul. Usch så hemskt för er som fick så dåliga besked på rul. Men jag håller tummar och tår för att det kommer vända till det bättre för er!

Imorse kände jag bebisen sparka utanpå magen. Låg och höll handen på magen när jag hade vaknat så kände jag hur bebisen rörde sig och sparkade till så jag kände det med handen! Så otroligt häftigt! 18+4 idag, har antagligen moderkakan i framvägg som första gången.

Angående öf är min plan att gå dit i sensommar/höst med sonen som då är 1½ år, någon gång ibland. Han ska få vara hemma med mig och bebisen och lär ju behöva mer stimulans än första året så öf ibland och parken ibland har jag ställt in mig på, hoppas det är trevligt folk där :)

Nu ska jag försöka att inte tänka på vad som kan visa sig på ultraljudet om fem dagar, jag kan ju inte styra över det ändå.

• Grizabella
    babyhummingbird skrev 2012-03-14 10:39:23 följande:
    Hej! Jag har en fråga som kanske är lite underlig.. Ni som har barn sedan innan, har ni varit med era barn på öppna förskolan? Ni som är gravida, har ni tänkt att vara på öppna förskolan? För jag tillhör en helt nyöppnad familjecentral där min barnmorska, BVC och öppne förskolan är i samma hus. De öppnade bara precis öppna förskolan för en vecka sedan.. var där och kikade och det är jättefint! Massa aktiviteter med babycafé, musikrum, matlagning,babygymnastik, spädbarnmassade.. ja, allt mellan himmel och jord. Öppna förskolan ligger även bara 5min promenad ifrån mig... så jag hade tänkt att kanske vara där kanske en gång i veckan.. särskilt eftersom jag inte känner så många andra som har barn i samma ålder.. många har barn som redan är 2-3år. Men enligt min väninna så är man "bara på öppna förskolan kanske MAX en-två gånger per månad." (Värt att tillägga är hon är skeptisk och negativ gentemot det mesta..) Men min fråga är alltså hur ni använt öppna förskolan och/eller är detta något ni kommer besöka?
    Med första barnet gick jag regelbundet på ÖF två gånger i veckan från att han var runt 8-9 månadader, med andra barnet så gick ju den äldste på dagis just de dagar när öf var öppet och då gick jag inte dit alls,ville passa på att själv vila när den äldste inte var hemma
  • Kampis

Här var det blandad kompott när man läste ikapp..

Skickar massa kramar till er som fick dåliga nyheter på ultraljudet <3

Idag har jag en vecka kvar till mitt, blir lååång väntan den dagen. är inte förrän kl 18.00...    

• Blomsterfröna

Jag går till öf i stort sett varje dag med min lilla tjej som är 16 mån. Jag tycker det e roligt att träffa andra mammor samt att dottern älskar att va där...

• TheMaraja

Jag var nog också på öppnaförskolan säkert 2-3 ggr i veckan. Det var skönt att komma ut, få träffa andra och fika lite tillsammans.

Jag gjorde en tokvurpa förra veckan, skulle springa och hämta en grej ute och fick in fötterna i ett snöre på marken. Föll verkligen i full fart ner i backen. Jag tror att händer och knän (med tanke på hur dom såg ut) tog den värsta smällen, men jag har ändå känt oro för bebisen. Jag har inte haft ont i magen eller nått sånt, vad tror ni, skulle ni varit oroliga eller tror ni det har gått bra? Jag försöker tänkta att den än så länge är så liten så att det finns gott om plats i min att försvinna in i även om jag ramlar på magen.

Svar på tråden Augustibebis 2012