Linköping maj/juni 2012
Hej på er tjejer
Får jag också vara med?
Fick tips av Javli om denna tråden och har nu läst igen ända ifrån början. Jag heter Moa och är 30 år, bor centralt här i Linköping och väntar vårt första barn 11 juni. Har för mig att jag läste någon mer som hade 11 juni - men hittar inte henne i listan nu. Jag jobbar som lärare och mina elever slutar den 8 juni. Jag blev inte flyttad vid senaste ultraljudet, men barnmorskan sa att bebisen var 2 dagar "större" än beräknad bf - så kanske blir bebis på dagen efter skolavslutningen då.
Detta verkar vara en fantastiskt trevlig tråd och mycket bra val av fikaställe
Jag är i v. 22 nu och har börjat känna bebisen tydligt varje dag. Min man har också fått sig ett par kickar - helt underbart. Idag låg jag en stund på soffan och kunde se en spark utanpå magen. Hur häftigt som helst.
Jag känner inte heller så många som ska ha barn, så jag skulle gärna vilja hänga med på en fika. hade tänkt boka in oss på en familjegrupp, men blev inte så. Nu funderar jag på att hoppa på Frejas vattengympa (ekoxen). de har en timmes vattengympa och sedan en timmes fika med tjejsnack ihop med en barnmorska. Har en bekant som gått där och hon tyckte det var toppen. Kanske någon av er som vill hänga på. Kostade runt 200 kr per gång, för 2 timmar.
Jag gillar verkligen inställningen i tråden, att flera köpt begagnat och tänker som jag. Vi har köpt en begagnad vagn på blocket. Jag var först på babyproffsen och provkörde en Brio Sing, men föll sedan för en Emmaljunga som nu står i vår hall. Jag har precis köpt en symaskin och ska sy ett överdrag till madrassen i barnvagnen innan den åker ner i källaren till sommaren. Underbart med små bebisprojekt. Jag har också fått kläder av en kompis, så tror vi har en bra start. Sedan har jag varit och shoppat lite olika plagg, för det är ju så roligt! 
Vad kul att vi är så många i Linköping som ska ha bebis i sommaren. Jag håller med vad flera av er skrivit, att man inte vill tjata om bebis med kompisar som inte ska ha barn. Kul att träffa andra i samma sits. Fick tips om vattengympan och om Öppna Förskolan sedan när bebisen kommit och man är hemma i höst. Jag tror 2012 kommer bli ett toppenår!!!

Jag är så glad att jag hittat er goa tjejer här och känner mig redan hemma. Lägger in mig i listan och hoppas på en ny kommande fika. Hoppas ni alla har en skön helg. Fötterna på bordet!
Lilla_a76 (Anna E) - 35år, BF 27/4
Sandraf (Sandra) - 25 år, BF 30/4
Javli (Alexandra)- 27 år, BF 12/5
Franed (Annica) - 35 år, BF 18/5
PaddelGris (Anna) - 26 år, BF 31/5
LindaVE (Linda) - 27 år, BF 31/5
KnytetsMamma (Maria) - 31 år, BF 5/6
MoaLi (Moa) - 30 år, BF 11 juni
Emmis78 (Emma) - 33 år, BF 20/6
Kram från MoaLi