• bondmoran punkt nu

stora nagellacks tråden

Det måste väl finnas fler här på familjeliv som älskar nagellack? Därför tänkte jag starta en nagellackstråd där vi kan tipsa varann om snygga lack, fula lack, olika sätt att lacka eller vad som helst som har med nagellack att göra!!

Så kör på!!

PS. Bilder är kul...  

Om mitt liv som bondmora och diplomerad klantskalle: www.bondmoran.nu eller www.bästatipsen.bondmoran.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-25 20:45
    OBS!! Jag måste bara säga att jag är långt ifrån någon expert!! Jag är bara en vanlig bondmora som råkar älska nagellack!!
    Det skaver av på nolltid när jag är i lagårn men det gör inget - då får jag ju måla om igen och göra ngt annat kul med naglarna
  • Svar på tråden stora nagellacks tråden
  • Maluttan
    YummyMami skrev 2012-12-30 19:55:56 följande:
    Haha! Jaa, men inte på naglarna hela tiden men under proccessen när jag lägger på papper (JAAA, har papper fastlimmad på mina naglar!)  

Intressant, vill du utveckla?
  • Emelie 1987

Så hur lackas det till nyår bland Familjelivs nagellacksanvändare?

En man, två barn, tre älsklingar
  • YummyMami
    Maluttan skrev 2012-12-30 19:58:53 följande:

Intressant, vill du utveckla?
    Oj.. hm..

Rosa nagellim med pensel
    gladpack
    3lager servetter

underlack
    nagellack
    överlack eller glitterlack

Rengör naglarna noga, ta isär servetten, behåll den mittersta, riv ur ungefär nagelstora bitar de ska vara större än nageln, pensla på lim, lägg servettbiten på nageln, ta gladpack på och tryck linda runt och gnugga så att servetten verkligen sätter sig på nageln, låt va så någon minut, ta av gladpacken och pensla på mera lim låt den torka en liten stund, repetera detta med alla naglar (det kommer se förjävligt ut), riv av så gott du kan av all överflödig papper, det kommer ha fastnat på nagelband och så (ingen panik) pensla sen på underlack, och måla naglarna som vanligt.

Överflödiga pappret försvinner tidsnog men för att skynda på smörj gärna med fet kräm! Riv inte av papper som sitter hopplöst hårt, du får skinnet med dig ifall du lyckas! Så det är viktigt att man inte överdoserar lim i förstadiet. 

Iden fick jag ur denna video 

De måste ha extremt tunna tepåsar! Tro mig, jag försökte och det funka inte alls. Vidare, jag kör hela nageln inte tippen. 

• maaammaaa

Jag har ett turkosblått paljettigt glittrigt som jag använder ibland, men det var visst nån som kände sig kränkt över att jag nämnde det senast. Kränkt eller inte, så ja jag använder det. Ljusrosa genomskinligt eller varm mustig mörk rödlila används här. Vitt har jag också, vinrött och rubinrött. Jag brukar blanda in de tre sistnämnda i med lager av något annat.

Svar på tråden stora nagellacks tråden