• bondmoran punkt nu

stora nagellacks tråden

Det måste väl finnas fler här på familjeliv som älskar nagellack? Därför tänkte jag starta en nagellackstråd där vi kan tipsa varann om snygga lack, fula lack, olika sätt att lacka eller vad som helst som har med nagellack att göra!!

Så kör på!!

PS. Bilder är kul...  

Om mitt liv som bondmora och diplomerad klantskalle: www.bondmoran.nu eller www.bästatipsen.bondmoran.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-25 20:45
    OBS!! Jag måste bara säga att jag är långt ifrån någon expert!! Jag är bara en vanlig bondmora som råkar älska nagellack!!
    Det skaver av på nolltid när jag är i lagårn men det gör inget - då får jag ju måla om igen och göra ngt annat kul med naglarna
  • Svar på tråden stora nagellacks tråden
  • lavendeln

Angående tipset från YummiMami om hur man lagar naglarna så har jag nu testat och det funkar även med tepåsar för mig
    Provade servett först och det funkade det men det känns som att tepåsen håller bättre ð???
    Just nu har jag dubbelt med tepåse till en rejäl spricka ð???

• bondmoran punkt nu
    LiveHappy skrev 2012-11-30 15:33:13 följande:
    Att jag inte sätt till den här tråden tidigare, jag som hänger så mycket här på FL och bara ääälskar nagellack..
    Måste bara säga - jäklar va nagellack du har tjejen Förvånad Åh jag som trodde att jag hade många!
    Och nu har jag ännu fler... haha. Jag kan verkligen aldrig få nog! Det är så sjukt kul! 
    En überklantig, nagellacksknarkande Bondmora. Farlig kombo!! www.bondmoran.nu Välkommen in. Om du vågar...
  • EmSaH

Hoppar in här bara för att svara på om depends gellack ;) jag köpte för att prova, och jag är nöjd! Det håller bra! Men det är svårt att få bort även med borttagningen.

Färgerna stämmer inte riktigt med färgkartan heller, men jag är helt klart nöjd! Det håller verkligen bra! Inte riktigt 2 veckor på mig, men jag jobbar mycket med händerna också. Håller iaf 1.5 veckor.

• Lillkossan

Kul!! Denna favoritar jag:) Så måste jag puffa för kramdjurs fråga in gelelacken? Skulle vara underbart om det fungerar. Jag har ALLTID målade naglar, och hatar att det flagar sååååå fort:( Jag vill att det ska se nymålat ut.

• Dragonfly Inn

Har inte läst tråden hela tråden, bara rubriken och sista sidan här men mitt bästa tips är: OPI NAIL ENVY

Superdyrt lack (280 spänn) men ojojoj, har inte brutit en nagel på flera år och jag har långa naturliga naglar.

Att lägga något av deras glitterlack på nageln/tippen har också varit ett bra knep för att få det lackningen att hålla längre. 

• ModestyB

Hoppar in... Idag kommer mitt China Glaze, turkost och somrigt (jag är inte i Sverige). Har just plockat bort mina franska akrylnaglar, så mina naglar är korta, tunna och sköra. Jag ska grunda med nailhardener och hoppas det bli bra.

• MaaxMaax

Förra veckans naglar:

..Och nylackade idag (fortfarande med lite "spill" utanför)

Veni Sancte Spiritus
  • Emelie 1987

Okej... vilka är era favoritnagellack i färgen cherry? Finns det något från Isadora? 

Kom gärna med rekommendationer, för jag har insett att jag behöver ha lite cherry i mitt liv! :)

En man, två barn, tre älsklingar
Svar på tråden stora nagellacks tråden