• bondmoran punkt nu

stora nagellacks tråden

Det måste väl finnas fler här på familjeliv som älskar nagellack? Därför tänkte jag starta en nagellackstråd där vi kan tipsa varann om snygga lack, fula lack, olika sätt att lacka eller vad som helst som har med nagellack att göra!!

Så kör på!!

PS. Bilder är kul...  

Om mitt liv som bondmora och diplomerad klantskalle: www.bondmoran.nu eller www.bästatipsen.bondmoran.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-25 20:45
    OBS!! Jag måste bara säga att jag är långt ifrån någon expert!! Jag är bara en vanlig bondmora som råkar älska nagellack!!
    Det skaver av på nolltid när jag är i lagårn men det gör inget - då får jag ju måla om igen och göra ngt annat kul med naglarna
  • Svar på tråden stora nagellacks tråden
  • Vaja

Har märkt att jag börjat känna mig naken om jag inte har målat naglarna Skrattande

Så här ser mina naglar ut just nu. Var dock lite för snabb med topplacket då det svarta inte hunnit torka ordentligt:

• Ma Ch

Vilket bra tips Bondmoran! Själv håller jag på med removerpenna men ska absolut prova ditt tips nästa gång .

• Solaika

Ååh, jag har idétorka.. har haft bara silverglitter ett par veckor men tog bort det igår utan att måla nåt nytt.. vet inte vad jag ska måla dit riktigt Förvånad

Kom och gå en mil i mina mockasiner, innan du bedömer vem jag är.
  • petit

idag har jag gjort eget glitterlack. är ganska nöjd, men inte 100%. tog embosspulver som är till för scrapbooking, så det är inte bara glitter, vanligt grus med oxå... Fast det blir lite sandpapprigt på naglarna nu så det glänser om gruset ändå.... undra om jag ska fixa en bild så ni fattar.

• petit

Denna gjorde jag idag, målade ett lager svart under oxå. Jag blev iaf ganska nöjd.
  • Vit Lilja

Åh vilken rolig tråd!

Jag har alltid älskat nagellack... men jag vet inte hur man gör! Det blir alltid så konstigt när jag gör det själv men med hjälp av denna tråd ska jag definitivt börja igen. Jag har kollat lite på internationella sidor och klickat mig till en rätt full kundvagn (guuuud så roligt!) men sen tvekar jag eftersom jag aldrig har köpt från UK tidigare, blir lite nervös när man inte ser vad fraktkostnaden kan tänkas bli. Någon som har blivit toklurad och att frakten blir skyhög? Eller brukar det vara en mindre summa?

Ma Ch: Dina naglar i inlägg 145 var vansinnigt fina och det är sånt här som är mitt mål efter många timmars träning. Superfina!

Älskar också Vajas naglar i inlägg 151, så rent och snyggt men ändå lite roligt. Ser underbart fräscht ut med denna "blöta" looken. Sånt här skulle jag gärna ha till vardags!

Längtar efter mer bilder!

• Nemi76

Är det någon som testat OPI:s ChipSkip som ska neutralisra ph-värdet på nageln och göra att nagellacket inte flagnar så fort? Mina nagellack flagnar alltid efter en dag eller två, i synnerhet på de fingrar som används (tumme, pekfinger och långfinger) men jag har även problem med att jag kan dra av allt i ett lager så att säga. Underlack, nagellack och överlack går att dra av så jag behöver ju inte använda så mycket remover

• Elinsk

Måste hoppa in här och visa en bild på mitt nya nagellack. Har letat som en tok efter det här lacket, Rainbow från OPI, eftersom det varit slut överallt!! Hittade det tillslut och är såå glad över det. =)

På bilden har jag ett lager av lacket och i verkligheten ser det mer täckande ut än på bilden. Antagligen för att det glittrar mer. Har nu lagt på ett lager till och det blir tokigt snyggt tycker jag =)

Svar på tråden stora nagellacks tråden