Inlägg från: Moa Li |Visa alla inlägg
  • Moa Li

Linköping maj/juni 2012

10 veckor kvar till bebisens födelsedan, eller 8-12 veckor om man tänker plus/minus 2 veckor. Jag kommer jobba 10 veckor till, till den 8 juni. Bebisen är beräknad till den 11 juni. Tror ni att det går? Jag jobbar som gymnasielärare och har ingen större beslastning. Hoppas det går. Vill hinna se mina årskurs 3 springa ut på studentdagen. 

Glad 

• Moa Li

Jag kommer ! Ska bli trevligt att träffa er igen, och se hur tjocka ni blivit Solig Jag har både blivit tjock och färgat mig rödhårig. Ni kanske inte känner igen mig,  hihi.

kram Moa Li

• Moa Li

Hej! Jag däckade helt i soffan innan fikat. Tråkigt, hade varit trevligt. Vi tog en sväng till babyproffsen på förmiddagen och köpte ett skötbord till badkar. Verkar bra, med hyllor och fack. Blev ett fint svart bäddset  med vita stjärnor till spjälsängen. ett tripp förbi Ica Maxi - och sedan var min energi helt slut. Vad jobbigt det är när man inte orkar med det man vill. Jag får hänga på fikat nästa gång. Maken peppade mig och tyckte jag skulle må bra av lite gravid-tjej-snack. Men positivt var iallafall att jag efter tuppluren i soffan orkade med att sy ett påslakenset av det tyg jag köpte på Ohlssons. Så nu har vår bebis en svart med vita stjärnor och ett himmelsblått med vita moln. Jättesött.

v. 31 nu Cool

• Moa Li

Surfat runt efter olika boktips, om barn och barns utveckling, uppfostran eller annat intressant kring att bli förälder. Någon som läst någon bra bok som ni kan rekommendera?

Jag köpte boken "koka makaroner" är min man. Nu har jag beställt "5 gånger mer kärlek" och "Att föda". 

Hoppas ni får en mysig påskhelg. Det är snöstorm ute, så det känns helt rätt att sitta inne under en filt.

Kram Moa Li

• Moa Li

Lilla a: igår var det fint väder så vi planerade att åka till vår kolonistuga idag och kolla på hur vi vill bygga om. Så vi har där idag - men självklart blev det mulet, kallt och regn! Min mans föräldrar var här så vi åkte ut dit för att planera för rivning av uterummet. Kanske bra att det regnade, för svärfar och min man fick tag i varsin kofot och skulle "bara kolla" hur tak och golv såg ut under. Nu har hela innertaket och delar av golvet utrivet och vi har börjat bygga en brädhög med skräp på tomten. V 28 blir det nybygge och innan dess ska vi se till att ha rivit resten. ag har rivit lite och ser fram emot att få sätta en ninjaspark i väggen, haha. Lovat att ta det lugnt, men skönt att få jobba lite också så mycket jag nu orkar, med bebis i magen. V 32 redan. Underbart!

Fika låter trevligt. Har ju missat senaste två så det ska jag verkligen försöka komma ifrån jobbet så jag kan hänga med på! Tisdag kl 16. Jag skriver in det i kalendern!

kram Moa Li

• Moa Li

Hej

Vad kul att vi blir några stycken. Jag kanske tar med en gravid kompis, om det är ok :)

Imorgon ska vi på vårt sista UL, v 32. Eller början av v. 33. Spännande att se bebisen igen. Min man frågade hur noga vi skulle titta - han är nyfiken på om det blir en tjej eller kille. Jag hoppas vi inte ser någonting, skulle vara kul om det förblir en överraskning. Känner hicka i bäckenet, så kanske bebisen vänt på sig nu. Men känns fortfarande som den sparkar överallt.

Vi ses imorgon på Espresso.

/Moa Li

• Moa Li

Hej hej

Ja, tack för en trevlig fikaträff igen. Håller med Knytetsmamma om att det är gött att tjata med er tjejer som också är inne i graviditets- och förlossningstankar som jag själv.

Jag har precis varit på vattengympa och är hemma på lunch. Skönt att få e n lugn stund för sig själv. Bebisen sparkade massor idag under passet och under avslappningen. Häftigt.

Javli: Vad spännande att det inte är så långt kvar nu för dig Cool

Kram Moa

• Moa Li

Nu kanske det börjar bli dags att inse att jag är i 8:e månaden och att jag inte kan jobba 110 % längre. I går var jag med mina elever på ett stylistuppdrag hela dagen, från 07.30 till 19 då vi sminkade över 40 skridskoåkare på Cloetta Center, och vi ska fortsätta idag vid lunch. Hela kvällen var jag slut. Känner att både händer och fötter är extremt svullna idag och känner en extrem "mjölksyra" i höften. Annars har det gått riktigt bra! Kul när man får vara riktigt stolt över sina elevers (och sin egen) prestation! Men detta får bli blir sista stora uppdraget nu.

Senaste två nätterna har jag sovit i soffan. Kan ligga halvt på sidan med bra stöd. Men känns ju väldigt ensamt.

Jag bokar gärna en fika till Glad Eftermiddagar eller helger går bra för mig. Inte torsdagar bara.

Kram Moa

• Moa Li

Ok, jag erkänner! Flört Idag har jag inhandlat något helt onödigt, men jag kunde inte motstå dessa små skor när jag var på stan. Stl 13 ... 13 cm stora. Handlat en sådan tunn vit "hjälmmössa" i bomull som jag har hört att man bör ha med sig till förlossningen.

Var på IKEA också och köpte ett sådant grönt löv man kan sätta över spjälsängen. Och en grön Mammutpall Cool

...och två jättesöta ugglor som gosedjur (handdockor.) Så nu har ena hörnan av sovrummet blivit barnkammare på riktigt. Sängen är bäddad (men lakanen är inte tvättade än.) V. 34 idag. Tiden går fort nu. Längtar, men hoppas "lilleman" stannar till v. 40

kram Moa Li
Svar på tråden Linköping maj/juni 2012