• bondmoran punkt nu

stora nagellacks tråden

Det måste väl finnas fler här på familjeliv som älskar nagellack? Därför tänkte jag starta en nagellackstråd där vi kan tipsa varann om snygga lack, fula lack, olika sätt att lacka eller vad som helst som har med nagellack att göra!!

Så kör på!!

PS. Bilder är kul...  

Om mitt liv som bondmora och diplomerad klantskalle: www.bondmoran.nu eller www.bästatipsen.bondmoran.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-25 20:45
    OBS!! Jag måste bara säga att jag är långt ifrån någon expert!! Jag är bara en vanlig bondmora som råkar älska nagellack!!
    Det skaver av på nolltid när jag är i lagårn men det gör inget - då får jag ju måla om igen och göra ngt annat kul med naglarna
  • Svar på tråden stora nagellacks tråden
  • Kinya

Kul tråd! Jag blir riktigt inspirerad!

• MaaxMaax

Målade mina häromdan, helt okej resultat om jag får säga det själv Glad Tyvärr har jag varit tvungen att ha rätt korta naglar nu ett tag, men jobbar på att få tillbaka dem i bättre skick, längre och starkare.
    In manus tuas, Pater, commendo spiritum meum
  • Kinya

MaaxMaax: Jättefina!

Jag har inte så många nagellack hemma just nu. Jag ska köpa fler till helgen tänkte jag. Men jag vill måla mina naglar nu ikväll ändå men färgerna inspirerar inte speciellt mycket. Jag har följande färger:
    -Mörkt lila
    -Ljust rosa
    -Ljust rosa som är lite transperent
    -Guldglittrigt genomskinligt
    -Vitt

Om man vill ha två färger på nageln och ha en tydlig gräns, måste man ha någon form av extra verktyg eller räcker det med nagellacken och dess pensel?

• Vaja
    Kinya skrev 2013-01-24 13:12:35 följande:
    MaaxMaax: Jättefina!

Jag har inte så många nagellack hemma just nu. Jag ska köpa fler till helgen tänkte jag. Men jag vill måla mina naglar nu ikväll ändå men färgerna inspirerar inte speciellt mycket. Jag har följande färger:
    -Mörkt lila
    -Ljust rosa
    -Ljust rosa som är lite transperent
    -Guldglittrigt genomskinligt
    -Vitt

Om man vill ha två färger på nageln och ha en tydlig gräns, måste man ha någon form av extra verktyg eller räcker det med nagellacken och dess pensel?

Man kan använda vanlig tejp. "Ta ner" klistrigheten med hjälp av fingrarna. Är det för mycket klister kvar kan det få med lacket. Klipp till tejpen i mönster om man, som pilar/trekanter eller bara sätta dit beroende på vilket mönster/delning man vill ha. Måla över nageln igen med annan färg. Ta bort tejpen.

Kanske skulle måla mina med idag. Hittade nagelfolie på netonnet. Måste ju testa det med Skrattande  
  • MaaxMaax

Nu har jag kladdat lite med nagellacken igen :)

Gjorde först dessa, som blev helt okej. Men det kändes inte helt rätt just nu, lite för mycket barn/tivoli-känsla, så lacket åkte av dan efter. 

Så då fick det bli något sånthär istället. Tänkte lite Tro, Hopp och Kärlek. Svårt att ta en bra bild, ser bättre ut IRL, som vanligt.

Veni Sancte Spiritus
  • kramdjur

Är det någon som har testat Depends Gellack för hemmabruk?

Verkar bra, ska tydligen hålla i minst två veckor och vara lättare än vanligt nagellack att applicera, härdas med Led-lampa.

Det vore kul om någon hade provat det och ville ge sin recension, är det bra så slår jag till.  

• MaaxMaax

Flippade ut lite med mitt Isadora Graffiti :) 

Resultat ett:

Och sedan resultat två:

Veni Sancte Spiritus
  • Emelie 1987
    MaaxMaax skrev 2013-02-09 20:41:32 följande:

Tjusiga! :)
    En man, två barn, tre älsklingar
Svar på tråden stora nagellacks tråden