• bondmoran punkt nu

stora nagellacks tråden

Det måste väl finnas fler här på familjeliv som älskar nagellack? Därför tänkte jag starta en nagellackstråd där vi kan tipsa varann om snygga lack, fula lack, olika sätt att lacka eller vad som helst som har med nagellack att göra!!

Så kör på!!

PS. Bilder är kul...  

Om mitt liv som bondmora och diplomerad klantskalle: www.bondmoran.nu eller www.bästatipsen.bondmoran.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-25 20:45
    OBS!! Jag måste bara säga att jag är långt ifrån någon expert!! Jag är bara en vanlig bondmora som råkar älska nagellack!!
    Det skaver av på nolltid när jag är i lagårn men det gör inget - då får jag ju måla om igen och göra ngt annat kul med naglarna
  • Svar på tråden stora nagellacks tråden
  • linas fina
    bondmoran punkt nu skrev 2012-01-20 11:57:58 följande:
    Idag har jag satt upp nya nagelhyllor då de gamla var lite för låga och en del lack fick ligga ner.

Nu har jag köpt tavelhyllor och satt upp  Det blev KANON!! Fast jag ska köpa 2 st till för det blev lite trångt och lacken får stå bakom varandra och det vill jag inte. Men med 2 till tror jag det blir kanon 

Hur har ni era lack?

Kram på er
    /Bondmoran
    Wow det blev ju riktigt snyggt. Både praktiskt och fint rent inredningsmässigt. =)
  • Nemi76

Snygga hyllor! Jag förvarar mina lack i en necessär, så tråkig är jag Men jag har inte utrymme för att ha snygga hyllor så detta får fungera så länge, tills jag fått ett hus kanske

• petit

va fint det blev, jag var faktiskt iväg till mina föräldrar och hittade en liten hylla att ha nagellacken på, men insåg att jag skulle behöva minst 2 st till.....

• Solaika

Fränt o ha lacken sådär Min karl skulle bli galen på mig om mina lack stod framme.. så lacken ligger i en byrålåda

Kom och gå en mil i mina mockasiner, innan du bedömer vem jag är.
  • Vaja

Mina naglar denna helgen. Handmålade blommor i blått för min älskade mormors skull. Hon begravdes igår och hennes färg var blå.

Var inte det lättaste att fixa kan man ju lugnt säga, men för att vara första gången är jag supernöjd.

• bondmoran punkt nu

Riktigt snyggt ju!!!! 

Någon som har tips mot naglar som skivar sig? Jag har inte mjuka eller svaga naglar i vanliga fall. men eftersom de skivar sig så blir de ju mjuka och svaga då de blir så tunna.

Jag smörjer med nagelbandsolja och har nu även testat ricinolja. Har testat Trind Nail Repair och även apotekets nagelstärkare (dock var den för gammal i datum så jag kanske skulle testa att köpa en ny flaska?)

En überklantig, nagellacksknarkande Bondmora. Farlig kombo!! www.bondmoran.nu Välkommen in. Om du vågar...
  • deecember

Bästa sättet att förvara nagellack är med korken/locket nedåt. (Sätt t.ex oasis i krukor eller lådor av valfri form och stick ner lacket.) Då kommer ingen luft in och lacket blir inte segt eller omöjligt att använda. Eller ja, det tar betydligt längre tid.

Mina skivande naglar försvann efter att jag gjort 2-3 förstärkningar med gele. Innan skivade de sig jämt, antar att de for illa av allt vatten jag blaskade med på jobbet, spritandet etc, men med gelen fick ju den ta värsta smällen. Nu är jag utan förstärkning, och naglarna har ett halvår senare inte börjat skiva sig..

• deecember
    Vaja skrev 2012-01-21 22:53:05 följande:
    Mina naglar denna helgen. Handmålade blommor i blått för min älskade mormors skull. Hon begravdes igår och hennes färg var blå.

Var inte det lättaste att fixa kan man ju lugnt säga, men för att vara första gången är jag supernöjd.

Snyggt! Påminner lite om Hydman-Valliens blommor.. :)
  • bondmoran punkt nu

Lackade om mina, dotterns och dotterns kompis naglar igår. 
    Så här blev det denna gången:

Mina:

Dotterns:

Dotterns kompis:

Sjukt dålig bild detta för det var riktigt snyggt i verkligheten, men här ser det bara kladdigt ut och inte alls så glittrigt och fint som på riktigt.

PacMan naglarna gillar jag dock bäst. Det passar min dotter perfekt

Kram på er
    /Bondmoran

En überklantig, nagellacksknarkande Bondmora. Farlig kombo!! www.bondmoran.nu Välkommen in. Om du vågar...
Svar på tråden stora nagellacks tråden